/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Sygemeldt... hvad er ok?
Fra : helge.t
Vist : 6527 gange
200 point
Dato : 28-01-09 10:09

Når man er sygemeldt fra sit job, hvilke ting kan man foretage sig?

Jeg tænker både på om der findes "lovmæssige" regler, og hvad man kan rent moralsk.

Kan man køre på apoteket?
Kan man handle ind?
Kan man deltage i sociale arrangementer?
Kan man køre ungerne i børnehave?
Kan man lufte hunden?
Kan man deltage i foreningsliv?
osv. osv.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-01-09 10:13

Nu vil jeg skrive hvad min moral siger: Og det afhænger af om du er alene. Og hvad du fejler for du vil vel ikke lufte hund hvis du har 40 i feber.
Kan man køre på apoteket?
Ja
Kan man handle ind?
Ja
Kan man deltage i sociale arrangementer?
Nej
Kan man køre ungerne i børnehave?
Måske
Kan man lufte hunden?
Ja
Kan man deltage i foreningsliv?
Nej

Kommentar
Fra : tezt

Dato : 28-01-09 10:14

kommer vel helt an på hvad du fejler

Kommentar
Fra : white usher

Dato : 28-01-09 10:15

"syg" på den måde, kan man foretages sig alt bare ens arbejdsgiver eller kollegier ikke finder ud af det!

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 28-01-09 10:18

For det første kommer det da helt an på, hvad du fejler.

Ellers, er det vel et holdningsspørgsmål.

Min holdning er:

Jeg tænker både på om der findes "lovmæssige" regler, og hvad man kan rent moralsk.

Kan man køre på apoteket?
Selvfølgelig - hvordan skal man ellers kunne få medicin.
Kan man handle ind?
Du skal vel have mad? så Ja, men den store shoppetur, ville jeg nok vente med (alt efter hvad du fejler)
Kan man deltage i sociale arrangementer?
Nej. Så kan du også arbejde.
Kan man køre ungerne i børnehave?
Tja det kan du vel, hvis ikke de skal have lov at blive hjemme, når du alligevel er der.
Kan man lufte hunden?
Ja
Kan man deltage i foreningsliv?
Nej da.

Men igen er det afgørende: Hvad fejler du.
jeg var sygemeldt i 1½ år med et piskesmæld, og i starten havde jeg det frygtelig svært ved at være ude. Men jeg kunne ikke passe mit arbejde.
Var vi til fam.kommensammender, fik de af vide, at jeg ville køre, når jeg skulle ligge ned osv.

Specifer lige, hvad du fejler, så kan vi da bedre svare dig.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-01-09 10:35

Til de foregående 'svarere': Hvorfor sku' man ikke som skraldemand kunne deltage i foreningsliv med en brækket fod eller et kvæster håndled? ..eller deltage i sociale arrangementer (fødselsdage f.eks.) i kørestol?

Er man sygemeldt kan man foretage sig ALT ...pånær (løn-)arbejde.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-01-09 10:46

Nej, Skat ..ikke iaften.
Jeg er jo sygemeldt fra mit arbejde som tandlæge pga. en brækket pegefinger. Ungerne må du hente fra fritidshjem og smut så lige forbi købmand efter aftensmad og på apoteket efter hovedpinepiller på vejen. Bagefter så bed ungene om at lufte Fido. Din mors 50 års fødselsdag og Ida's konfimation må jeg desværre melde afbud fra. Andelsboligforeningen må også klare det månedlige bestyrelses møde uden mig.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 28-01-09 10:47

Molekyle: Det er præcis derfor vi gerne vil vide, hvad patienten fejler.

Ligger man fx med influenza, skal man nok lige overveje, om man så ikke skulle blive hjemme i sengen. Her må parolen væe: Kan du drøne i byen... kan du også drøne på job.

Men er det andre ting, som fx et brud, nervesammenbrud eller???

Så kære Helge.... Fortæl noget mere.

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 28-01-09 10:59

Citat
"syg" på den måde

Hvis der hentydes til at man pjækker fra arbejde, er det ikke det jeg mener

Aktuelt drejer det sig om en slem gang influenza jeg døjer med. De første 4-5 dage har givet sig selv, da var jeg simpelthen ikke i stand til noget som helst... fik dog slæbt mig ud at lufte hunden med korte ture.
Nu føler jeg mig en smule mere oven på, og har bl.a. brug for at foretage nogle indkøb.

