/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Bedømmelse ????
Fra : Sandvad261
Vist : 599 gange
50 point
Dato : 29-01-09 11:30

Jeg har skrevet et tip om rullepinden, det er en, som hver dag, over hele det ganske land, måske over hele verden, som bliver brugt i bagerier.
Hvordan kan man faktisk blive til grin med et sådan tip, når dem der har afgivet bedømmelse ikke selv har forstand på hvad det egentlig er for noget.
Det er ærlig talt til at blive lidt knotten over......

Hej

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 29-01-09 11:35

Hmm...

Nu ligger landet sådan, at når man laver et tip, man selv synes er rigtig godt, afhænger karakteren af, hvod de andre brugere synes.

Man kan jo ikke lave en regel, der hedder, at man kun må vurdere tip, hvis man er godkendt som værende en, der ved noget om emnet.

Man må forvente, at andre mennesker ikke mener det samme som en selv.

Jeg har læst tippet og kommentarerne.
Jeg valgte ikke selv at bedømme tippet, da det jo er en gammel offentlig hemmelighed.
Andre bedømmer alligevel.
Marzipan rulles i øvrigt ud mellem 2 lag folio... lige et lille tip :)

Skal man have høje karakterer for et tip, skal det jo helt være et tip, der ligesom er en nyhed.

Kommentar
Fra : tezt

Dato : 29-01-09 11:37

jeg kan kan ikke svare dig

- undlod selv at give point - jeg ved rullepinden eksisterer og tippet var derfor ikke noget for mig

- men hvorfor andre har afgivet som de gør kan kun de svare på :)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-01-09 11:54

Jeg har også læst kommentarerne til dit tip, et par af dem kunne måske undværes

Men sådan er det at skrive et tip og få det bedømt. Ikke alle synes det er et godt tip

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-01-09 12:03

Det kan man bare grine af.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-01-09 12:04

Kommentarer som

Citat
så mangler jeg bare en sav og et fedtede gamelkosteskaft. håber fandme ik de gør sådan nede hos bageren.

Næ du... frem med pikken så skal der rulles. HAHA
[citat]

og

[citat]
ja ja scooter 30 cm???

Ignorer de kommentarer.

Accepteret svar
Fra : ziggy99

Modtaget 50 point
Dato : 30-01-09 10:15

Jeg synes ikke dit tip er specielt fantastisk - undlod at vurdere, da rullen er gammelkendt - men du kunne f.eks have klistret et par visuelle effekter ved, så andre kan se hvad du mener

Ziggy99

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-01-09 10:15

Det er meget tilfældig hvordan tips bedømmes...

Meget afhænger af om den første der svarer er positiv, og her har du været uheldig.

Pas også på at intet i spørgsmålet kan opfattes frækt, nogle griper med det samme chancen
for at være, tror de, morsomme. Her har du været dobbelt uheldig.

Engang ville jeg fortælle om mine to slags golf bolde, de nårmale hårde og mine bløde øvebolde.
Da ikke alle forstod dansk, måtte jeg tale engelsk, og da jeg sagde: "I have two kinds of balls",
blev jeg hylet ud af den...

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 30-01-09 15:28

http://www.google.dk/search?hl=da&lr=lang_da&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=rullepinde&spell=1

Det var eet godt forslag der bruges til mange ting hvor en kagerulle ikke er særlig god.

Min bedstemor brugte i ca. 60 år en af de gamle 1 liters gennemsigtige mælkeflasker.

Godkendelse af svar
Fra : Sandvad261

Dato : 30-01-09 22:56

Tak for svaret ziggy99.
De to film du der har lagt ved var godt lavet.
Det troede jeg ikke at man kunne.
Nå men så har jeg lært det, både om film, og rullepinden

God dag.