/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Presario_RP(:)
Fra : liv1super
Vist : 933 gange
140 point
Dato : 01-02-09 12:22

Hej,

Jeg har en bærbar HP compaq med Windows Vista .
Jeg bliver ved med at få en box op som siger : Der er snart ikke mere diskplads på Presario_RP(:) og at jeg skal slette filer,men jeg ved ikke hvilke som jeg kan slette?
Nogen som kan hjælpe? Eller kræver det mere info?
Jeg har absolut ingen forstand på computere.

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 01-02-09 12:24

gå ind på drevet og skriv tmp og søg på det alle de filer som kommer op kan du slette uden der sker noget..

Kommentar
Fra : liv1super

Dato : 01-02-09 12:32

Hvor skal jeg skrive tmp henne?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-09 12:43

Klik på det runde start flag nede til venstre og klik på Computer, der vil du kunne se hvor meget eller hvor lidt plads der er på drevene
Det kan anbafales at køre Disk oprydning og Disk defrakmentering

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-09 12:46

Tmp filerne bliver slettet automatisk når du kører Disk oprydning, klik på start flaget og på Alle programmer, næsten helt i bunden ligger Systemværktøjer, klik på den og på Diskoprydning, når den er færdig med at søge så kommer der et vindue op hvor du kan sætte markering ved det som Diskoprydning må slette, du kan rolig sætte markering ved alle linjer og klikke på ok

Kommentar
Fra : liv1super

Dato : 01-02-09 12:50

Når jeg har åbnet diskoprydning og er inde under D drevet Presario_RP, så viser det sig at der slet ikke er nogen filer at oprydde, kun en tom papirkurv.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-09 12:52

Prøv C drevet i stedet for, der er garanteret en masse tmp filer du vlæger drev ved at klikke helt ude til højre i den linje hvor der nu står D når Diskoprydning starter

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-09 12:53

Har du prøvet at klikke på Computer og set hvad der er af plads på drevene ?

Kommentar
Fra : liv1super

Dato : 01-02-09 12:56

Presario_RP (D:)
5.08 MB ledig af 9.65 GB
- Og linjen er helt rød.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-09 13:02

Du må have åbnet det drev (dobbelt klik) og enten slette eller flytte en masse filer over på et andet drev, måske har du et usb drev med passende størrelse ellers kan du brænde nogle DVDer eller CDer, hvorfor gemmer du ting og sager på drev D ? jeg mener at den er til backup og at der vigtige filer som du ikke må flytte

Kommentar
Fra : liv1super

Dato : 01-02-09 13:05

Jeg har lavet en del backup's det kan måske være derfor?
- Hvordan ændre jeg det?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-09 13:19

Uden at kende din situation er det svært at rådgive, men er det den samme backup du kører ghver gang ? Altså de samme indstillinger og de samme filer som bliver gemt ? Så kan du jo bare slette de gamle, måske du sklulle gemme den allerførste backup, men alle de der ligger mellem den første og den seneste backup, burde kunne slettes uden problemer

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-02-09 13:50

Prøv at kikke på din harddisk denne vej:

H-klik på computer > vælg administrer > vælg så diskhåndtering.

Nu kan du se et billede af din harddisk.
Ud for Disk 0 står der nogle størrelser i farvede felter....... lad os høre hvad der står.

Kommentar
Fra : liv1super

Dato : 01-02-09 13:58

Computeren er ca. 3 måneder gammel og da jeg fik den,lavede jeg back up på den,som jeg skulle og har dem på cd..Efterfølgende har jeg ikke lavet nogen.Udover det ,kan jeg heller ikke lave automatiske sikkerhedskopier,der er tilstrækkelig med plads,jeg skal frigøre plads eller rette sikkerhedskopiindstillingerne....og det ved jeg heller ikke hvordan jeg gør

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-09 14:02

Har du en stor harddisk med masser af plads ? Så kan du fra Diskhåndtering udvide D drevet, (vist nok det er noget jeg har hørt, jeg bruger Gparted til den slags) hvis ikke der noget som du kan undværre på D drevet, så er det vist vejen frem, samtidig kan sætte den automatiske backup til ikke at køre eller kun køre med måneders mellemrum

