/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Bule, svulst eller
Fra : snusi
Vist : 1839 gange
200 point
Dato : 28-01-09 19:09

Allerførst vil jeg lige fortælle at jeg har bestilt tid hos dyrlægen, men vil alligevel gerne høre jeres mening. Desværre kan jeg jo ikke sende et billede med.

Min 5 måneder gamle (unge) hvalp har fået et bule på det ene bagben. Jeg er sikker på at den er kommet i løbet af natten, da jeg nusser meget med hende hver dag

Den er ca 1 cm bred og ca ½ cm høj, hård, hårløs men åbenbart ikke øm da jeg gerne må røre ved den. Den kan ikke flyttes rundt under huden.

Hvad kan det være? Har søgt på nettet, og der står meget men ville egentlig gerne se nogle billeder af forskellige knuder/svulster, men kan ikke finde nogle

Min anden hund Snapsi har nemlig en fedtknude under huden. Den er blød og kan flyttes rundt. Hun har haft den i nogle år og dyrlægen siger den bare skal blive der, da den ikke er skadelig

snusi

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-01-09 19:15

det vides ikke

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-01-09 19:16

Det er godt at du har bestilt tid hos dyrlægen.

Uanset hvor mange billeder, der end kan findes på nettet, så stiller det ikke diagnosen på din hund.

Jeg ved, at det kan være svært at vente på at komme til hos dyrlægen, men han er den eneste der kan fortælle dig, hvad der er i vejen.

God bedring med din hund.

Kommentar
Fra : nenner1

Dato : 28-01-09 19:25

svært at sige hvad det er, min egen hund fik da den var omkring samme alder også en dims/knude eller hvad man nu skal kalde den, mener doktor dyr kaldte den en "hvalpeknude" der var naturligvis også et fint navn jeg ikke kan huske, den var uskadelig ( blev efterfølgende undersøgt) men blev fjenet operativt eftersigende skulle de for tid til anden forsvinde af sig selv. så fat mod og vent på doktor dyrs dom.
mvh. nenner1

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 28-01-09 20:58

Du må hellere aflive den, vi kan da ikke have dyr med buler.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-01-09 21:22

Det er ikke et myggestik, vel?
Forkert årstid, godtnok, men jeg så en myg udendørs så sent som i går.......

Krydser fingre for jer.
Jeg tror ikke, det er noget alvorligt..

Hvornår har I tid hos doktor Dyr?

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 29-01-09 07:02

Kære Snusi

Bulen kan også skyldes et bid fra en skovflåt, der er nogen hunde der reagere over for disse bid i form af de hæver op på det pågældende sted.
I den milde vinter er tægerne stadig aktive, så sent som igår havde min gamle hund en tæge på sig, den sad oppe i lysken, men anyway tag til dyrlæge.
Du skal også være opmærksom på at tægebid i sjældne tilfælde giver ledbetændelse.

The Real Deal

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 29-01-09 07:21

god tidlig morgen

Ja vi er klar til at tage til dyrlæge. Har en tid 8.50

Jeg tror nu ikke det er et bid fra en skovflåt.

Hmm myggestik, tja

Lidt spændende hvad dyrlægen finder ud af, men bare det er harmløs er jeg glad

Jeg vender tilbage når vi har besøgt dyrlægen

snusi

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 200 point
Dato : 30-01-09 15:22

Orrrrrh! Jeg har ikke kunnet komme på kandu hele dagen i går.....

Må vi SÅ snart få nogle nyheder!!

--Men jeg er ikke så sikker på at mailen fungerer endnu..

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 30-01-09 16:15

Hej

Ja jeg kunne heller ikke komme på kandu i går. Prøvede ellers rigtig mange gange.

Men ja, desværre var det dårligt nyt vi fik hos dyrlægen

Det er en svulst og da dyrlægen tog en prøve af den, som vi måtte vente på i en halv time (meget lang tid i sådan en situation), viste det sig at være en ondartet svulst.

Bailey skal have den fjernet på tirsdag og dyrlægen vil gøre alt for at få alt det dårlige med. Der vil derefter blive indsendt en prøve for at se om det har bredt sig og hvilken kræftart det er.

Min verden gik simpelthen i stå i går. Hvordan kan det overgå en lille hundehvalp på kun 5 måneder

Vi kan nu kun håbe at dyrlægen ikke finder noget endnu dårligere når han opererer.

Tak til jer for svarene og især tak til dig Birgitta, du er altid på banen med et godt råd eller en trøstende bemærkning, så du får mine point, selvom det jo ikke var et egentligt svar du kom med

snusi

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-01-09 17:16

Nejnejnej... Hvor ER det synd for jer.

Bare det dog havde været et myggestik...

--Men hvis den er dukket op i løbet af et døgn, så KAN det jo være, at den stadig kun er i huden.. Og så vil dyrlægen kunne få det hele væk..

-men det er slemt at gå og vente på... Bare hun dog kunne være blevet opereret i dag..

Prøv på at have åndsnærværelse nok til at få dyrlægen til at skrive navnet på kræftarten ned, så du(vi) selv kan google på det.. Jeg VED det er svært, men nogle gange hører man kun det halve af hvad doktoren siger. Og så kan det være nemmere at forstå hvis man selv undersøger sagen på computeren..

Måske skal du også snakke med opdrætter.. Hvis der er flere tilfælde i familien, så skal mor og far nok helst ikke have flere hvalpe..

-Vi krydser fingre og poter for jer..

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 30-01-09 19:26

Tak for svaret Birgitta.

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 30-01-09 19:34

Tak Birgitta

Det er dejligt at nogen trøster i denne tid, for hvor er det bare svært Ikke fordi jeg ikke ville være ked af det hvis hunden var ældre, men kun 5 måneder, det er bare for ondt

Ja jeg vil prøve om jeg kan huske at spørge til hvilken kræftart det er.

Ja jeg havde også håbet at hun kunne bliver opereret hurtigere, men da dyrlægen skulle have god tid til operationen kunne det ikke blive før tirsdag.

Baileys mor får ikke flere hvalpe fordi denne fødsel var ved at gå galt. Der kom kun to hvalpe ud af det, de andre to døde under fødslen.

Moren fik derefter livmoderen fjernet for at det ikke skulle ske igen.

snusi

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 03-02-09 19:56

Hej igen

Så fik Bailey fjernet den tumor. Operationen gik godt og dyrlægen er meget sikker på at han har fået alt med . Vi får svar fra prøven på fredag.
Bailey har det rigtig godt og vi er alle meget glade

snusi

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-02-09 21:21

Nårh... Det var dejligt at høre......

Heldigvis kommer sådan en lille baby sig lynhurtigt efter operation.. Er hun forbundet? Kan du se, hvor meget, der er fjernet?

Nåmen hun har vel fire ben. Så de har fint nok kunnet tage så meget som de har ment var nødvendigt. Uden at tage hele benet..

Så det er vel et godt tegn.
Men det bliver lidt uudholdeligt at gå og vente på at få svar på fredag. Sådan ER det jo når man bliver ramt af den slags sygdom: Man venter og venter.
Men heldigvis ender det godt i de allerfleste tilfælde. Så man kan begynde at lægge det bag sig.

Vi krydser IGEN fingre og poter for jer..