/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
opføre sig underligt delete
Fra : rudik
Vist : 534 gange
50 point
Dato : 27-01-09 12:47

Hej jeg sidder lige pt. på Arbejdet, og er ved at gå amok over vores nye installation af Autocad 2009. Den har en mærkelig vrangforstilling om at man skal markere alting flere gange. Det kunne foreksempel være at jeg har makeret et vis antal streger, jeg skriver copy og trykker enter. ny vil den have at jeg skal marker stregerne igen, for der efter at acceptere ved at trykke enter. nu kan jeg flytte dem.
Men undskyld mig, er det ikke normalt at man kan markere et vis antal streger, og der efter ønske hvad man kan gøre ved det. ?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-01-09 13:16

Jeg tror at jeres net/din PC har så travlt at din første kommando går tabt i datastrømmen.

Accepteret svar
Fra : Kirstineka

Modtaget 50 point
Dato : 27-01-09 14:50

Bare lige et hurtigt forslag:
Skriv ”op” på kommandolinjen og tryk enter, så kommer der en masse ”faneblade”.
Vælg fanen ”selection” og prøv de forskellige muligheder der er under ”Selection Modes”
Hilsen Kirstineka

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 27-01-09 21:13

Undskyld, men hvis du vil flytte dem er det Move ikke Copy

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 27-01-09 23:44

Ny sidder jeg ikke lige ved en autocad, så det bliver ud fra hukommelsen.
Jeg tror at Kirstineka er inde på det rigtige. Der er en variabel der styrer om du kan vælge dine objekter først - inden du vælger kommandoen.

Jeg mener at du skal kigge i config - kommandoen.

Godkendelse af svar
Fra : rudik

Dato : 07-03-09 19:26

Tak for svaret Kirstineka.