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-09 14:04

Eyvind hvis du klikker på Computer så får du et fint billede af hvor meget drevene er fyldt op, det høver du ikke Diskhåndtering til

Kommentar
Fra : liv1super

Dato : 01-02-09 14:06

Disk 0
Grunlæggend
149,05 GB
Online

(C:)
139,39 GB NTFS
I orden (System, Boot, Sidefil, Aktiv, Crashdump, Primær partition)

PRESARIO_RP (D:)
9,66 GB NTFS
I orden (Primær partition)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-09 14:10

Du kan jo nemt udvide D med adskillege GB måske fra Diskhåndtering, du burde kunne med en Vista computer, så vil der gå et stykke tid til næste gang der bliver plads problemer

Kommentar
Fra : liv1super

Dato : 01-02-09 14:11

Jeg aner ikke hvor stor harddisken er...vidste helller ikke der er noget som hedder automatisk back up

Kommentar
Fra : liv1super

Dato : 01-02-09 14:13

Hvordan udvider jeg?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-09 14:25

Jeg har lige set efter på en Vista computer jeg har til vedligeholdelse i dag, først skal du lave lidt plads til udvidelsen, højre klik på C drev og klik på Formindsk, tag for eksempel 10 GB væk så du får gjort noget effektiv ved plads manglende på D, når du har formindsket så kan du højre klikke på D drev og udvide med den frie plads

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-09 14:31

Det er derinde hvor du kan se disse oplysninger, i Diskhåndtering: http://www.kandu.dk/spg131916.aspx#1506748 at du skal højre klikke

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-02-09 14:39

Inde i diskhåndtering:
Nå du højreklikker på det farvede område 139,39 GB NTFS, får du måske muligheden for at formindske diskenhed.
Ved at formindeske med ca 15000 MB (15 GB)
Klik på [ forminsk] når du har skrevet tallet ind.

Når den er færdig bør du lige genstarte inden du gør det næste.

Ind i diskhåndtering igen:
H-klik på 9,66 GB NTFS og vælg udvid

Vil den ikke det så kan det gøres med programmet gparted.
http://peecee.dk/upload/view/151336

Kommentar
Fra : liv1super

Dato : 01-02-09 14:50

Jeg har gjort alt det du har sagt og har stadig problemer,den vil bla. stadig ikke sikkerhedsopdaterer.Jeg har brugt flere timer på det nu,tror du ikke det nemmeste bar er,at afindstallerer alt , begynde helt forfra og indstallerer back uppen igen?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-09 14:56

Opdateringer har da intet med pladsen på dit D drev at gøre er det ikke Windows update eller hvad ? Prøv lige at genstarte computeren, mange gange falder tingene i hak efter en genstart

Kommentar
Fra : liv1super

Dato : 01-02-09 15:28

Jeg har genstartet og er ved at opdaterer Windows...

Kommentar
Fra : liv1super

Dato : 01-02-09 16:23

Jeg har kørt Windows update,genstartet og den vil stadig ikke sikkerhedskopiere,der står,der ikke er tilstrækkelig diskplads til at gemme filerne.Tilgengæld viser boksen sig med at der ikke er mrer plads på Presario sig vist ikke mere.....Jeg er altså ikke helt god til det her

Kommentar
Fra : liv1super

Dato : 01-02-09 16:40

Presario siger stadig der ikke er nok diskplads.....mon ikke jeg bare skulle begynde helt forfra med computere? Altså afinstallere alt?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-09 16:46

Nej hvorfor dog opgive, hvor meget har du udvidet D drevet ? Det kunne lyde som om det ikke er nok det du har udvidet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-02-09 17:00

Hvordan er størrelserne diskhåndtering nu.

