/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
lange negle/næb????
Fra : steffen15
Vist : 1632 gange
70 point
Dato : 31-01-09 20:35

hej er lige blevet ejer af en nymfeparakit.. kan se den har problemer med at kravle rundt i buret pga lange negle. hvad gør jeg har købt sandpapirsbund! kan osse se næbet er lidt langt.. har sat nogle friske frugt grene ind til den i dag....

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 31-01-09 20:39
Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 31-01-09 22:26

Tillykke med din fugl - ja det er da synd for den med for lange negle. Tag den med til dyrehandleren, som kan klippe både negle og næb på fuglen.

Her kan du læse lidt om pasning og burindretning - held og lykke med den

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/pasning.nsf/docs/nymfeparakit!opendocument&exp=85ab1cdea4aaf55fc12570260033a1d7

http://www.zoozity.dk/Fugle/Pasning/Nymfeparakit.aspx

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-01-09 22:54

Smid sandpapirsbunden ud. Sådan en og så pinde med sandpapir ødelægger fuglenes fødder.

Der skal være løst fuglesand i bunden af buret.

Og som foreslået, så lad dyrehandleren kigge på næbbet og kløerne, de kan bedre vurdere om de er for lange.

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 01-02-09 12:10

ved i om det er normalt at fuglen´sidder i hjørnet i buret og ikke siger noget de første par dage>??

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 70 point
Dato : 01-02-09 12:16

Ja det er supernormalt. Da jeg fik min først fugl, en undulatunge, var jeg overbevist om, at den var stum
Meeeen jeg skal love dig for den ikke var stum, den blev efter et par dages tilvænning meget livlig, og lærte efterhånden også at sige mange menneskeord.

Så giv den bare tid og snak stille og roligt med den - så er jeg sikker på, den snart er tryg hos dig.

Kommentar
Fra : nenner1

Dato : 01-02-09 12:19

gå til dyrelægen, ikke dyrehandleren, de gør sikkert ondt værer

Godkendelse af svar
Fra : steffen15

Dato : 01-02-09 12:19

Tak for svaret HelleBirgitte det gør vi osse.. tak.. bliver fuglen ikke meget bange hvis man skal have den til dyrekægen og sårn

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 01-02-09 13:22

Selv tak - jo fuglen bliver selvfølgelig lidt bange, når du tager den til dyrehandleren eller dyrelægen.

MEN det er din pligt at sørge for at den har det godt. Den har det jo ikke godt med for lange negle og næb.Det forhindrer den jo i at komme omkring og hvis næbbet bliver meget for langt kan den ikke spise.
Held og lykke med den

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 01-02-09 14:08

tak ()=