/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Continental Airlines - Florida
Fra : FrejaFlop
Vist : 728 gange
100 point
Dato : 28-01-09 13:10

Vi planlægger at flyve fra Kastrup til Florida og har fået kig på flyselskabet Continental Airlines - da de har billige fly billetter med kun et stop. Er der nogen der har fløjet med det selskab og har gode /dårlige erfaringer som vi kan have med i vores overvejelser ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-01-09 13:50

Ikke noget problem - flyv du blot.....

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 28-01-09 15:43

Den er gode airline men de har bare lille fly maskiner. gode ferie

Accepteret svar
Fra : wacher

Modtaget 100 point
Dato : 28-01-09 18:15

Continental Airlines er et absolut ok flyselskab.

Som nævnt - ovenfor - så beflyver de København i en lille maskine nemlig en Boeing 757-200. De andre flyver over atlanten med wide body fly dvs. væsentligt størrre fly. I en Boeing 757-200 er der kun en gang og jeg kunne forestille mig at der er 3 (3-3)sæder på hver side af gangen. SAS flyver til Washington DC og New York i en Airbus A330 som er et fly med 2 gange i og hvor der er 2 sæder til hver side og 4 midten (2-4-2). Jeg har tidligere undret mig over at de kan beflyve København med et så lille fly idet kigger man på de tekniske specifikationer på en Boeing 757-200 så kan den flyve 7,222 km og mig bekendt er der ca. 6.200 km fra København til New York så de kan ikke have meget benzin i tanken når de lander og hvad nu hvis de skulle flyve en omvej på grund af storm eller de blev forsinket i luften. De synes at have en lille margen....

De flyver fra Kastrup kl. 09.00 så du skal tidligt op hvis du vil flyve med dem. Man skal være der 2 timer før.

Du kan også flyve med SAS til Washington DC og så flyve videre til Florida derfra. Der er rimelig gode forbindelser fra Washington DC til Florida og så vil du igen kun have 1 stop. Deres afgange er ved middagstid så der skal man ikke så tidligt op.

Godkendelse af svar
Fra : FrejaFlop

Dato : 30-01-09 19:48

Tak for svaret wacher. Gode betragtninger.