Hvis jeg ta'r til byen og handle, og møder en kollega, kan det måske fejlfortolkes, at jeg er for syg til at tage på arbejde, men godt kan ta' til byen.

Jeg har tidligere været langtidssygemeldt efter en operation (bypass) og en fodoperation, hvor jeg ikke var i stand til at transportere mig selv. Under denne sygemelding deltog jeg i nogle familiesammenkomster og nogle foreningsmøder, hvor jeg dog blev hentet og bragt i hjemmet.
Jeg betingede altid at jeg måske ikke kunne deltage på "fuld tid".
I et brev fra kommunen i forbindelse med sygemeldingen, fik jeg bl.a. oplyst at man kan deltage i fritidsaktiviteter såfremt det kan forenes med sygebehandlingen og ikke forsinker helbredelsen.

Der er selvfølgelig altid familie og naboer man kan trække lidt på, men de har jo også deres at passe, og jeg mener heller ikke man skal overdrive brugen af deres hjælp.

Jeg ved at nogen har den holdning, at har man ikke brækket begge arme, kan man godt tage på arbejde. Jeg ved også at på mange arbejdspladser er der ingen der takker en' fordi man slæber sig på arbejde med 39 i feber.

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 28-01-09 11:10

Ja, teoretisk set kunne jeg godt tage på arbejde i dag eller i morgen.
Jeg kan jo sidde oprejst og bruge tastaturet ved PC'en.

Men er jeg og min arbejdsplads bedst tjent med det. Er kollegerne mon interesseret i at jeg sidder og hoster og nyser, at næsen løber, tænker ikke helt så klart med drønende hovedpine.
Vil jeg komme hurtigere over sygdommen, vil jeg smitte kollegerne.

Eller er det bedre at vente til jeg er helt frisk igen, og kan tage på arbejde med frisk mod?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-01-09 11:14

Citat
..ikke forsinker helbredelsen.

Dét er nemlig vigtigt, at være HELT rask inden man tager fat igen.

Når jeg er sygemeldt regner jeg (..og min arbejdsgiver) med 1-3 dages rekonvalsens.

Man farer da heller ikke direkte ud i et vandfyldt hul om vinteren som jord- og betonarbejder efter 5 dage på puden med influenza. Så ligger man der nemlig bare igen. Nu med lungebetændelse!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-01-09 11:17

Citat
Eller er det bedre at vente til jeg er helt frisk igen, og kan tage på arbejde med frisk mod?

Helt sikkert....

Citat
Hvis jeg ta'r til byen og handle, og møder en kollega, kan det måske fejlfortolkes, at jeg er for syg til at tage på arbejde, men godt kan ta' til byen.

Men det du så har i tankerne med hensyn til indkøbstur SKAL droppes....

Det lyder ikke som om "købmanden" bor blot 100 væk... Så de kolleger du ville møde vil da have den tanke - men de er vel på arbejde

Du forværrer din sygdomsrest - og DET må du ikke....

Det er jo ikke sommer og 25 grader udenfor.....

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 28-01-09 11:34

Helt enig.

Selvfølgelig skal man da handle.
Selvfølgelig skal man da være HELT rask.

Men jeg må da nok sige, at hvis jeg har influenza, tager jeg heller ikke hen og smitter familie eller dem i de foreninger jeg har med at gøre.

De har jo også et arbejde, der skal passes.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 28-01-09 11:39

Pist!
Du kan få supermarkedet til at sende varene ud til dig for et mindre beløb.

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 28-01-09 11:42

jeb3, du har fuldstændig ret.

Med hensyn til familie og forening, vil jeg heller ikke deltage med en influenza eller anden smitsom sygdom. Her mente jeg i forbindelse med langtidssygemelding som jeg omtaler.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 28-01-09 11:48

At være syg er jo et vidt begreb.

Personligt har jeg været syg på måder det sidste år, så jeg både har kunnet svare ja til alle spørgsmålene og nej til alle spørgsmålene....

En influenza - der synes jeg man bør holde sig nogenlunde for sig selv på grund af smitterisiko.

