/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
ang. sukkersyge
Fra : karin42
Vist : 666 gange
100 point
Dato : 28-01-09 12:25

min mand er lige på grænsen - siger vores læge !
hvordan kommer vi videre i livet - hvem har erfaring med mad der er velegnet ?

vi er i forvejen ret påpasselige med rigelig motion og grønsager.......

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 28-01-09 12:29

bed lægen om en henvisning til diætist

Accepteret svar
Fra : jeb3

Modtaget 110 point
Dato : 28-01-09 12:32

Jeg går udfra det er diabetes 2, der er tale om?
Hvis din mand er på spærregrænsen. så kan i evt snakke med en diætist.

Ellers kontakt diabetesforeningen.

Det hjælper ikke med motion og grøntsager, hvis resten ikke følger med.

Hvor meget vejer han fx?

Er det i generne? Hvis flere i familien har diabetes, skl han være ekstra påpasselig.
Leve sundt og regelmæssigt.
Tabe sig, hvis han vejer for meget.

Nedskære alkoholforbrug.

Væk med fedt og sukker.
Og tænk lige på, at i frugter er der også sukker!!!!!!

Det glemmer mange, og har man først sukkersyge, skal man passe godt på her.
Så er grøntsager bedre.

Men snak med diabetes foreningen, meld jer evt. ind. Her kan i få al den hjælp i har brug for.

Og tag lige med lægen igen om at få en henvisning til en diaætis.

Umiddelbart lyder det jo sundt med grønt og motion, men der må være en rotte begravet et sted, ellers er han ikke på grænsen til at udvikle diabetes.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-01-09 12:32

Ud over motion og grøntsager er det også vigtigt at reducere sin vægt.

Da min bror fik konstateret gammelmands sukkersyge, tabte han sig 10 kg,
og kan nu producere insulin nok til den reducerede kropsvægt.

Det er bl.a. blevet en hobby for ham at finde magre oste der alligevel smager af noget...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-01-09 12:36

Der er SÅ mange sider på Nettet som omhandler kost til diabetikere. I er ikke alene om problemet.

Kik på de forskellige sider. Der er sikkert en, der er den helt rigtige for jer.

http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&rlz=1T4ADBS_daDK269DK269&q=diabeteskost

---Uuh, svendgiversen, DE magre oste ville jeg gerne kende.. Hvis det er til en rimelig pris.

Jeg må indrømme, at jeg kun har mødt 30% oste, der har smagt af gummi..

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 28-01-09 12:39

Nu ved jeg ikke hvor i bor, men ved Jernvedlund i det nordlige af sønderjylland, ligger et lille mejeri.

De laver en 6% ost, der smager fortrinligt i den lagrede version.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-01-09 12:48

Min bror bor i Esbjerg og der er tale en vist 6 % ost, så den kunne være derfra?

Jeg skal spørge ham, men nu er det jo ikke et spørgsmål kun om ost...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-01-09 12:55

æu... hvorfor er der ikke noget her i Ballerup?

Sønderjylland kommer jeg vist ikke lige forbi..

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 28-01-09 12:56

Citat
Det er bl.a. blevet en hobby for ham at finde magre oste der alligevel smager af noget...

Svend Giversen Derfor skrev jeg om ost :)

Kommentar
Fra : jdkq

Dato : 28-01-09 13:09

Hej ! . .

Prøv at besøge Laura på nettet ! . . – Laura er Din personlige sundhedscoach, !

Laura’s unikke service er helt gratis, - men lige nu, i skrivende stund, kan siden dog ikke benyttes, . . - Det er helt super nyt, så den side der åbner, via et klik på linket herunder, er en introduktion / en præsentation / en demo om lidt af alt det som Laura om meget kort tid kan være behjælpelig med.

. . – hvis det er interessant, kan Du/I tilmelde, og så vil Du/I være de allerførste det får besked når Laura er parat ! . . – og husk det er helt gratis, - det er helt uforpligtende, - og Du/I må endda gerne sende denne link videre til dem i kender.

http://www.webstar.biz/?id=INTE-65EC-C2F7

Laura’s Sundheds- & Vitalitets-portal vil meget snart være aktiv for alle forbrugere, . . – og der vil meget hurtigt komme en dansk oversættelse.

Laura kan helt sikkert hjælpe Dig, og mange flere, med at sætte et program sammen, som fører Dig frem til de målsætninger Du har for en sund livsstil.

Med Venlig Hilsen
Wellstar Vitality Coach
wellstar@provita.as

Godkendelse af svar
Fra : karin42

Dato : 28-01-09 13:09

Tak for svaret jeb3.

ja så må vi jo finde omtalte rotte

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 28-01-09 13:14

Rotter er noget djævelskab, men spørger man de rette "udryddere", så finder man dem, og lever lykkeligt til vores dages ende.

Tak for points.

Kommentar
Fra : bentjuul