Kommentar
Fra : liv1super

Dato : 01-02-09 17:07

Fuldstændig det samme - ville det hjælpe at formatere det hele og installere igen?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-09 17:28

Citat
Fuldstændig det samme
vil det sige at du slet ikke har udvidet ?
Nej det vil ikke løse problemet, at formatere og installere igen

Kommentar
Fra : liv1super

Dato : 01-02-09 17:33

Jeg har udvidet så meget som jeg kunne og det har ikke ændret sig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-09 17:47

Citat
Jeg har udvidet så meget som jeg kunne og det har ikke ændret sig
det har næsten med garanti ikke, klik på start flaget og på Computer, hvordan ser drevene nu ud ? Hvor stor er D og hvor megen ledig plads ?

Kommentar
Fra : liv1super

Dato : 01-02-09 17:52

5,08 MB ledig af 9,65 GB,men hele " stolpen" er fyildt ud med rød farve

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-09 18:08

Så har du slet ikke krympet drev C og udvidet drev D som jeg foreslog dig at gøre, åben igen til Diskhåndtering og højre klik på bjælken med drev C og klik på Formindsk og sørg for at god kende formindskningen på for eksempel 10 GB, når det er gjort så er der en fri plads som kan udvide drev D med, højre klik på bjælken med drev D og klik på Udvid, og sørg for at klikke Ok eller Anvend eller hvordan du nu godkender

Kommentar
Fra : liv1super

Dato : 01-02-09 18:20

Drev C har jeg formindsket,men jeg kan ikke udvide drev D , udvid står ikke med fremtrukket skrift.
Min søn på 15 år har prøvet at hjælpe mig i løbet af eftermiddagen,han plejer ellers at være ret god til det,men kan heller ikke finde ud af det

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-09 18:32

Selv har jeg ikke udført manøvren med Diskhåndtering jeg bruger Gparted til den slags, Eyvind har været her, lad os håbe profilen vender tilbage og hjælper.
Hvis alt andet mislykkes, så kan du formatere drev D, du vil så miste alle sikkerheds kopier men få en masse plads, jeg vile vente og finde en løsning på, hvordan man udvider drevet.
Er der en stump af harddisken hvor der står: Ikke alloreret ? Det skal der være før at du kan udvide

Kommentar
Fra : liv1super

Dato : 01-02-09 18:42

Der et et felt hvor der står Ikke-Allokeret 41,67 GB, men jeg kan stadig ikke udvide PRESARIO_RP.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-09 18:47

Det er rigelig, mere end rigelig, jeg forstår ikke hvorfor du ikke kan udvide, er der lås på drevet ?
Har du lyst til at prøve Gparted ? Det er et væktøj som hentes på nettet og brændes på en cd, computeren starter sp fra denne cd, helt uden at Windows bliver startet: http://peecee.dk/upload/view/151336

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-02-09 18:48

Du skal først forminske dit C drev ---------------- ellers kan du ikke udvide dit D drev.

Altså ind i diskhåndtering:
Start > højreklik på comuter > vælg administrer > og så vælg diskhåndtering.

Højreklik på den store favede bjælke > og vælg forminsk
bestem at den skal forminske 15000 MB
klik på forminsk
vend til bage når det er gjort.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-09 18:49

41,67 GB ikke alloreret, der er formindsket Eyvind, kom nu med hjælp til at udvide

Kommentar
Fra : liv1super

Dato : 01-02-09 18:57

Min søn var inde og se på Gparted og kunne vist ikke finde ud af det....han kommr om lidt og hjælper mig igen....han er ved at blive småtræt af mig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-09 18:58

Det er ellers en fin guide (når jeg selv skal sige det)

Kommentar
Fra : liv1super

Dato : 01-02-09 19:03

Måske gider han bare heller ikke glo på min computer når han er ved at spille WOW,så siger han bare,han ikke kan finde ud af det....og jeg kan slet ikke

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-09 19:11

Træk ledningen ud til sønnens computer SÅ får du fyrens udelte opmærksomhed

Kommentar
Fra : liv1super

Dato : 01-02-09 19:17

Der kan ikke formindskes mere - 97,72 Gb NTFS

Kommentar
Fra : liv1super

Dato : 01-02-09 19:19

det kan være det må ende med det

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-02-09 19:19

Godt så har du plads til udvidelsen.
højreklik på den lille farvede klods og vælg udvid.
eller flyt og så udvid (det er lidt siden at jeg brugte den funktion)

Kan den ikke det - så skal vi bruge gparted

Kommentar
Fra : liv1super

Dato : 01-02-09 19:27

Jeg går ud fra du mener jeg skal udvide på D drevet og det er det jeg ikke kan,skriften på :" udvid diskenhed er ikke fremtrukket".