Så så lidt ud blandt andre mennesker som muligt.

Vaxen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-01-09 11:53

Øeh... såvidt jeg har forstået; så er det i inkubationstiden man smitter med influenza ..og forkølelse. Når først man ér blevet syg, så smitter man ikke længere så nemt (..ved hoste f.eks.).

Men; jeg ka' tage fejl

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 28-01-09 12:00

Jeg synes, at man skal foretage sig det, som man har overskud til. Det er da ligegyldigt hvad man fejler - der skal altså stadig mad på bordet, købes ind, afleveres børn osv. Dette skriver jeg, fordi folk på en eller anden måde har en misforståethed overfor deres sygemeldte arbejdskollegaer: "Psst - jeg så Hanne i går. Hun gik nede på hovedgaden med en masse poser"

Og hvad så?!! Hvis Hanne nu er enlig mor, er hun da nødt til at sørge for sine børn, selvom hun er syg. Det kommer da også an på hvad man fejler. Hvis man er sygemeldt pga. en depression, kan man jo sagtens gøre en masse andre ting - man kan bare ikke lige overskue at være på arbejde, hvor der stilles en masse krav til én. Fysiske sygdomme giver helt sine egne begrænsninger.

Det kommer an på, hvad man selv føler man magter.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-01-09 12:10

Arbejde bydes forbydes.....

Det er der man "rager" de fleste sygdomme til sig

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 28-01-09 12:25

Molokyle, man smitter også i perioden med aktiv sygdom

Ved nys, håndtryk med efterladenskaber på, afsætninger på håndtag og så videre...

Når vi taler influenza

Vaxen

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-01-09 12:53

En sygemelding er en sygemelding! Hvis man er i tvivl om, hvad man kan klare, så er det LÆGEN man skal drøfte det med.

Det kommer ikke arbejdsgiver og kolleger ved.

--Der er jo ikke nogen, der bliver raske af at ligge og fise under dynen i ugevis.

--Du er sygemeldt fra de 7 timers arbejde på din arbejdsplads. IKKE fra dit hjemlige arbejde.

Jeg HAR oplevet en fyr, der valgte at sygemelde sig på hjemmefronten på grund af en udmattende kronisk sygdom. SÅ kunne han fortsat klare at passe sit job.
Men det kostede ham altså konen...

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 28-01-09 13:06

Inkubationstiden er tiden fra man er blevet smittet til symptomerne viser sig. Om man smitter i hele sygdomsforløbet er jeg heller ikke helt klar over.

Jeg selv føler det lidt ubehageligt hvis en kollega som sidder tæt på mig konstant nyser, hoster og pudser næse. Vil nok råde ham til at ta' hjem.

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 28-01-09 13:06

Hvor længe kan influenza smitte?

'Den syge kan smitte allerede fra dagen før symptomdebut. Voksne personer smitter dog typisk 3-5 dage fra symptomdebut; børn og unge kan smitte i op til syv dage efter symptomdebut.'

http://www.ssi.dk/sw33549.asp

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 28-01-09 13:08

@helge

Mange hoster op til 4-6 uger efter en omgang influenza. Du vil vel ikke for alvor mene,at man bør blive hjemme af den grund?,,,,,, stakkels arbejdsgivere,,,

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-01-09 13:13

Snup en "HALS" og glæd din arbejdsgiver

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 28-01-09 13:25

Knete:
Så fik vi det med smitten opklaret.

Nej, lidt hoste kan man vel godt gå på arbejde med.
Jeg har bare set kolleger med løbende næser, røde øjne, blege ansigter, konstant nysen og hosten, som er på arbejde og det synes jeg ikke er ok. Det er muligvis af en sådan kollega jeg selv er blevet smittet.
Jeg ved ikke om chefen værdsætter medarbejderne der kommer på arbejde når de er syge. Jeg værdsætter i hvert fald ikke at være blevet smittet.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 28-01-09 13:30

Jeg har faktisk været ansat et sted, hvor alle ansatte skulle spise c-vitaminer. De stod pænt på bordet i frokoststuen.

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 28-01-09 13:35

>>>>De første 4-5 dage har givet sig selv, da var jeg simpelthen ikke i stand til noget som helst...<<<<

Du smitter ikke mere,så bare afsted til arbejdet med dig,,,

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 28-01-09 13:42

Du er godt nok en hård hund, Knete, håber ikke du kender min chef...

