/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
CPU Forbrug
Fra : LaraBoobs
Vist : 1080 gange
150 point
Dato : 28-01-09 01:54

Hey alle, jeg er et, lad mig sige det sådan, et mindre problem som jeg undrer mig meget over hvad betyder..

Når jeg starter min computer hvergangåbner 'joblisten' og ser at mit CPU-brug hele tiden sidder fast på 100% , den har ikke rørt sig i 2 måneder nu. Ikke engang 1% er den faldet

Jeg har prøvet at rense computeren for udnødvenlige filer og scannet den for virus men tror ikke det er det hvis jeg forstår det rigtigt.

Håber virkelig der er nogle der kan hjælpe for det er begyndt at irritere mig på det sidste..

Med venlig hilsen LaraBoobs / Dennis

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-01-09 02:01

Du kan se hvilke prosesser som tager al kraften, på prøv at i Joblisten under Processer, der må være en eller flere som kører med et meget højt forbrug, fortæl hvad den/de hedder, så er det nemmere for os at gætte hvad der kan være galt

Kommentar
Fra : LaraBoobs

Dato : 28-01-09 03:08

Her er et link til et billed af joblisten:

http://rapidshare.com/files/190448477/processor.bmp.html

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 28-01-09 03:25

er du sikker på den ikke sige er der er 100% ledig ?

Kommentar
Fra : LaraBoobs

Dato : 28-01-09 03:28

Nej, der står faktisk: CPU-brug: 100% og det har den været i hmm ja mange dage nu

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-01-09 03:51

Jeg er ikke så kyndig, men det ser ud som om Internet Explorer er en af synderne, er du helt sikker på at computeren ikke er inficeret at et eller andet skidt ? Prøv at få den checket, for eksempel hos Malwarecheck, opret dig gratis og stil dit spørgsmål i kategorien Hijackthis: http://www.malwarecheck.dk/forum/index.php

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-01-09 10:09

Hvis det er Aktiv system process der er på 90-100% er det da fint,
det er hvad der er ledigt til andre processer, min er på 98%

mvh klaudi

Kommentar
Fra : LaraBoobs

Dato : 28-01-09 13:25

hmm du siger noget Klaudi, men er det sådan det skal forståes?

Altså min Aktiv system process er på 94% men det jeg ikke forstår er at nede i bunden af joblisten står der CPU-brug og den siger 100% ? Hvad skal det sige?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-01-09 13:34

Indrømmet det billede du har uploadet ser mystisk ud der står Aktiv system proces til 00

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-01-09 14:10

Min Job-liste ser så'n ud:
http://peecee.dk/upload/view/152127/full

mvh klaudi

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-01-09 14:23

Citat
Hvad skal det sige?
At et eller andet mystsik tager alle kræfter, derfor foreslår jeg at du se computeren efter i et sikkerheds forum, ud fra det du skriver, har vi ikke en jordisk chance for at fortælle dig hvad der er galt, noget er der galt helt sikker

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-01-09 14:34

Du har 2 Scannings processer og 2 iexplore kørende, prøv at afslutte dem i Job-listen

Kommentar
Fra : LaraBoobs

Dato : 28-01-09 16:46

Vil lige svare på Klaudis spørgsmål..

Kan se dit CPU-brug er på 3% nederst, hvor min er på 100% konstant!

Hvad skal det betyde?

Kommentar
Fra : LaraBoobs

Dato : 28-01-09 16:48

o.v.n, Jeg prøver lige at finde nogle forums og finde ud af hvad der dog kan være galt for den er helt væk!

Kommentar
Fra : LaraBoobs

Dato : 28-01-09 16:50

Klaudi, når jeg prøver at lukke Scannings processor så siger den:

Handlingen kunne ikke fuldføres,

Adgang nægtet

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-01-09 17:05

Det er nok dit AV program der har de 2 Scannings processer,
dem får du ikke så'n lige lov at afslutte.

Blev det ikke anderledes da du lukkede iexplore som brugte 50%?

Tror så som o.v.n. skrev tidligere at du skal en tur til:
http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=1079

mvh klaudi

Kommentar
Fra : LaraBoobs

Dato : 28-01-09 17:26

Klaudi, nix, det blev ik bedre.. stadig på 100%... Jeg prøver at kigge på linket igen..

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 150 point
Dato : 30-01-09 16:30

Har du klaret problemet?

Du kan os prøve at hente Process Explorer, det kan vise hvad som kører:
http://www.filehippo.com/download_process_explorer/

mvh klaudi

Kommentar
Fra : LaraBoobs

Dato : 31-01-09 18:00

Ja, tror faktisk det er en fejl et eller andet sted , for mit windows kører super nu men den viser stadig at CPU-brug er 100%, giver ingen mening men alt kører fint nu

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-01-09 18:24

Ja det kan jo være en fejl i Joblisten, så hvis PC virker fint er det jo til at leve med.

mvh klaudi

Godkendelse af svar
Fra : LaraBoobs

Dato : 01-02-09 04:30

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-02-09 20:04

Velbekommen