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-02-09 20:57

Der skal en genstart til før der kan laves mere.
Jeg hopper lige over på Vista og ser på mulighederne.
Det kan også være at D er så trængt at den ikke lader sig udvide.

Men eller sr der gparted som dog først skal downloades.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-09 21:00

Lige for lidt siden har jeg øvet mig på brormands Vista computer (uden at fortælle jeg eksperimenterede) det ser ud som om du først skal formindske, før du får lov at udvide, efter min mening en skør betingelse, men efter at have formindsket med nogle få MB, så kunne jeg få lov til at udvide drevet med den ledige plads, som blev da jeg formindskede drev C, du har 5.08 MB ledig på dit drev D, prøv at formindske bare med nogle få MB, så får du lov til at udvide med hele den ledige plads

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-02-09 21:09

Det må jeg også prøve (men liv1super har jo ikke plads til at forminske)
prøver lige.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-02-09 21:17

Tja - det fik jeg så ikke lov til.
Forminsk C:
Nu er der ualokeret plads mellem de partitioner.
Forminsk D:
Udvid D: ......................... men kun det der lige var forminsket

Der kan åbentbart kun forminskes mod venstre og udvides mod højre.

Eller kunne du noget andet o.v.n.

Kommentar
Fra : liv1super

Dato : 01-02-09 21:21

Der står der ikke kan formindskes på drev D,den er på 0.
Jeg har genstartet...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-02-09 21:23

Din harddisk er fylt op.
Hvad ligger der af filer ol. på D:

Kommentar
Fra : liv1super

Dato : 01-02-09 21:29

Der står 3 linier :
Mit navn-Pc
RECOVERY
MedialID.bin.

Kan det være rigtigt?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-09 21:36

Citat
Der står 3 linier :
Mit navn-Pc
RECOVERY
MedialID.bin.

Kan det være rigtigt?
Ja det kan godt være rigtig
desværre ser jeg kun to muligheder:
1: Brug Gparted (og min fine guide)
2: Formater drev D (og slet alle backup )
af to onder vælger man det mindste, det må du så tænke over

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-02-09 21:41

Ja det er din backup fil som fylder.
Den fil må ikke flyttes over på C: drevet.

Det er muligt at gparted vil udvide D drevet hen mod unalokeret område.

Her kan du også se hvad det er.
http://gparted.sourceforge.net/larry/livecd/livecd.htm
Men brug den fra o.v.n.
http://peecee.dk/upload/view/151336

Denne CD hentes her kan brændes i NERO > kopi > brænd billede fil > find den hentede isofil

http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=115843&package_id=271779
hent denne:
gparted-live-0.4.1-2.iso

Kommentar
Fra : liv1super

Dato : 01-02-09 21:44

Back up har jeg på cd`er,dem lavede jeg da jeg fik computeren,så det er vel bare at installere dem igen?
Da jeg intet ved hvilket onde der er værst,kan jeg vel vælge det som er nemmest for mig...og hvad er så det ?

Kommentar
Fra : liv1super

Dato : 01-02-09 21:47

Tusind tak for jeres hjælp og tålmodighed...mit hovede er også fyldt op nu,så vil prøve noget af det foreslået imorgen.
Tak igen og sov dejligt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-09 21:48

Citat
Det er muligt at gparted vil udvide D drevet hen mod unalokeret område.
nej det er helt sikker at Gparted kan udvide
Det nemmeste er at formatere drevet, altså slette alt indhold, så kan dine nye kopier komme derover, uden protester

