/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ikke et gyldigt win32 program????
Fra : piakj
Vist : 786 gange
200 point
Dato : 28-03-03 20:34

jeg har lavet en cd, til en brekendt da vi skulle installere den kom den frem med at programmerne på den brændte cd ikke er ." et gyldigt win32 prgram" hvad gør jeg ved det????MVH Pia

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 28-03-03 20:38

kører du XP....? så kommer den nogen gange med en meddelelse om at programmet ikke er godkendt til windows. altså det ikke kan bære win mærket..

det er kun fordi at det ikke er testet af microsoft du kan sagtens køre programmet alligevel men på eget ansvar.. som regel sker der ikke noget..

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 28-03-03 20:38

Så er den:
1) ikke brændt rigtig
2) ikke til/fra en windows computer
3) på en eller anden måde beskadiget

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 28-03-03 20:39

hehe solgaard, du tænker på signeringen

Kommentar
Fra : piakj

Dato : 28-03-03 20:41

der køres ikke xp jeg troede at det kunne være noget med at på min pc har jeg både win32 og win16 men denne pc er der kun win 32

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 28-03-03 20:47

skifter drev. Hvis den ikke virker i brænderdrevet, så sæt den i cd-rom drevet

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 28-03-03 20:54

dough... ja...

bare glem mit indlæg.!

Kommentar
Fra : piakj

Dato : 28-03-03 20:54

jeg forstår deyt ikke jeg kan åbne cden, men når jeg kommer til at skulle åbne installationsprogrammet den "hvide tv lignende box med den blå streg øverst" (en beskrivelse af ikonet) ellers kan den læse det hele men altså problemmet kommer når jeg vil installere Pia

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 28-03-03 20:57

Har du mulighed for at afprøve den på din/en anden computer

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 28-03-03 20:59

hvad er det for et program..?

Kommentar
Fra : piakj

Dato : 28-03-03 21:35

jamen jeg er kørt 90 km med den og ville gerne have den installeret har det ikke noget med det der med 16 og 32, for på denne her er der kun 32 og min egen har både win 16 og win32
det er flere programmer

Kommentar
Fra : piakj

Dato : 28-03-03 21:36

det er flere programmer men det ene virkede men 4 af dem gør ikke, men jeg kan læse dem men ikke installere

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-03-03 21:37

Ja som solgaard siger så er det hvilken program du bruger Hvis det er Nero, så prøv at gøre dette. Når programmet starter op, så tryk på afslut guide (hvis du bruger guide) Gå derefter ind under fanebladet iso >> tilslut "flueben" i iso niveua 2 under fil/bilioteksnavnes længde, gå viderere ned under "Slæk på ISO restriktioner" og sæt "flueben" i "Tillad stidybde på mere en 8 biblioteker" og "Tillad mere end 255 tegn i sti" så virker det ihvertfald hos Nero. Hvis du bruger et andet program så led først og fremmest efter noget i stil med ISO niveau 2, så du du kommer udover DOS restriktionerne på 8 + 3 tegn. Håber du finder ud af det

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 28-03-03 21:44

Er det 4 exe filer, så prøv at kopiere dem over på harddisken, og omdøb dem til xxxx.exe, selvom jeg ikke lige tror at chancen er stor for at det lykkedes

Kommentar
Fra : xou

Dato : 28-03-03 21:49

hej !

hvis du ikke kan kopier dem er der helt sikkert fejl ved brænding af dem...
du kan osse højre klikke på program.exe og under kompatibitet vælge at køre det i win95 eller win98

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-03-03 21:55

Ellers prøv at lave en ny brænding det kan være en defekt cd. Ikke gyldigt 32win program er en meddelse der kommer frem hvis filen er defekt, det nytter ikke at omdøbe den

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-03-03 21:59

Og jo xou man kan sagtens kopiere en defekt fil, problemet opstår først ved indstalering. Du ka jo osse downloade defekte programmer og defekte forklaringer ikke?

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 28-03-03 22:03

hmm...tedd, du kan f.eks i nogen tilfælde ikke kopiere en defekt avi-fil, og jow....en kopiering til hd kan løse det

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-03-03 22:06

Ikke for at træde hønselort i det. Det er jo piakj's problem der skal løses Uffe, men prøv at se på din sidste kommentar den er jo direkte selvmodsigende! *L*

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 28-03-03 22:12

?

Kommentar
Fra : xou

Dato : 28-03-03 22:17

tedd> jeg mente ikke at den ikke kan kopier et defekt program,men en deftekt brænding kan nok ikke kopiers,
det andet med kompatibitet skal blot opfattes som et forsøg... men det er jo et nyt begrab i wx så hvis ikke
piakj har det er det jo osse udelukket...så må der igen prøve at teste det på den pc det er brændt på,men
det er nok en fejl i exe der giver denne fejl-meddelelse....

