/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Skærm på bærbar går ud.
Fra : k_m_s
Vist : 1490 gange
200 point
Dato : 29-01-09 11:28

God formiddag.

Skærmen på min GAMLE trofaste bærbare pc er begyndt at gå i sort (som var den slukket) når jeg starter den op. Det er som om at når den er blevet varm så er der billede på hele tiden.

Den står og skifter mellem sort og billede mens den starter op.

Er det hvad jeg frygter.

Kim

Kommentar
Fra : clou

Dato : 29-01-09 11:58

Hej

Nu ved jeg ikke hvad det er du frygter, men - hvis du har en Piratkopi af Windows XP installeret, så er det helt sikkert årsagen, ellers har jeg ingen forslag - desværre, men er da med på "en lytter"

Clou

Kommentar
Fra : kusk

Dato : 29-01-09 12:05

Jeg tror ikke at det har noget at gøre med om man har et ikke helt lovlig kopi af XP, det som jeg kender til dem der har det, så kommer den bare og siger at kopien skal registreres og lign.
Jeg tror nærmere at det er hvad du frygter, så jeg vil belave mig på at udskifte den gode og sikkert veltjenet bærbare, til en nyere en af slaksen.

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 200 point
Dato : 30-01-09 09:20

Prøv at sæt en ekstern skærm til - så finder du ud af om det er skærmen eller grafikkortet i den bærbare der er noget galt med.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 30-01-09 10:31

Citat
hvis du har en Piratkopi af Windows XP installeret, så er det helt sikkert årsagen

Hva' pokker er det for noget vås.

Som bentjuul skriver på og tilslut en ekstern skærm, det kan være det "bare" er grfik kortet, hvis du har mod på det kan du også prøve og skille din computer lidt ad og se om du kan finde LCD-cablet, ledning fra skræm til grafikkortet, det kan være det er gået løst.

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 30-01-09 10:49

Tak for svaret bentjuul.

Grafik kortet er ved at være træt. Så nu kan jeg prøve en Asus Eee

Ha en god dag

Kim

Kommentar
Fra : clou

Dato : 30-01-09 11:41

Vås eller ej med piratkopi, så se her - det har jeg modtaget i min mailboks:

Citat

Har du en ulovlig kopi af Windows XP Pro vil du jævnligt få beskeder frem på skærmen om, at du bruger ulovlig software med en opfordring til at brige sagen i orden. Og beskeden er ikke til at klikke væk men vil blive stående på skærmen, indtil Windowsversionen bliver lovlig.

Windows XP Professional er den mest piratkopierede software fra Microsoft, og nu vil it-giganten give piraterne sort skærm.

Fra og med denne uge vil piratbrugere af XP Pro opleve, at deres skrivebord på skærmen hele tiden skifter til sort.

Det er Microsofts seneste forsøg på at genere piraterne til at droppe piratkopien og købe en licens til deres styresystem.

Skærmen går i sort hver time
Er du indehaver af en piratversion af Windows XP Pro vil du opleve, at dit skrivebord på skærmen bliver sort, næste gang, du logger på.

Du kan godt ændre skrivebordet tilbage til dine personlige indstillinger, men skærmen vil gå i sort igen hver time.

Klar besked fra Microsoft
Du vil også jævnligt få beskeder frem på skærmen om, at du bruger ulovlig software med en opfordring til at bringe sagen i orden.

Og beskeden er ikke til at klikke væk, men vil blive stående på skærmen, indtil Windowsversionen bliver lovlig.