/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Erfaringer med HD Recording
Fra : bennybilstrup
Vist : 371 gange
100 point
Dato : 28-03-03 17:11

Er der nogen, der kender et sted, hvor man kan udveksle erfaringer med harddisk recording?

Jeg spiller i et band, og forsøger, at lave noget pop/rockmusik med en 16 spors Fostex, men kunne godt bruge nogle sparringspartnere.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-03-03 08:56

Jeg har et lille HD studio, men anvender en gl IBM server med et soundblaster Gold kort. Jeg ved faktuelt ikke hvor meget jeg kan håndtere men jeg vil gætte på at omkring de tyve stereo kanaler samtidig er grænsen. Problemet ved at arbejde på den måde med PC'en er, at du kun kan inspille en stereokanal af gangen, så det bliver sådan noget lagkage- noget. Fordelene er at du har mulighed for tabsfrit at mikse, eq, ecko, cut, dubs, komprimere, expandere osv osv direkte på pc'en uden at skulle ud gennem pedaler og effekter.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-09-03 13:32
Kommentar
Fra : bennybilstrup

Dato : 12-09-03 14:17

Kære 3773
Hvad i alverden skal jeg bruge det link til?
Jeg har endnu ikke fået et svar på mit spørgsmål og mangler stadig et forum hvor man kan udveksle erfaringer med HD-recordere.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-09-03 14:24

Du svarer ikke, du stiller ingen spørgsmål. Du snakker om udveksling af det ene og det andet. Er det en-vejs?

Men bare glem det! Var såmænd bare ved at rydde op. Og var træt af bunken af ikke afsluttede spørgsmål.

Kommentar
Fra : bennybilstrup

Dato : 12-09-03 14:46

Hvad skulle jeg svare på - jeg kan ikke se du stiller spørgsmål?
Det eneste spørgsmålstegn er i din sidste kommentar (og det spørgsmål aner jeg ikke hvad du mener med).

Du forstår åbenbart ikke mit spørgsmål - så jeg prøver at pensle det ud for dig:
Er der nogen, der kender et sted (på internettet), hvor man kan udveksle erfaringer (give hinanden tips og gode råd) med harddisk recording (Fostex eller lignende - ikke PC)?

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 100 point
Dato : 12-09-03 15:02

Gad egentlig ikke, men her har du en af de forums der findes:

http://www.soundcheck.dk/test3/forum/forum.php3?ForumId=9&Sort=1

Jeg lå såmænd også inde med noget dejligt litteratur, men skidt nu med det.

Godkendelse af svar
Fra : bennybilstrup

Dato : 12-09-03 15:20

Tak for svaret 3773.

Du får dine point - og godt ord igen.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-09-03 15:22

OK Benny, har du en mailadresse skal jeg sende dig lidt mere guf

Kommentar
Fra : bennybilstrup

Dato : 12-09-03 15:27

Tusind tak
jonnaogbenny@tele2adsl.dk