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-03-03 22:17

Forslag:
Når du har både w16 og w32 har du måske lavet det i w16.
Jeg kan ikke huske hvordan, men et sted kan man køre programmet som w16 (95/98)
Og som de andre siger læg det hele ind i en mappe - og så køre det.
Emesen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-03-03 22:18

Forklaring følger. Du siger at i nogle tilfælde kan man ikke kopiere en defekt avi fil men samtidig kan man løse det ved at kopiere til hd? Hvordan kan man man både kopiere og ikke kopiere? Med mindre fysikkens love her på jorden er ophævet? Håber piakj springer disse indlæg over!

Kommentar
Fra : xou

Dato : 28-03-03 22:18

ikke wx men windows XP

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-03-03 22:22

Windows veje er uransgelige - en gang i mellem. Og nogen gange virker det umulige,
andre gange er der vrøvl med det mest almindelige.
Emesen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-03-03 22:23

Jo xou. Men jeg har osse fået meddelelsen i win95 og endda i win3.11. Det har altid drejet sig om en defekt fil, men lad os nu se om piakj kan bruge vores forslag til noget ok? Den der med kompatilibet er en ganske god ide jeg tror bare ikke det virker i dette tilfælde

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-03-03 22:31

emesen! XP er ikke et fuldt 32 bit system og kan altså osse køre 16 bit (hvad laver den dos prompt ellers?) Iøvrigt siger piakj at han/hun ikke kører xp!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-03-03 22:35

Sorry - ja det ser jeg nu.
Emesen.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 28-03-03 22:37

Så lad os da træde hønselort i det og spilde alles tid
Jeg skriver: "prøv at kopiere" og "jeg ikke lige tror at chancen er stor for at det lykkedes"

Xou skriver: "hvis du ikke kan kopier dem er der helt sikkert fejl ved brænding"

Du retter på xou: jo xou man kan sagtens kopiere en defekt fil

Jeg korrigerer dig: du kan f.eks i nogen tilfælde ikke kopiere

Altså....jeg har ikke sagt at man altid kan kopiere defekte filer....jeg har heller ikke sagt at man aldrig kan kopiere defekte filer....jeg har sagt at man i nogen tilfælde ikke kan......jeg har også sagt at hvis det lykkedes kan hun være heldig at det lykkedes at køre filen
Håber denne diskution er færdig nu

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-03-03 22:46

Et er hvad man mener Uffe noget andet er hvad man siger (på tryk) Jeg indlagde osse en smiley fordi jeg godt forstod hvad du mente. Og ja lad os gi stakkels piakj en chance ellers må vi starte en ny "tråd" *L*

Kommentar
Fra : cad

Dato : 28-03-03 23:41

Brænd en ny cd , og nedsæt brændingshastigheden ( det hjælper nogle gange) ......

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 200 point
Dato : 29-03-03 03:03

Hej Pia,

eh... hvilken version af windows er det du benytter? (win95/win98/winNT/winME/win2000)

jeg er umiddelbart kun stødt på denne meddelse i win2000 og winNT... hvor jeg har løst det ved at ændre en bitte ting i registrerings databasen... som de bl.a. nævner i denne artikel fra Microsoft... "Virtual Device Driver Error Message in 16-Bit MS-DOS Subsystem"... -->
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q254914

fejlmeddelsen skyldes højst sandsynlig at det er et 16-bit program og derfor en ugyldig win 32 (bit) program... win2000 og NT ka' dog godt afvikle 16 bit programmer... bare ikke når der er en fejl i overstående sted i registrerings databasen...

nogle gange for jeg den stadigvæk fejlen med Win2000, men det er nu et godt stykke tid siden jeg har ændret strengen i registrerings databasen... men så har jeg kunnet løse problemet med at kopier filen der sku' installeres fra en NTFS partition og så over på en FAT32 partition... hvorfor det indimellem hjælper har jeg ikke nogen logisk forklaring på...

men derud over ka' fejlen også skyldes CD-rom drevet... men det tvivler jeg nu på... men hvis du har win98 så prøv som der er blevet foreslået at kopioer filen fra CD'en over på harddisken... og start computeren i fejlsikret tilstand og så se om du så ikke ka' installere den... hvis du har en af de andre windows versioner ka' du selvfølgelig også afprøve i fejlsikret tilstand...

hvis det er din CD der er beskadiget ka' du evt. prøve "BadCopy pro"... jeg ved dog ikke om evaluation versionen ka' redde noget eller ej... eller hvilke restriktioner der eventuel måtte være da jeg ikke selv har afprøvet programmet...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : piakj

Dato : 29-03-03 15:01

Tak for svaret strarup.