/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Plasma tv
Fra : ejgild01
Vist : 538 gange
500 point
Dato : 01-02-09 11:09

Får et stykke tid siden læste jeg et eller andet om et plasma tv var der en eller anden dårlig dom ved det eller ,, jeg har glemt det nu ser jeg Expert sælger et palma tv 42 " til halv pris betyder det at de skal af med de ting der ikke kan bruges i fremtiden.??

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 01-02-09 11:27

Hvilket plasma tv, snakker vi om ?

Plasma tv kan sagtens bruges i fremtiden.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-02-09 11:30

Det mest dårlige ved plasma er da vist at de bruger meget mere strøm end lcd

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 01-02-09 11:37

Fundet på flatpanels.dk

"LCD tv bruger en konstant mængde strøm (pga backlight), mens plasma bruger strøm alt efter hvad det viser. Altså helt hvid skærm giver et højt forbrug, mens sort skærm giver lavt. Når strømniveauet bliver opgivet angiver man typisk max-værdier, så plasma ser ud som om, at de bruger mere strøm, mens de i realiteten bruger det samme eller lidt mindre end lcd..

Den største forskel i forbrug ligger på størrelsen af skærmen"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-02-09 11:50

Plasma TV er lidt dyrere i drift....

Priserne er faldet ENORMT - ikke pga. det er plasmaTV men pga. de ikke indeholder mpeg4 tuner.
Så det gælder også LCD

For 2½ år siden kostede et Plasma ca. 3 gange så meget som det kan købes for idag.

Så såfremt du er på kabelTV af en eller anden art - så køb du roligt hvis det ellers opfylder DINE krav...

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 01-02-09 13:09

plasma bruger mere strøm end lcd tv. lcd tv´s liv er ca 40000 timer og plasmas er ca 20000 timer.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-02-09 13:10

Efter min opfattelse giver plasma- alt andet lige- bedre billeder med bedre kontrast og farver. Især når man ikke sidder midt for.
Det er noget sludder at det tager mere strøm.
Men der er forskel på de forskellige fabrikater og modellers forbrug. Det er noget annoncene glemmer at skrive.
I øvrigt får du bedste billeder og mindst srømforbrug med de gammeldags billedrørfjernsyn. Men de ser mindre smarte ud og fylder en del mere.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-02-09 13:53

"Gammeldags fjernsyn ser mindre smarte ud"

Sludder, et TV i 70-80` stil med trækabinet er sgu noget flottere, mit nye Samsung med det misfoster af en oval plastfod hører kun til i en TV-reklame, men det er jeg ved at finde en løsning på......og det er IKKE ophæng.

Kommentar
Fra : ejgild01

Dato : 01-02-09 17:04

Den der mpeg4 tuner er det ikke en man får brug for når sendersinalet bliver lavet om igen om et par år
ps det må være det om strømforbruget jeg har læst om

Accepteret svar
Fra : Smokei

Modtaget 500 point
Dato : 01-02-09 17:09

http://www.danstv.dk/images/test/artikler/Dans%20TV%20-%20Artikler%20-%20LCD%20eller%20Plasma.pdf

Der er mange meninger om det ene eller det andet.

Her er der også en forklaring på spørgsmålet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-02-09 17:43

Det var ligesom det jeg STARTEDE med at forklare dig..

Det er KUN hvis du har EGEN antenne du skal bekymre dig om det - ellers IKKE....

Har du EGEN antenne SKAL der være mpeg4 tuner i - men så er det heller ikke dem der er nedsat...

Godkendelse af svar
Fra : ejgild01

Dato : 03-02-09 15:26

Tak for svaret Smokei.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 03-02-09 17:50

Selvtak ejgild01