/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Til </MOLOKYLE> MEGA STOR opda
Fra : swarn
Vist : 724 gange
50 point
Dato : 31-01-09 14:35

Du skriver her:http://www.kandu.dk/tip19142.aspx
Citat
Den fylder over 400 Mb. ..og på min pc tog det mere end en time at installere den
nu har jeg lige hentet dem og her var der kun 284 MB for dem begge to Microsoft Framework 3.5 Service Pack 1 og Microsoft Framework 3.5 Family (KB 951847) x86 så hvordan for du det til 400MB

Hilsen Hans/Hvidovre

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 31-01-09 14:58

Lagde ikke mærke til hvor mange MB... der blev hentet ned.
Det tog ikke så lang tid hos mig til gengæld tog den mine små ikoner i proceslinien i venstre side. Der hvor bl.a. skrivebordsikonet ligger.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 31-01-09 15:05

Otnob er det ikke bare hurtigstart du skal genaktivere på proceslinien.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 31-01-09 15:35

Hej bentjuul !

Det var da herligt at du nævnte det, så nu er det i orden igen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-01-09 15:55

Jeg må blive svar skyldig.

Et tjek i :

Kontrolpanel -> Tilføj eller fjern programmer -> ..flueben ved; [V] Vis opdateringer

..si'r: 36.'et eller andet' Mb.

Dét hænger heller ik' rigtigt sammen

Måske download af opdateringen og størrelsen af den, hænger sammen med installerede programmer og hardware?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 31-01-09 16:05

men under alle omstændigheder så er det en stor opdatering, og det var udmærket at der var en der var opmærksom på det.

Tak for det molokyle

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-01-09 16:37

bentjuul -> Ja og så var der dem som syntes, at opdateringen gik 'hurtigt'

De sidder næppe heller ved en 4 Gbit forbindelse, Intel Pentium III CPU på 730 Mz. med 512 Mb. RAM og en 10 Gb. Harddisk ..lige som undertegnede.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-01-09 16:39

..og så er vi 8 - 12 stykker ...som deler den dersens 4 Gbit forbindelse

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 31-01-09 16:56

molokyle!
Ja det er jo en sørgelig historie, så kan man bedre forstå at den gik periodevis i sort
Men det var fint du orienterede om opdateringen og hvad der evt. kunne forventes

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-01-09 18:42

Tjae jeg har en 4mb/128k det tog cirka 3min, så ved ik' lige hva der er opdateret eller ik'

mvh klaudi

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-01-09 19:02

Klaudi -> Det var ikke download som tog tid ...men installering.

Data på din PC ...?

CPU clock-frekvens, BUS hastighed, antal Mb./Gb. RAM, 2nd. level cache, antal DMA kanaler, Harddisk størrelse og dennes Rpm. ???

Tak !

Min pc er en Fujitsu/Siemes fra 1996

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 31-01-09 19:33

Citat
Min pc er en Fujitsu/Siemes fra 1996

Har du så skiftet harddisk,Molo?
Jeg faldt i snak med een idag,der er rimelig komputer-kyndig.Han ville påstå at HD`er designet til at virke i 5 år.Så jeg ryster lidt i bukserne. Min hp-pavilion t370.dk,er fra 2004.Skal jeg regne med at den lige pludseligt,kan stå af.Får man nogle faresignaler/varsler,inden det sker.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-01-09 19:57

Her er så lidt data på min PC, en lidt af hvert, selvbyg.

CPU Type   Intel Pentium 4, 2800 MHz (14 x 200)
Motherboard   Asus P4P800 SE
Motherboard Chipset   Intel Springdale i865PE
System Hukommelse   2048 MB (PC3200 DDR SDRAM)

CPU Hastighed   2808.09 MHz (original: 2800 MHz)
CPU multiplier   14.0x
CPU FSB   200.58 MHz (original: 200 MHz)
Hukommelses Bus   200.58 MHz

CPU cache
L1 Trace Cache   12K Instructions
L1 Data Cache   8 KB
L2 Cache   512 KB (On-Die, ECC, ATC, Full-Speed)

Det var cirka 3 min download og install

mvh klaudi

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-01-09 20:00

12 år gammel computer = laaaaaaaaaaaaaaang tiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiis

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-01-09 20:01

Mente vist et d til sidst istedet for s haha

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 31-01-09 20:06

Glemte lige at anføre,andres svar er selvfølgelig også velkommen på spørgsmålet:
Citat
Jeg faldt i snak med een idag,der er rimelig komputer-kyndig.Han ville påstå at HD`er designet til at virke i 5 år.Så jeg ryster lidt i bukserne. Min hp-pavilion t370.dk,er fra 2004.Skal jeg regne med at den lige pludseligt,kan stå af.Får man nogle faresignaler/varsler,inden det sker.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-01-09 21:16

Klaudi -> Nej. Jeg har ikke skiftet (primær = C: = BOOT) harddisk. Og din 'ven' er galt afmarcheret. Det har nemlig vist sig, at harddiske er endog MEGET hårdføre og driftsikre. Det er muligt, at de som al anden elektronik kun er bygget til 5 års drift, men de holder længere end 'beregnet'.

Der 'tikker' harddiske fejlfrit derude med 15 år på bagen

Iøvrigt er din CPU clock ca. 3 gange hurtigere end min, har mere end dobbelt så stor cache, 4 X så meget RAM og dobbelt så hurtig bus. Altså rundt regnet 20 X gange hurtigere i en benchmark, hvilket passer med 3 min. x 20 = 1 time. Ikke noget at sige til, det bare 'kører' for dig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 31-01-09 21:30

Er der nogen, der har et bud på, at siden tippet kom har jeg ikke fået lov til at komme ind på siden:
http://www.update.microsoft.com/windowsupdate/v6/default.aspx?ln=da

Jeg får flg. besked:
Citat
Google Error

Not Found
The requested URL /windowsupdate/v6/default.aspx?ln=da was not found on this server.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-01-09 21:44

justuniverse -> Foreslag (3 stk.): ActiveX problem? Sikkerhedsindstillinger? ...Piratkopi?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 31-01-09 21:44

Øøøhh!!!!!!! undskyld. Det er sgu`da ikke mit spøgsmål.
Citat
Glemte lige at anføre,andres svar er selvfølgelig også velkommen på spørgsmålet:

Lod lige begejstringen løbe af med mig.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-01-09 21:51

Mosebaek -> Faresignaler ved harddisk nedbrud?

1.) Hvis BIOS understøtter det: S.M.A.R.T. : http://en.wikipedia.org/wiki/Self-Monitoring,_Analysis,_and_Reporting_Technology

2.) En hvinende, raspende, kværnende lyd ....og ca. 5 sekunder til at redde data

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-01-09 21:51

Måske fordi du ikke har opdateret længe justuniverse! Kan skyldes alt fra piratkopi til bare have glemt at kigge ind på windows updatesiden længe. Jeg kunne godt komme ind på linket, men selvfølig kan siden have været nede for 5 minutter siden

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-01-09 21:53

Havde de S.M.A.R.T. i 1996 Molo?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-01-09 22:03

tedd -> Min BIOS (Phoenix) SW opdateret 10/6/2000 understøtter IKKE S.M.A.R.T

..så jeg må nøjes med at lytte

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 31-01-09 22:28

Vi er jo et par stykker, som hæger om gammel teknologi

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : swarn

Dato : 31-01-09 23:36

Tak for svaret molokyle.

Dit sidste svar syntes jeg godt om, og det var jo også din tråd det drejer sig om, så derfor får du de mange point

Hilsen Hans/Hvidovre