Kommentar
Fra : liv1super

Dato : 02-02-09 21:17

Hej igen,
Vil bare lige fortælle,min søn har formateret D drevet og nu fungerer det hele,jeg har også lige kunnet lave sikkerhedskopier,hvilket jeg jo heller ikke kunne før og computeren kører meget hurtigere nu.
Jeg undre mig dog stadig over,hvad det er jeg evt.har gjort forkert eller har lavet ved computeren....
Endnu engang tusind tak for jeres hjælp og store tålmodighed,hvis jeg kunne give stjerner,ville i få fuldt hus her

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-02-09 21:38

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-02-09 23:05

Det lyder godt at du har fået løst problemet, har du også husket at få udnyttet den ledige plads på harddisken igen ? Stjerner kan du uddele til den du mente hjalp dig mest, ved at klikke på Accepter i det indlæg du fik mest hjælp fra din computer er åbenbar indstillet til selv at tage sikkerheds kopier, kan du ikke slå det fra et eller andet sted ?

Kommentar
Fra : liv1super

Dato : 03-02-09 16:38

Hvad skal jeg udnytte den ledige plads til ?
Hvorfor skal jeg slå automatisk sikkerhedskopiering fra? Den gør det en gang om ugen...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-02-09 16:44

Da du med automatisk sikkerhedskopiering hurtig fylder en lille partition op, så er det måske en god idé at benytte en del af det ualokerede område til at lave/udvide D:
Ellers får du måske samme problem igen en dag.
Jeg tør ikke råde om du skal koble automatisk sikkerhedskopiering fra.

Hvordan ser din harddisk ud i diskhåndtering nu. (størrelser på partitioner)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-02-09 17:32

Citat
Hvorfor skal jeg slå automatisk sikkerhedskopiering fra? Den gør det en gang om ugen...
det skal du heller ikke, kun et forslag for at undgå at kommer den situation igen, muligvis kan du gå ind på D og slette gamle kopier, det kunne også holde problemet væk.
Og som Eyvind siger, så kan du lægge den ledige plads til D drev, så du får mere plads til kopierene, nu kan du sikkert godt når der plads, den Vista jeg fortalte om tidligere, der er C og D på samme størrelse, helt unødvendig for den overskriver nemlig den gamle sikkerheds kopi

Kommentar
Fra : liv1super

Dato : 04-02-09 18:26

Nu er der 5,02 GB ledig plads på PRESARIO_RP.

Kommentar
Fra : liv1super

Dato : 04-02-09 18:35

Det recovery som før lå på D drevet,ligger nu på C drevet....hvordan kan det ske?
Og jeg var lige bange for at det helt var forsvundet og ville spørge hvad det betyder?
Jeg har en Vista Home Premium...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-02-09 18:57

For din skyld - er jeg lidt ked af, at du hopper rundt i systemerne, og ikke bruger de råd du får.
Ændring og flytning af partitioner er ikke "bare lige" med venstre hånd, men en operation som bør laves med forsigtighed og efter en vis form for plan.

Start > højreklik på computer > administration > diskhåndtering.

DISK 0 ------- [ ( ..........C:.....................) ualokeret ( ................. ) ]
Hvilke størrelser er disse områder.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-02-09 19:18

lukker nu

Kommentar
Fra : liv1super

Dato : 04-02-09 19:19

Jeg prøver at bruge de råd jeg får,men jeg har svært ved at forstå noget som helst med computer .
Og jeg ved ikke engang om Recovery også lå på C drevet før...jeg har ihvertfald ikke flyttet på noget med min viden .

DISK D : 9,66 GB NTFS
C : 139,39 GB NTFS
Ualokeret er forsvundet
Og nu må du ikke blive sur på mig

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-02-09 21:40

Nej nej det gør jeg heller ikke.

Backup bør ikke ligge på C:

Det ville være godt med en større D: - så der er plads til backup.

Så derfor ville det være godt at skrumpe C: drevet ( 139 GB) til ca. 120 GB
Dette kan gøres med Vista i diskhåndtering
Start > h-klik på computer > administrer > diskhåndtering

genstart.........

