/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Skråskrift
Fra : Reset
Vist : 2322 gange
200 point
Dato : 26-01-09 23:50

Hvordan kan det være, at en en del af skriften, pludselig står på skrå i min Avant browser?
Det irreterer mig voldsomt, så der er 200 point til den der løser gåden.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-01-09 23:51

Fordi du har trykket på knappen for kursiv.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 26-01-09 23:55

Det kan være, at siden er kodet til at vælge en font, der er i kursiv, hvis den eksisterer på din pc.
Hvad er det for en side, der er tale om?

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 27-01-09 00:43

Granner01: Hvilken knap for kursiv?

justuniverse: Det er feks. Google, hvor alt på nær Google-logoet står på skrå.

btw, så går jeg i seng nu, og kan ikke uddybe nærmere før imorgen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-01-09 01:30

sov godt

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 27-01-09 02:06

kan du vise et screenshot

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-01-09 08:35

Tjek indstillingerne i din browsermenu for [Skrifttyper] og [Tilgængelighed].

De findes i IE under browsermenuen:

Værktøjer->Internetindstillinger->fanen; 'Generelt'....

Da Avant bygger på 'motoren' til IE må de ligge der et sted. Man kan ved disse instillinger dels vælge skrifttype (..for sites, som ikke i koden har angivet en specifik font og fontstørrelse) og man kan vælge at 'overstyre' de ..i givet fald; angivne fonte og tekststørrelser under 'Tilgængelighed'. Altså selv bestemme hvilken type skrift der skal bruges på de sider man besøger.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 27-01-09 09:51

Hej allesammen. Og tak for jeres forsøg på hjælp. Jeg kan iøvrigt tilføje, at i Firefox var skriften blevet fed.

Men jeg kiggede på Molo´s forslag, uden resultat. Herefter kørte jeg Superantispyware, kun lige så længe, at tracking cookies var fundet, fjernede dem, og bingo, problemet var løst.

Nu vil jeg nødig annullere spørgsmålet, så hvis nogen kan komme med et forslag til, hvor jeg har samlet skidtet op henne, udløses pointene.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-01-09 10:08

Citat
Men jeg kiggede på Molo´s forslag, uden resultat. Herefter kørte jeg Superantispyware, kun lige så længe, at tracking cookies var fundet, fjernede dem, og bingo, problemet var løst.
. det har du jo selv svaret på - PÅ NETTET

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-01-09 10:36

Du har været på de uartige skrå brædder og kigge.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 27-01-09 10:44

"Du har været på de uartige skrå brædder og kigge. "

Det er selvfølgelig nærliggende at tro det. Men det er altså ikke tilfældet. Jeg holder mig langt fra porno og suspekte download sider.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 200 point
Dato : 27-01-09 10:54

Tracking cookies var næppe problemet. De har INTET med visning af tekst på hjemmesider at gøre. Det er blot information der deles mellem flere internet sider.

Eks.

Side A lægger en cookie, som side B kan læse ..og er side B dermed klar over, når du går ind på deres side, at du har også har besøgt side A. ..og evt. hvilke interne link, annonser mm. du har benyttet på side A. Dermed kan side B målrette, hvad du skal præsenteres for på side B.

Altså de kan 'tracke' = spore, hvor du har været blandt de sider som 'deler' cookie'n,

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Reset

Dato : 27-01-09 23:36

Nå, vi kommer vist ikke videre. Det må så stå hen i det uvisse, hvorfor en SAS-skanning løste problemet.