/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
IT,Hvilke fag er der penge i?
Fra : GormDenGamle
Vist : 531 gange
205 point
Dato : 30-01-09 15:05

Hvis jeg gerne vil åbne mit eget lille IT firma og kan lidt af hvert med software, hvad vil i så skyde på der kan give lidt brød på bordet?
Altså ligesom der er mangel på håndværkere så må der også være en genre inden for software hvor der altid er mangel

Et eksempel jeg ikke gider er at lave hjememsider. Markedet er jo floodet med hjemmesideskabere

Men nogle ideer?

Ved godt at hvis jeg både kan C++ og Java og sende en satelit i omløb om jorden og fremstille varmesøgende misiler, så er der rigeligt med arbejde. Men jeg kan lidt Java og kan ikke overskue at lære at programmere igen.

Men alt andet kan jeg

Nogle ideer?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-01-09 15:11

Jeg ved ikke om der er en levevej i det du tænker på, mange mange mennesker har hjælp af venner og venners venner til at ordne deres PC, de vil jo ikke betale for at få det ordnet. Så hellere ringe efter barnebarnet.

Så skal det være noget med at hjælpe med at lave layout for virksomheder, lave visitkort og indbydelseskort på bestilling.

Er det noget i den stil du mener?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-01-09 15:16

Jeg kan foreslå mere.

Lave databaser på bestilling, stille din viden om databaser til rådighed for private, lave diasshow og lære andre at gøre det. Lave regnskab for private og lære andre at gøre det. Lav regneark for mindre håndværksmestre og sælg en færdiglavet kassekladde, lær dem at udfylde den.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-01-09 15:50

Gode forslag, men nok ikke lige det rette tidspunkt at nedsætte sig som selvstændig på?

Mange virksomheder afskediger jo egne medarbejdere i disse tider...

Og så kommer forslaget:
Lav et IT værktøj der hjælper arbejdsløse med midlertidigt at fungere derhjemme,
videre udddane sig, og komme forrest i køen til nye jobs.

Vær i modfase, vend krisen til noget positivt...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-01-09 16:27

Ja du kunne skrive ansøgninger for arbejdsløse.

Accepteret svar
Fra : pedroso

Modtaget 205 point
Dato : 31-01-09 22:30

Det er ikke programmeringen der er det interessante for en virksomhed.

Det er hvad du kan tilbyde at bruge den til.

Har du en speciel viden om noget så gå den vej. f.eks. produktion eller databehandling

Godkendelse af svar
Fra : GormDenGamle

Dato : 01-02-09 10:10

Tak for svaret pedroso.

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 03-02-09 21:15

Selv tak :)