/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Hvad sker der her?
Fra : Smokei
Vist : 776 gange
50 point
Dato : 31-01-09 16:09

http://www.google.dk/search?source=ig&hl=da&rlz=&q=kandu.dk&meta=lr%3Dlang_da&aq=0&oq=kandu

Var lige inde her men: Prøv og se hvad der står ved hver link.

Dette websted kan beskadige din computer.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 31-01-09 16:12

Har set det for 5 min siden, men er der ikke nu. Dybt underligt.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 31-01-09 16:12

Ved ikke hvad der skete men Nu er alt normalt igen .

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-01-09 16:16

Ikke forstået, men den sidste på første side er god:
"
kandu.dk er en rædselsfuld had sladrer link, hvor verdens værste personligheder har fri mulighed til at svine alt og alle til. ...
"
Rart at være kendt andre steder.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 31-01-09 16:23

der kan ha' været noget java script på kandu's sider som google har opfattet som skadelig eller ondsindet og så kommer den info fra google.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 31-01-09 16:25

Jeg var inde og skulle kigge på roser og andre blomster og jeg fik også afvarslerne. Så det er ikke kun java script på kandus sider.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-01-09 16:28

Altså en side man skal holde sig fra, kigger ikke.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 31-01-09 16:29

Citat
Ikke forstået, men den sidste på første side er god

- gå ind og læs hvad der står Svend...

Citat
Rart at være kendt andre steder.

- det er vist din egen opfattelse...

God weekend

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 31-01-09 16:34

Se hvad jeg lige fandt: Google i udu

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1118746.ece

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-01-09 16:44

Jeg var også ved at 'gå bagover': Hva' dælen foregik der?

Frem med ALLE parader, Antivirus, opdateringer, bål og brand ..men så tænkte jeg:

Det var på ALLE søgesider ...så slå liiige koldt vand i blodet Hr. Svend

Det bliver helt sikkert et stort diskussionsemne på nettet i timerne fremover ..følger reaktionerne spændt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-01-09 16:46

Tak granner01 -> Nu venter vi bare på alle bortforklaringerne

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-01-09 16:50

Citat
Advarsel- Hvis du besøger dette websted, kan det beskadige din computer!

Forslag:

Vend tilbage til forrige side, og vælg et andet resultat.

Foretag en ny søgning for at finde det, du søger.

..Foretag en ny søgning ..hvis:

Citat
..Google i en periode advarede mod samtlige internetsider i verden.

Ja, det sku' fedt hjælpe

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-01-09 16:54

google kører normalt her, og har gjort det hele dagen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-01-09 16:56

Teil -> Tjaehh... som sædvanligt har du sovet godt og grundigt i timen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 31-01-09 16:59

Google har IKKE kørt normalt hos nogen som helst i det tidsrum fejlen var der, for den burde være væk nu.

Det vælter ind med spørgsmål om samme i andre fora.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-01-09 17:54

jeg sover videre, glad og uvidende om verdens/googles undergang

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 31-01-09 18:59
Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 50 point
Dato : 31-01-09 19:04

Og her er forklaringen på at Google ikke virkede:

http://googleblog.blogspot.com/2009/01/this-site-may-harm-your-computer-on.html

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-01-09 19:09

..og 'ABEN' er allerede 'send videre'

http://googleblog.blogspot.com/2009/01/this-site-may-harm-your-computer-on.html

..til: http://stopbadware.org/

VirusFinder?

Citat
Results show that VirusFinder is able to identify HFVs at species level with 100% accuracy.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 31-01-09 20:03

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-20046131.html

Interessant perspektiv. Er fremtiden at man en dag kun har:

Et tastatur en skærm og en router og så udelukkende kører på Googles servere.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 31-01-09 20:17

Det er faktisk også Bill Gates`s fremtidsvisioner, noget han lovede ville være et tiltag efter at Tablet-PC`en blev lanceret.
Microsoft og Google er i forvejen ærkefjender, taberne er brugerne.

Men ellers skønt at kunne bruge store dyre tekstbehandlings- og billedprogrammer "online" samt andre for en afgift på bare få øre i timen hvis det bliver en reklamefri betalingsløsning.

Der vil dog stadig være masser af firmaer og private der vil foretrække programmerne på egne maskiner i et lukket system.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 31-01-09 20:47

Ja jeg får hverken google eller andres servere, jeg får min egen. Så kan vi sidde og hygge og bag en væg af antivirusprogrammer, spyfighetere og andre beskyttelsesting.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-01-09 21:24

Citat
What happened? Very simply, human error.

Citat
Unfortunately (and here's the human error), the URL of '/' was mistakenly checked in as a value to the file and '/' expands to all URLs.

Altså én mands værk. Tænk; at man ene mand kan lægge adgang til hele verdens websites ned.

Godt gået

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 31-01-09 21:29

Ja hvem er ikke misundelig på sådan en viden.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-01-09 21:31

..og det dersens med, at en internet adgang er nok, NUL harddisk eller programmer, er da en 'gammel' teknik kaldet AJAX. Første program i den genre var en Word-klon kaldet AJAXwrite:

http://ajaxian.com/archives/ajaxwrite-a-microsoft-word-lookalike-online-editor

Google har promoveret udviklingværktøjet:

http://code.google.com/intl/da/webtoolkit/overview.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-02-09 03:39

S`følig er det gammelt og er nok også let at tilpasse det globale internet.

Men folks nuværende modvilje mod at blive afhængig af 1-2 spillere på markedet der kan håndtere det samt at risikere at deres ting bliver delt med andre gør nok at det aldrig vinder frem.

Godkendelse af svar
Fra : Smokei

Dato : 08-02-09 14:06

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-02-09 15:33

selv tak.