/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Udslæt? svamp?Behandling?
Fra : SjalaJonez
Vist : 865 gange
300 point
Dato : 30-01-09 13:06

Hey alle

Jeg har for godt 1-2 måneder siden fået et lille ovalt mærke på hånden hvor huden inden i ligsom er skalled og strækt, jeg har ikke tænkt videre over det og bare lade det være i håb om at det gik væk.
Men nu her den sidste uge er jeg begyndt at få flere og flere (specielt, hals og ansigtet) de er også runde eller ovale og huden inden i dem skaller af og også ser ud og som om huden strækker sig. På halsen er jeg begyndt at få flere som er røde og ligner udslædt.

Jeg har været til 2 læger. Den første sagde at det var pågrund af kulden at jeg får det. Men det kan jeg ikke rigtigt forstå i det jeg arbejder og altid har arbejdet udenfor og aldrig har haft noget lignende og jeg tror ikke kulden kan give mig sådan nogle voldsomme udslædt på halsen.
Den anden læge gav mig en recept på Tetracyclin Actavis som jeg skal tage i 6-8 måneder!! Det skal lige siges at jeg altid har haft uren hud men jeg synes ikke det er så slemt at jeg skal have antibiotika for det + at jeg ikke er såå meget for at proppe mig med sådan noget.

Er der nogle herinde som har en ide om hvad det kan være? og hvad jeg kan gøre? er det en hudspecialist jeg skal ud til eller..

Mvh.
SjalaJonez

Kommentar
Fra : SjalaJonez

Dato : 30-01-09 13:08

skal lige siges at det også kan klø noget så voldsomt, og dagen efter er udslædtet der så..

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-01-09 13:11

Du skal helt klart til en hudlæge for der kan være svamp, bakterier, allergi. Vi kan kun gætte. Men en hudlæge kan finde ud af det. Jeg er ikke helt sikker, men hvis det er akut så behøver du måske ikke en henvisning. Jeg er meget usikker på det, så tag og undersøg det.

Accepteret svar
Fra : vil.du

Modtaget 310 point
Dato : 30-01-09 13:18

Hej til dig.

Ja du skal så! - Selvfølgelig skal du til en hudspecialist, mest fordi du selv er inde på det - tillid mellem behandlende læge og patient er så vigtig!

Bed din egen læge om en henvisning til en hudspecialist, det ville jeg gøre

Når dette er sagt, så vil jeg lige tilføje at selvom du altid har arbejdet ude og dermed må være godt hærdet, ja så kan kulde og -frostskader sagtens begynde at vise sig alligevel. Hvis man skal have sådan noget at slås med, ja så starter det jo på et tidspunkt. Jeg har en veninde som, i en alder af midt i halvtredserne, pludselig fik parfumeallergi - hun har aldrig nogensinde haft allergi overfor noget som helst før men pludselig kom det altså. Ud af dét kan man se at man sagtens kan blive ramt, selvom man mener man burde være uden risiko.

Gå du til din læge på mandag og bed om en henvisning. Hvis det alligevel viser sig at være kuldeskade, så er hudlægen også den mest kompentente til at starte en behandling og så er du i gode hænder far start.

Held og lykke med det! I mellemtiden kan du evt. gå på apoteket og tale med dem om kløen, man kan få div. til påsmøring som kan tage kløen, blandt andet kan man få noget som børn med skoldkopper har stor gavn af. Jeg husker ikke navnet men det er en mælkehvid væske som skal rystes og påsmøres men vores apotekermennesker ved rigtig meget, så prøv at tage en snak med dem - det kan du nå allerede i dag, så du måske kan få lidt fred for kløen i weekenden

God bedring og held og lykke med det!

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 30-01-09 13:29

Jeg kom til at tænke på at jeg den anden aften så i TV, at mange får nikkelallergi af at tale i mobil-tlf. Fordi der er nikkel i mange mobiler...
Så hvis udslættet sidder der hvor du normalt holder din mobil, kan det jo måske skyldes det?

Godkendelse af svar
Fra : SjalaJonez

Dato : 30-01-09 13:51

Rigtig mange gange tak for svaret! Jeg vil gå til lægen mandag og få mig en henvisning, for det går mig faktisk rimlig meget på og breder sig rigtig hurtigt nu.
Men igen mange tak

Hav en fantastisk weekend.

Mvh.
SjalaJonez

p.s
mangorossa
Nej det er det ikke, for har det rundt på hele halsen, ansigt og så småt begyndt på ryggen. Udover det snakker jeg faktisk ikke særlig meget i mobil.
God weekend til dig også.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 30-01-09 14:11

Selv tak - men jeg tror du selv havde svaret, man kan næsten føle lettelsen i din hilsen herover

Mere god bedring og ja, afsted med dig mandag

Venlig hilsen Dorthe

Kommentar
Fra : jdkq

Dato : 30-01-09 18:41

Hej ! . . .
Dit problen er slet ikke ualmindeligt, - og årsagen til problemet handler om en kombination af genetiske forudsætninger, - den naturlige ældningsproces, - det klima man færdes i, (vind og vejr kan være en barst sag, - og jo ældre man er/bliver jo mere ømfindlig er huden, - incl resten af vor organisme), . . og så handler de i høj grad om de plejebrodukter Du anvender i hverdagen, - og personlige plejeprodukter er alt fra sæber, shampoo'er, cremer, lotions osv. osv. . .

De vaskeaktive bestanddele i sæber og shampoo'er udvasker huden og fjerner desværre også væsentlige bestanddele i huden, som ikke burde fjernes, med det resultat, at man principielt nedbryder huden, som derpå ikke er istand til at beskytte sig selv. . .

Cremer og Lotions indeholder store mængder af fyldstoffer og tilsætningsstoffer, - og disse fyldstoffer og tilsætningsstoffer kvæler principielt hudens naturlige cyklus, hvilket er stærkt vedvirkende til at huden ældes hurtigere end naturligt.

Så vort bedste råd er, at Du alvorligt sorterer Dine personlige plejeprodukter og kun anvender produkter, der har en målrettet opbyggende virkning, resultatet vil være at huden genoprettes og genaktiveres, og på et tidspunkt vil huden derved kunne holde styr på sig selv.

Med Venlig Hilsen
KQ
kq@mycare.dk