/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Gymnasiet
Fra : PeterTheisen
Vist : 598 gange
20 point
Dato : 31-01-09 12:01

Hvad er fordelene og ulemperne ved at smide de dovne elever ud af gymnasiet?

Hvad er fordelene og ulemperne ved test gymnasiet?

Hvad er fordelene og ulemperne ved at honorere gode sportskundskaber i gymnasiet?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-01-09 12:48

Citat
Hvad er fordelene og ulemperne ved at smide de dovne elever ud af gymnasiet?

Så har de mere tid til Kandu...

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 31-01-09 13:35

Er du blevet smidt ud Peter?

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 20 point
Dato : 31-01-09 14:53

Så lad mig da svare...

Vad at smide de dovne elever ud af gymnasiet,
bliver der flere ressourcer til de flittige, og de kan lære mere uden forstyrrelser,
men så optager de dovne jo plads andre steder, ikke kun her i kandu...

Fordelene ved test i gymnasiet er at både elever og lærere tvinges til at være produktive,
men test og bedømmelse kræver også tid og ressoucer, og der er mindre frit råderum...

Fordelene ved at honorere gode sportskundskaber i gymnasiet,
er at der er mulighed for at opbygge en sports elite som vi ender fra eksempelvis USA,
godt og sundt for de studerende, der har lyst og evner til at røre sig,
men mindre godt for de langsomme, tykke og dovne elever...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 31-01-09 15:36

Hvad skal du bruge alle de svar til? Er det en forbrugerundersøgelse du laver?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 31-01-09 16:08

"Hvad er fordelene og ulemperne ved at smide de dovne elever ud af gymnasiet?"

Fordelen: Samfundet sparer penge.

Ulempen: Hans forældre skælder skolen ud fordi at de selv har glemt at opdrage deres søn.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 01-02-09 09:51

Der er ingen fordele ved at smide dovne lever ud af gymnasiet, medmindre vi insisterer på at smide hele generationer ud til arbejdsløshed, der er derimod god fornuft i, at finde ud af andre metoder til at motivere de mindre produktive elver, så alle opnår mest muligt ved deres skolegang.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-02-09 10:22

Nuvel....

Jeg kender en ung mand hvis gymnasieklasse fik armene op da en anden i klassen blev bortvist grundet dovenskab og fravær, alle i klassen var røvtrætte af hans attitude overfor både dem og lærerne.
Vist kan alle elever have en periode hvor de ikke gider, men ham her var ekstra udspekuleret.

Senere kom han dog ind i en anden klasse, hans mor var ven med borgmesteren........
Faderen var ligeglad, han havde opgivet opdragelsen.

Apropos skal her udryddes en misforståelse.
Det er IKKE skolens opgave at motivere unge mennesker der ikke gider, hvis skolen ikke har problemer med andre elever så undervisningen evt. skal evalueres må forældrene til de enkelte dovne elever sgu træde til.

For år tilbage blev den slags kort og godt trukket ud og sendt i arbejde. Men neeeeeeeej, det kan man jo ikke i dag, de kan jo risikere at tage skade.

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 01-02-09 12:58

Tak for svaret svendgiversen.