/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hva kunne du tænke dig at vide
Fra : scootergrisen
Vist : 954 gange
160 point
Dato : 30-01-09 15:49

Hvad kunne du tænke dig at vide om scootere ?

Jeg prøver hele tiden og finde nye ting jeg kan skrive om på min hjemmeside om scootere så nu vil jeg spørge hvad i derude kunne tænke jeg at vide.

Hjemmesiden : http://mentos.wep.dk

Du behøver ikke at gennemse hjemmeside for at se om jeg allerede har skrevet om det, jeg vil bare gerne vide hvad for noget info folk vil have.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 170 point
Dato : 30-01-09 16:00

Jeg kunne tænke mig at vide:
hvis jeg skal købe en scooter brugt, hvad skal jeg så være opmærksom på så jeg ikke bliver snydt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-01-09 16:09

kan man få en med varme i sædet

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 30-01-09 16:17

Hvad skal jeg sigte efter for at begænse lakskaderne på bilen.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 30-01-09 16:29

Hvad med en liste over typiske fejl på de forskellige modeller

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 30-01-09 17:22

Hvordan får man knallert/scooter til at køre lovligt?
Og hvad gør man ved de ulovlige?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-01-09 20:33

Og jeg ville helt sikkert, spørge hvor jeg kunne købe den billigst, og hvilken model der har de billigste reservedele.

Jeg ville også gerne hvide hvordan jeg skulle bære mig ad, når jeg ville have den omlakeret

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-01-09 11:28

Hvad er klokken

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-01-09 16:05

Hvornår fortæller du noget ?

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 31-01-09 20:22

klokken er 20:23 og du er anholt. ej men jeg ska jo lige samle noget info før jeg kan fortælle noget.
Jeg har ikke kunne finde nogen med varme i sæddet, kun en aluminiums "beskytter" som man lægger over sæddet ligesom man gør på bilernes forrude for at undgå frost.

Den billigste scooter må være hos texas http://www.texas.dk/scootere/ 5795,- inklusiv klargøring.
men deres priser svinger så det kan være om 1 måned så gælder deres tilbud ikke mere.

Om lakering kender jeg ikke noget til så det må jeg lige undersøge.

At gøre en ulovlig scooter lovlig er så vidt jeg ved ikke muligt så det skulle være ulovligt at lave "konstruktive" ændringer på den og det er jo også konstruktivt ændring at gøre få en ulovlig til at køre 30 km/t igen... men jeg ved hvad du mener og jeg har jo info på hvordan man fjerner begrænsninger så man skal bare gøre det omvendt men det må jeg også lige skrive lidt info om.

Liste over typiske fejl... comming up. god ide.

hvad man skal sigte efter... tja det blødeste er vel føreren og sæddet og håndtag og dæk men det da synt og kører ind i nogen.

Det ved at undgå og blive snydt ved brugt scooter... jeg har info om det dog ikke direkte på hvordan man undgår at blive snydt men jeg kan tilføje lidt info om det.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-01-09 21:56

Tror nok motorcykler kan fås med varme i håndtagene.
Hvad med scooter ?

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 31-01-09 22:14

Nogen der har erfaring med omlakering af en scooter ?

Så vidt jeg forstår så er det ulovligt at få en ulovlig scooter til at kører 30/45km/t fordi man må jo ikke lave om på den også må det jo gælder selvom man lave en hurtig scooter langsom... har jeg ret ?

Jeg fandt 2 slutsedler som man kan bruge når man køber brugt scooter de nok meget gode så man kan undgå misforståelser og minimere problemer.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 31-01-09 22:16

jo håndtag med varme har jeg på hjemmeside, jeg har ik nogen erfaring med dem selv men jeg har læst er der er nogen som har brugt dem på scooter så det skulle kunne lade sig gøre.
Jeg ved bare ikke helt med gashåndtaget fordi det skal vel passe med samme type som det der sidder på.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 01-02-09 04:49

Sidder lige og samler lidt info om hvordan man omlakere scooter plastik skjolde. Altså laver skader hvis den har fået ridser eller hvis man vil skifte farve på hele skjoldet.

Jeg er indtil videre fundet ud af at man skal bruge følgende:
Polyester spartelmasse (Hvis der er dybe ridser)
Plastik primer som lægges på før plastik spartel (ikke nødvendig ved AB* og PVC)
Slibeklods (til at vikle slibepapiret rundt om)
Vandslibepapir korn 600
Vandslibepapir korn 800
Vandslibepapir korn 1000
Rensebezin
Silikone fjerner (Hvis skjoldende har fået silikone)
Grunder
Maling (den farve du ønsker)
Klar lak/Mat lak (gennemsigtig lak som beskytter farven)

Jeg tror nok man skal bruge denne type spartelmasse: http://thansen.dk/product.asp?c=2404610299&n=1685912821&pn=1685912855 som hedder polyester men der står sjovt nok ikke at den kan bruge til plastik... men det må den vel være god til når den er lavet af polyester !
Nogen der ved hvilken spartelmasse der er bedst at prøve på sådan nogen rider på plastikskjolde ?

Håber i har nogen gode råd for jeg er lidt på bar bund har ikke prøvet det.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 03-02-09 12:59

ok nu er der kommet info om hvordan man gør en ulovlig scooter lovlig.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-02-09 15:19

Hø hø Scootergrisen, fik jeg sat dig på arbejde

Du spurgte jo selv.... men det er da spændende at se, at du gør noget ved det.... fortsæt det gode arbejde

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 03-02-09 16:01

Check Tips og tricks siden jeg har skrevet lidt om danmarks billigste scooter.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 04-02-09 00:53

Kan man få en scooter der kører på bananolie? Og kan man i givet fald få den i banangul og i samme form som en banan og med bananmanifold?

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 04-02-09 03:45

Altså man kan lave metan ud af bananer som man dermed kan bruge som brændstof i en motor.
Du kan jo altid male en hvilken som helt scooter i banangul hvis man vil. Min scooter er banansort.
Og ja du kan da godt lave din egen scooter i banan form men jeg har ikke kørt om at man kan købe en færdig lavet.
Bananmanifold. Ja hvorfor ikke det tror jeg godt man kan.

Kommentar
Fra : tryllerylle

Dato : 04-02-09 09:56

Skide go idé du har fået her.

Mit spørgsmål:

Jeg har en Oliver City fra 2005. Det er en 30'er

Ringen er fjernet, dysen er skiftet, og der sidder en ubegrænset forrør på, men jeg synes ikke den tager "nok" omdrejninger. Hvordan kan jeg se om den CDI der sidder på min er begrænset?, og hvor sidder den på scooteren?

Hvis jeg tager en CDI fra en 45'er - er den så ubegrænset?

På forhånd tak :)

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 04-02-09 17:33

Ligger den ikke nede ved siden af batteriet under fødderne ? ellers prøv og afmonter hele sæddet og kig inden under side skjoldene.
Og det lyder som om den er begrænset når du skriver sådan.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 04-02-09 18:01

Kan du tage din CDI boks ud og skriver alt hvad der står på den herinde...
måske kan jeg søge på nettet og se om jeg kan finde noget om den er begrænset ud fra nummeret.

Godkendelse af svar
Fra : scootergrisen

Dato : 05-02-09 20:49

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-02-09 23:00

Selv tak

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-03-09 13:44

Du kan jo kikke lidt på denne side,

http://mentos.wep.dk/scooterhjemmeside/forsiden.html

Det er en kandu-bruger der har den side