/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
HP PSC2210 (all-in-one)
Fra : catbody
Vist : 527 gange
100 point
Dato : 28-03-03 19:02

Jeg står for at skulle investere i ovennævnte printer, da den bl.a. includerer fax.
Spørgsmål: hvordan tilslutter jeg fax-delen. Forbindelsen er ADSL hos TDC. - Styresystem: WinXP

Der er ikke normal telefonstik til rådighed, så det hele skal køre via ADSL på eget telefon-nr., som er til rådighed.

m v h
HC

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 28-03-03 19:05

Det kan den ikke.....altså køre over ADSL
Men jeg forstår ikke helt hvordan din normale telefon er sat til.....er det IP-telefoni i en boligforening eller lign

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 110 point
Dato : 28-03-03 20:19

Hvis du har Adsl har du også en telefonlinie - på den kan du faxe.
Emesen.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 28-03-03 20:26

emesen >> hvordan tilslutter jeg så??

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 28-03-03 20:31

Hmm....emesen
Hvis der er ip-telefoni over adsl, hvordan vil du så have omsat ip-adressen til alm. telefonnummer.

Catbody, din telefon er det med rj45 stik (ligesom netkabel)

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 28-03-03 20:45

Der har tidligere været tilsluttet en separat fax til adsl dåsen.
Men nu er faxen i all-in-one print/scan/Fax/Copy.
Jeg har ikke telefon i nærheden (d.v.s. at det har jeg, men på et særskilt normalt tlf-stik med selvstændigt nummer)

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 28-03-03 20:52

Det korte svar:
Hvis du har haft fax til, så kan den komme på igen

Men hvad skulle der være i vejen for at bruge den særskilte normale tlf-stik med selvstændigt nummer

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-03-03 21:47

Ja så er jeg lidt på'en
Emesen.

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 28-03-03 22:57

Du kan ikke bruge fax over ADSL, det er simpilthen telefon (som enhver anden fax) og der er da oså stik bagi som du må på en linie med, min søn har også HP2210 og ADSL "ovenpå" ISDN.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 29-03-03 16:14

Emesen har ret: hvis jeg har ADSL har jeg også en telefonlinie. Forbindelsen er delt i 2: 1 til internet og 1 til tlf. eller fax.
Så der er altså 2 stk. bagpå modemet, hvoraf det ene er et helt normalt telefonstik.
Prop stikket i og det hele virker upåklageligt (selvfølgelig efter installation af software o.s.v.)
Så emesen får pointene.

Godkendelse af svar
Fra : catbody

Dato : 29-03-03 16:14

Tak for svaret emesen.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 29-03-03 16:22

Jaja...forvirringen blev ikke mindre
Det vil altså sige at det stik som du indledte med at fortælle ikke var et normal telefonstik aligevel er et normal telefonstik ??

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 29-03-03 16:26

Uffe29: ja der var det, dog ikke det normale 3-benede, selv om dette også kunne bruges ved hjælp af en adaptor.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-03-03 16:36

Ja ja Uffe29 jeg ved godt at det var nemme 100 point.
Emesen.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 29-03-03 16:40

dem får jeg sgu også tit

Jeg skulle bare lige høre....hvad det var jeg havde misforstået.....og jeg havde prøvet at finde ud af hvilket stik der sad bagpå
"Problemet" og alle er glade

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 29-03-03 16:41

ups:
"Problemet" er løst, og alle er glade