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 28-01-09 13:47

>>>>håber ikke du kender min chef... <<<<

Jeg ER din chef,,,,

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 28-01-09 14:10

Undskyld..... men jeg kan ikke se hvor problemet ligger.
Hvis man til dagligt passer sit arbejde,ikkeer en af dem der altid er syg om mandagen.
Kort og godt passer sit job til dagligt.
Så kan du gøre hvad du magter når du er syg,dine kolegaer og chef ved du kommer på arbejde når du er i stand til det.
vvdriver

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 28-01-09 14:14

God pointe VVdreiver.

Man skal også være opmærksom på mandag fredags syge... især i disse krisetider.

Tag bare LM Glasfiber, der skal fyre godt 400 man, og hvor tillidsmanden lagde ud med, at dem med mandag/fredags syge skulle ud først?

Lad os endelig luse dem ud, så er der arbejde til flere der virkelig gider at arbejde.

Så er der også plads til at de rigtige syge kan være syg - OG handle mad hjem.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 28-01-09 14:26

Man skal naturligvis leve et så normalt liv som muligt når man er sygemeldt.

Jo mindre man laver jo længere tid går der inden man bliver rask.

Så deltag i alt det der ikke forværrer tilstanden.

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 200 point
Dato : 28-01-09 18:21

Enig med Thomas.Haugaard - deltag i det du magter, og det du mener at kunne tillade dig uden at bringe andres helbred i fare - gør de indkøb du har behov for - gå en tur med hunden - i det hele taget: lev så naturligt som muligt uden at forværre din sygdom eller smitte andre, og iøvrigt skråt op med hvad de andre tænker og fnidrer om i krogene - hvis du til daglig passer dit arbejde til alles tilfredshed, så har du også ret til at pleje dit helbred hvis du er syg, og så normal en tilværelse som mulig og som du kan overkomme, er den måde hvorpå du hurtigst bliver klar til at tage fat igen ....
Smut du bare over til købmanden, og tag hunden med
god bedring
Bennymanden

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 28-01-09 19:19

En gang influenza skal virkelig slå hårdt igennem før jeg ikke tager på arbejde! Jeg får det bare værre af at være hjemme og tænke på det jeg burde have nået.

HVIS jeg endelig er syg, så kan jeg heller ikke føre bil forsvarligt.
Dvs, jeg må spise det der er i hjemmet. Jeg tvivler på at der findes nogen i DK der ikke har mad i hjemmet til at overleve et sygdomsforløb. Småting som mælk m.m. må jeg jo så undvære.
Hundene må leve med en kort tur i haven.

Kan man køre på apoteket? Nej, hvis man er for syg til at tage på arbejde kan man ikke køre bil forsvarligt. Hvis apoteket ligger lige om hjørnet er det vel okay.
Kan man handle ind? Nej, hvis man er for syg til at tage på arbejde kan man ikke køre bil forsvarligt. Hvis købmanden ligger lige om hjørnet er det vel okay at handle lidt ind.
Kan man deltage i sociale arrangementer? Nej.
Kan man køre ungerne i børnehave? Nej, hvis man er for syg til at tage på arbejde kan man ikke køre bil forsvarligt.
Kan man lufte hunden? Kun korte ture.
Kan man deltage i foreningsliv? Nej.

Jeg arbejder på et værksted. En brækket fod/finger/håndled har ikke standset et par kollegaer i at passe deres arbejde.

Sidst jeg var syg blev jeg sendt hjem (en onsdag) og fik besked på at de ikke ville se mig før næste uge. Så det var 3 sygedage. 3 LANGE dage!

Jeg har aldrig bedt om hjælp fra andre de par gange hvor jeg har været sygemeldt, det bør man jo nok ellers gøre, men det er da heldigvis sket at jeg har fået besøg af hundelufter der lige har været forbi købmanden

Tænk lige på dette; Hvad gør en landmand når han er syg? Der er sgu ingen undskyldning, ud at fodre, malke, muge ud osv!

Men jeg vil også sige; det kommer meget an på sygdom kontra arbejde.
En tandlæge der har brækket armen, slagteri arbejder der har influenza, osv, så er det sgu i orden at sygemelde sig. Men jeg har da flere gange handlet ind og set en med et brækket ben/arm passe sit arbejde. Men generelt set syntes jeg at der er mange der sygemelder sig for let, så det gør nok at det jeg skriver her lyder pænt egoistisk...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-01-09 19:28

..og har man rigeligt råd?

..så rekonvalserer, restituerer og rehabiliterer man sig selv hér:

http://www.vejlefjord-sundhedscenter.dk/

Citat
Formålet med Rehabiliteringscentret er at hjælpe og støtte patienter til ”at komme sig”..

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-01-09 20:03

"Kan man køre på apoteket?"

Apoteket kan bringe medicinen hjem til den syge.

"Kan man køre ungerne i børnehave? "

Der kan du jo også smitte andre !!!!

"Kan man lufte hunden? "

Ja det kan du godt, hvis du føler dig rask nok til det.

Citat
Aktuelt drejer det sig om en slem gang influenza jeg døjer med. De første 4-5 dage har givet sig selv, da var jeg simpelthen ikke i stand til noget som helst... fik dog slæbt mig ud at lufte hunden med korte ture.
Nu føler jeg mig en smule mere oven på, og har bl.a. brug for at foretage nogle indkøb.

Hvis jeg ta'r til byen og handle, og møder en kollega, kan det måske fejlfortolkes, at jeg er for syg til at tage på arbejde, men godt kan ta' til byen.

Alt kan fejlfortolkes.

Citat
Jeg har bare set kolleger med løbende næser, røde øjne, blege ansigter, konstant nysen og hosten, som er på arbejde og det synes jeg ikke er ok. Det er muligvis af en sådan kollega jeg selv er blevet smittet.

Måske er du blevet smittet på den måde, men husk også den personlige hygiegne ... vask hænder hver gang du har "pudset" næse, undgå berøring med andre.

Ja sådan en smitte kan du jo også føre videre i et supermarked, hvor du går og tager på flere forskellige varer ... har du tænkt på det ???

Citat
Ja, teoretisk set kunne jeg godt tage på arbejde i dag eller i morgen.
Jeg kan jo sidde oprejst og bruge tastaturet ved PC'en.

Men er jeg og min arbejdsplads bedst tjent med det. Er kollegerne mon interesseret i at jeg sidder og hoster og nyser, at næsen løber, tænker ikke helt så klart med drønende hovedpine.
Vil jeg komme hurtigere over sygdommen, vil jeg smitte kollegerne.

Eller er det bedre at vente til jeg er helt frisk igen, og kan tage på arbejde med frisk mod?

Hvis det er i dag, du føler dig ovenpå, så ville jeg tage på arbejdet senest mandag.

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 28-01-09 22:17

Der er, ikke helt overraskende, mange forskellige meninger om det her, og tak for jeres tilkendegivelser.
Jeg er egentlig ikke selv så meget i tvivl om hvornår jeg skal starte igen på arbejde efter sygdom, det har man vel en rimelig god fornemmelse for. Det er mere det hvad man gør MENS man er sygemeldt.

Jeg lufter selv min hund når jeg er syg, med korte ture, hvis jeg er i stand til det. På et tidspunkt var jeg under et sygdomsforløb, ikke i stand til at gå længere end til postkassen, så da fik jeg heldigvis hjælp af en god nabo.

Jeg mener også selv at jeg kan køre på apoteket eller handle det mest nødvendige, hvis det er sikkerhedsmæssigt forsvarligt at køre bil. Der må være forskel på at bruge en ½-1 time på det, og så på at være på arbejde i 8 timer.

Hvis jeg ved at der ligger vigtige ting på jobbet, som kun jeg kan tage mig af, og som haster, vil jeg nok være tilbage på jobbet en dag før, end jeg ellers ville.

Jeg ringer til en kollega eller bossen når jeg har været væk fra jobbet mere end et par dage. Jeg kan så måske fortælle hvornår jeg regner med at vende tilbage, og jeg får lige en situationsrapport.

Er jeg syg i kort tid, vil jeg ikke deltage i familiefester og foreningsarbejde.
Er det længerevarende sygdom, som forhindrer at jeg kan udføre jobbet, vil jeg i et vist omfang deltage i både foreningsliv og familiesamvær.