Og da du ikke har noget liggende på D: 9,66 GB - kan den partition slettes i vista

Bagefter kan der oprettes en ny D: partition som bliver på ca. 28 GB

Og så er der masser af plads til at evt. at rykke din backup over fra C: til D:
Eller bare lave en ny backup på D:

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-02-09 00:53

Ingen bliver sure på nogen, som Eyvind siger, vi prøver bare at give det som vi synes er gode råd, du vil få problemet igen engang med den lille backup plads, og backup hver uge

Kommentar
Fra : liv1super

Dato : 05-02-09 18:31

Hej

Så er min Backup rykket over på D drevet og slettet på C drevet.
Den ugentlige sikkerhedskopiering ,er det backup?
Og det med det sure var skrevet med et smil :0
Jeg er meget glad for jeres hjælp

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-02-09 03:08

Ja sikkerheds kopiering er backup, og det er derfor vi prøver at overtale dig til at udvide D drevet, ellers er du snart i samme situation igen, du bør kunne udvide med Diskhåndtering i Vista, det burde ikke være nødvendig med Gparted, det er bare den jeg bruger på min XP og Ubuntu computere

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 140 point
Dato : 06-02-09 10:47

Vista kan skrumpe C: drev
Vista kan slette D: drev
Vista kan oprette et nyt D: drev

Operationsforslag:

Skrumpe C: drevet, så der er ca. 20 GB ualokeret plads mellem C: og D:

Genstart

Flytte eller kopiere "backup" over på C:

Slette D: drevet

Oprette et D: drev på hele den ualokerede plads

Flytte eller kopiere "backup" over på det nye større D: drev.

Printes ud så forslaget kan følges helt præcis.

Spørg hvis der er noget du ikke forstår.

Kommentar
Fra : liv1super

Dato : 08-02-09 17:37

Hej ,
jeg har desværre ikke kunnet svare før nu...
Jeg har gjort som I har sagt og forklaret mig og det ser ud til at mit problem er løst
Tusind tak for jeres hjælp.
Er der noget med at jeg skal afslutte dette spørgsmål her på sitet?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-02-09 17:41

Citat
Er der noget med at jeg skal afslutte dette spørgsmål her på sitet
ja det kan du, klik på Accepter som står nederst i det indlæg som hjalp dig mest

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 08-02-09 17:44

Citat
Den ugentlige sikkerhedskopiering ,er det backup?

- der er vist en der ta'r pis på jer M/K...

Kommentar
Fra : liv1super

Dato : 08-02-09 17:52

Hvorfor skulle jeg tage pis på nogen?
Jeg aner INTET om computere!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-02-09 18:17

Mange tager altså daglig sikkerhedsbackup. Altså sikkerhed for ikke at miste data.

Kommentar
Fra : liv1super

Dato : 08-02-09 18:35

Det er jeg så også blevet klar over nu takket være o.v.n og eyvinds hjælp.....
Vi kan jo ikke alle være lige kloge på alt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-02-09 18:41

Nå - liv1super - hvor langt er du nået.

Hvis det er så kan vi tage et step ad gangen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-02-09 19:26

Citat
Jeg aner INTET om computere!
jow før anede du måske intet, men nu er du på vej til større forståelse

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-02-09 19:29

Umiddelbart forstår jeg slet ikke de råd du har fået i dette forløb

Dit D-drev er din recovery og skulle ALDRIG have været pillet ved....

Den er fra fabrikken stor nok (ca. 50% mere end nødvændigt) og bliver ALDRIG større eller mindre, medmindre du begynder at gemme filer på den.

Så mon ikke du lige skulle tjekke dine programmer igennem - nogen af dem har du åbenbart sat op til at gemme på drev D...

Opdateringer lægger sig IKKE der....

Kommentar
Fra : liv1super

Dato : 08-02-09 19:41

eyvind,jeg tror jeg har ordnet det hele,det hele fungerer ihvertfald nu

o.v.n,det har du helt ret i og tak for det

refi,nu må du ikke gøre mig mere forvirret,de ting jeg er blevet anbefalet ser ud til at fungere pt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-02-09 19:57

Jamen bare du er tilfreds er alt jo godt

Godkendelse af svar
Fra : liv1super

Dato : 08-02-09 22:17

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind