/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Tandlæge Katja Jürgens.
Fra : vedikkealt
Vist : 4638 gange
100 point
Dato : 01-02-09 04:57

Er der nogen her der har erfaring med denne tandklinik..??

http://www.tysktand.dk/tilbyder.html

Vil gerne vide det da jeg har et par ""småting"" jeg skal have lavet.

Og så reklamerer de med at have udstyr til fuld narkose...hvilket er vigtigt for mig...

I er også velkomne til at komme med link til andre muligheder, da jeg nødigt vil havne på det danske tandlæge tag selv BOR (d)..

Hilsen vedikkealt

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-02-09 09:02

Fuld narkose er altså ikke ufarligt så der skal virkelig gode grunde til at forlange det, eller at tandlægen skal lave et større indgreb. Derudover skal man blive liggende efter at have vågnet da man ikke lige kan stavre ud af klinikken, man er faktisk temmelig groggy flere timer efter.

Jeg har en enkelt gang fået morfin da de ikke kunne bedøve en betændt tand der skulle ud, det gav også en rigtig god afslapning, men også her skal man være forsigtig i nogle timer da det jo er en narkotisk rus.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 01-02-09 09:13

# LuffeA

Hvad skulle der ske...??

...for der er INGEN af deres børne medikamenter der bider på mig...

Sidst jeg var i norkose gik jeg 3 ½ km. hjem, en time efter jeg var vågnet.

Så hvis ikke der sker andet regner jeg da med at køre til Padborg om morgenen...i fuld narkose midt på dagen...og så køre hjem igen om aftenen...jeg har jo kun en 300 - 400 km hver vej.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-02-09 09:35

Hvem sagde spøgelsesbilist ?

Du ER groggy, så ta toget hjem eller et billigt hotel i Padborg

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 01-02-09 09:40

Politiet kan jo frakende dit kørekort på den tur ,de tjekker jo snart alt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-02-09 09:56

Tag en chaufør med - ikke for din egen skyld..............................men for vores.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 01-02-09 09:58

# LuffeA

Ved ikke lige hvad eller hvem der skal tro...ET eller andet... men jeg kan altså ikke mærke nogen forskel...

# Jan4100

Politiet...!!! der findes da ingen betjente her i Jylland...de er jo allesammen sendt over på Djævleøen...

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 01-02-09 10:02

# Eyvind

TAK for din omsorg.....for jer..

Og så kan jeg forsikre dig om, at uanset hvor svimmel jeg end selv måtte være er det laaangt sikre for JER...at jeg selv fører min 19 år gamle bil...end at sætte en anden ved rettet..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-02-09 10:04

Godt man bor på Sjælland.

Accepteret svar
Fra : Line99

Modtaget 100 point
Dato : 01-02-09 11:48

Din tandlæge kander jeg ikke, og de andre har været inde på så det behøver jeg heller ikke sige noget om, men måske kan dette tidligere spørgsmål gøre noget for dig; det handler bl.a. om "noget der gik galt" over grænsen og besværet ved at klage, men også andre ting: http://www.kandu.dk/Spg128450.aspx - Det er en god ting at sætte sig ind i love og regler FØR du går i gang, sørg også at få en "skriftlig" aftale, mange falder for al mulig salgs-gas, og kan ikke bevise aftalerne bagefter.

held og lykke med opgaven

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 01-02-09 11:53

Jeg vil nu også sige at du skal tage en med på så lang en tur, jeg bor selv i Nordjylland og var en tur over grænsen samt på besøg i Rødekro d. 21 Januar, det er en lang kedelig tur, selvskab er altid godt. Turen føles ihvertfald lang og kedelige for mig når jeg kører alene

Det gode ved at komme til tandlæge er at det er en sød ung pige jeg har til tandlæge, og hun er tilmed dygtig Min gamle tandlæge der er gået på pension havde jeg haft gennem hele livet, han var også dygtig til sit arbejde. Eftersyn osv. er intet problem for mig, men at få hevet tænder ud, jeg havde et par visdomstænder der var i vejen, og få boret huller, det er ikke min favorit, men det skal jo gøres. At nogle kan gennemgå det uden bedøvelse syntes jeg er godt gået, men jeg kan sgu ikke

P.S. Hvis du vil have kontaktoplysninger til min søde & dygtige tandlæge, så send mig en pm

Kommentar
Fra : birkglerfoss

Dato : 01-02-09 21:14

Prøv også den her siden www.avmintand.dk

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-02-09 21:22

Eller en tandlæge jeg havde engang, man glemte helt hvad hun lavede da hun havde nogle skønne velformede (bortcencureret)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-02-09 21:29

Min tandlæges assistent lænede sig altid ind over og spugte om jeg skulle bedøves - og så var jeg væk........................suk.

Kommentar
Fra : ThomasHU

Dato : 05-02-09 09:38

Fuld narkose i sig selv er ikke farlig for de fleste mennesker, men hvis der er malign hypertermi i familien, så er der risiko for en allergisk reaktion.

For mange år siden dødede min fars kusine under en simpel menisken operation i fuld narkose, så der blev konstateret malign hypertermi i familien - en arvelig gen-defekt.

Den allergiske reaktion forekommer ikke hver gang en patient går i fuld narkose, men hvis det går galt, så skal der handles hurtigt i operationsstuen for at patienten ikke overopheder og dør. Derfor havde jeg i flere år et advarselskort i tegnebogen, der gjorde opmærksom på at der skulle træffes ekstra foranstaltninger hvis jeg skulle i fuld narkose. Efter min far fik foretaget en knoglemarvsbiopsi fra lårknoglen kunne hans søskende, min bror og jeg ånde lettet op, da defekten ikke var nedarvet i vores gren af familien.

Jeg formidler tandbehandling i Budapest, så her ( http://www.dacadia.eu ) kan du finde et alternativ til behandling i Danmark. Typisk skal du op i at have en behandling der ville koste mere end kr. 8-10.000 i Danmark for at besparelserne kan betale for både behandling og ferieturen til Budapest.

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 07-03-09 12:51

Tak for svaret Line99.

Jeg har nu sikret mig så jeg selv er tryk ved det.

Og på torsdag...ryger mine 5 tænder så.......UDDDDD....

Hilsen vedikkealt

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-03-09 12:58

Husk at købe suppe og blødt brød, flæskesvær kan Du ikke tygge nogle dage

Da jeg fik "ryddet" overmunden fik jeg ikke seriøs mad i 14 dage

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 14-03-09 17:45

Håber nogle af jer der har skrevet i denne tråd er med endnu...så her er hvad jeg har blogget andetsteds....

Onsdag aften 11.3...kl 18.00 gik det sydpå af motorvejen...havde bestilt overnatning i Harreslee på et mindre sted med 18 værelser...absolut et hyggeligt sted..men ikke noget prængende...til gengæld var det 300 kr. billigere end i Danmark.

Op kl. 7 næste dag, og første tandlæge besøg kl. 8.00, der efter gik turen til Glücksburg, smuk tur, til "medimaris"...et læge og helse center med flere tilbud, men jeg skulle finde Dr. med. Dr. med dent. W. Neugebauer.

Var der ved 9.45 tiden...damen i receptionen troede min datter var min kone...så fik jeg da DEN med...

Straks skulle der udfyldes en del papirer...med fakter...hollandsk...engelske og tyske gloser...tilsat enkelte danske ord....ganske spændende.

Kl. lidt over 10 var der indkald...og de 2 tilstedeværende gik straks i gang med forberedelser til fuld narkose...og BAAANNNGGGG

Kl. 10.45 var jeg vågen igen 5 tænder fatiigere...og en lille time efter fik jeg så at vide at jeg godt kunne smutte igen...så efter flere gange at have spyttet ??????? ud ved parkeringspladsen ...startede jeg bilen og kørte i Fleeggaard.

Ved siden af Fleeggaarg er der en Grillbar...arrhhhh IKKE spise...men en liter kold Cola gjorde underværker...

Og så skulle jeg være hos tandlægen igen kl 17.15...hvor der skulle tages flere mål...og det fra om morgenen var allerede klar til at prøve videre med om aftenen...tysk effektivitet...

A pro pro tysk effektivitet...så gik det så stærkt med at oppererer på den klinik så døren dårligt kunne nå at gå i før de kom ud med den næste ""halvbevistløse"" patient der var færdig...til gengæld skulle jeg så heller ikke vente hverken halve eller hele år for at få en tid...

Så kl. 18.00 forlod jeg Tyskland igen 396 Euro fattigere...ca. 3.000 kr...i Danmark havde jeg IKKE fået samme for under 15.000 kr.

Og kl. 21.30 var jeg hjemme.