Jeg ville ikke være tryg ved at køre med en chauffør med en brækket højre fod. Det ville nok heller ikke være hensigtsmæssigt at en brolægger går på arbejde med en brækket arm eller dårlig ryg. Men jeg kan ikke se at det skulle hindre dem i at deltage i en familiefødselsdag eller et foreningsmøde. Her er jeg enig med molokyle..

Vores moral med hensyn til sygemelding er meget forskellig, og jeg kan gi' eksempel på to vidt forskellige holdninger.
Jeg havde en kollega som var meget stolt over kun at have haft meget få sygedage de sidste 30 år. Når han så kom på arbejde med influenza, gik der 3 dage, og 3-4 kollegaer meldte sig syge... med influenza. En anden kollega meldte klart ud at han ville være syg om fredagen... fordi der var julefrokost om torsdagen.

Min egen historie blir at jeg ringer på jobbet imorgen, og satser på at tage på arbejde på mandag, hvis fremgangen fortsætter. Jeg tror ikke at der ligger nogen hastesager som ikke kan vente til mandag.

Lige til sidst til taunusanden: - der findes noget der hedder busser - en landmand som er syg, får måske en anden til at betjene computeren

Og ans, jo jeg tænker da over hvem jeg kan komme til at smitte, og hvem som kan smitte mig.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 28-01-09 23:04

Nu ligger det jo sådan at jeg BOR på landet og ved hvordan det foregår
Jeg har hjulpet til i en periode, på en gård, hvor der var en brækket fod, ja det er ekstra arbejde oveni mit normale fuldtids job, der er da visse opgaver der er svære med en brækket fod og krykker, men man lærer hurtigt at begå sig når det er nødvendigt.Mange opgaver tager ekstra tid, men sådan er det. Så jo, min holdning er at man passer sit arbejde medmindre det er meget slemt.
Jeg går da heller ikke og nyser kollegaer og kunder op i hovedet, sund fornuft har vi vel alle.
Og, jeg har sgu ikke oplevet syge kollegaer fordi jeg har været syg på arbejde, hvis vi har været flere syge (på arbejde!) så har der været snak om omgangssyge inden det nåede til vores arbejdsplads.

Og lige en anden ting, en landmands arbejde idag er absolut ikke kun foran en computer, men det er vist "off-topic"

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 28-01-09 23:16

Der findes jo altså noget, der hedder en husbondafløser

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 28-01-09 23:26

Husbondafløser er et fremmedord mange steder
HVIS du kender en landmand, så ved du at han passer sin gård selv, de fleste landmænd skal være døden nær, før de ikke passer gården.

Jeg er blevet opdrager til at sygdom skal arbejdes væk.
Sådan er moralen bare i størstedelen af min familie.
Min bedstemor der blev 90 sidste år malker stadig køer både morgen og aften, syg eller ej!

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 29-01-09 03:08

Til Knete - når nu Helge alligevel ikke kommer før mandag, så kunne du jo godt sende ham et kort, jeg ved godt det ikke er moderne at være "flink" blandt vore dages chefer, men alligevel:

http://123kort.dk/kategorier/g_bedr.html

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 29-01-09 03:25

Kommentar
Fra : alka

Dato : 29-01-09 08:16

Hvis man pjækker fra sit arbejde, så kan man jo foretage sig hvad man vil.

Hvis MAN ER SYG, så kan man nok selv konstatere, havd man er i stand til - lige som hvis man er sengeliggende. Er det smitsomt? Er det hårdt fysisk arbejde? Er det som butiksassistent osv.

Selvfølgelig kan man da købe fx varer ind - hvis man er i stand til det!

Det må afhængige af diagnosen og jobbet!

Godkendelse af svar
Fra : helge.t

Dato : 02-02-09 21:55

Tak til bennymanden og alle jer andre for svarene.

En gang imellem er det interessant at høre andres mening... også uden for ens daglige omgangskreds.

PS. Er nu kommet mig efter influenzaen, mener ikke jeg smitter mere, og er startet på arbejde igen

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 02-02-09 23:55

Selvtak Helge
Den slags tager den tid den slags skal tage - sådan er det.
Dejligt når det er overstået -
god februar måned
hilsen
Bennymanden