/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vis Skrivebord - igen :-)
Fra : Line99
Vist : 769 gange
70 point
Dato : 26-01-09 23:17

Jeg prøver lige igen

Findes der et program eller noget, der kan erstatte knappen/ ikonet: "Vis skrivebord".. Når jeg trykker "Vis Skrivebord" er det ikke altid at den vil gå tilbage til f.eks. internettet, hvor jeg kom fra.

( Jeg har lige stillet det samme spørgsmål og så virkede det som det skulle, og fordi jeg er træt tænkte jeg lige for hurtigt at jeg havde husket forkert - men nej - det er kun nogle gange at ikonet/ knappen "vis skrivebord" vil hoppe tilbage. )http://www.kandu.dk/spg131711.aspx

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 26-01-09 23:21

Det er når jeg har arbejdet med noget på skrivebordet, at "vis skrivebord" ikke vil hoppe tilbage

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 26-01-09 23:26

Hvis du højreklikker på et tomt sted på værkstøjslinien kommer der en rude op
Værktøjslinier. Er der flueben der ud for skrivebord ?

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 26-01-09 23:31

Nej der er ikke flueben der, hvis jeg prøver at sætte fluebenet, virker det bare som at aktivere "vis skrivebord" og den hopper til skrivebordet, men altså stadig kun den ene vej og ikke den anden vej 'væk fra skrivebord'

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 26-01-09 23:33

Hvis du er på Kandu.dk

Klikker på skrivebordsikonet.

Laver så eet eller andet der og lukker det ned, så kommer du ikke tilbage for:

Så har du jo fanebladet på Kande liggende på værktøjslinien nederst på skærmen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-01-09 23:38

Trøv at læse det sidste svar i dit forrige spørgsmål.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 26-01-09 23:38

Det er jo for at slippe for at pille fanebladene op igen et efter et.

Men altså ... Hvis jeg trykker på "vis Skrivebord" hopper den til skrivebordet
hvis jeg trykker igen kommer jeg tilbage, MEN IKKE hvis jeg har arbejdet men noget på skrivebordet,
derfor søger jeg et andet "vis skrivebord" program der hopper tilbage hver eneste gang

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 26-01-09 23:40

"
Du trykker på ikonet for vis skrivebord. Så vises skrivebordet.

For at få vist de sider du allerede have på skærmen skal du kigge på den blå linie nederst i skærmen. Ca. midt på er det en aflang blok som der står noget på, tryk på den og så skal du bare se. [Glad] "

Granner err det dette du mener ???

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-01-09 23:41

Og den går ikke autonatisk tilbage til det du lige har arbejdet med. Men jeg kan ikke se problemet for du har jo alle de sider du arbejder med liggende på samme linie.

Nogen gang kan du klikke frem og tilbage på skrivebordsikonet, og andre gange kan du ikke.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 26-01-09 23:42

"blå linie nederst i skærmen" "aflang blok" er det fanebladene du mener ?

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 26-01-09 23:45

"Nogen gang kan du klikke frem og tilbage på skrivebordsikonet, og andre gange kan du ikke."

Nemlig, når jeg har arbejdet på skrivebrodet vil den ikke hoppe tilbage væk fra bordet når jeg trykker på knappen, hvert faneblad skal åbnes hver for sig -> det er træls, derfor søger ejg et program der kan gøre arbejdet 100% af gangene

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-01-09 23:49

Det findes ikke, du må klikke på hver faneblad.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 26-01-09 23:50

Den aflange jeg mener er der hvor der f. eks. står Kandu.dk - Vis Skriv....

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-01-09 00:15

Citat
hvert faneblad skal åbnes hver for sig -> det er træls
Hvorfor åbner du så ikke alle fanebladene i samme browser på een gang ???? Så må dit problem da være løst............. det kan du da sætte op i Internet Explore.

I Internet Explore går du i menupunktet Funktioner vælg Internetindstillinger så kan du gøre følgende:
1. Tryk på fanebladet Generelt og under Startside kan du indskrive alle de startsider du vil have åbnet når du starter Internet Explore.
Hvis det ikke er det du mener så:
2. Gå næst nederst hvor der står Faner og tryk på indstillinger og her konfigurerer du hvordan dine faneblade skal åbnes i samme browservindue.

På den måde har du kun et browservindue åbnet med alle dine faner hvilket indebærer at du kan trykke på dit skrivebordsikon eller Internet Explore.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-01-09 03:05

Skynd dig at slette den knap og brug tastaturet, klik på Windows tasten (den med flaget) og på D tasten, så har du skrivebordet fri, tryk en gang mere på Windows + D og alle vinduer er på skrivebordet igen
Eller du må med over på Ubuntu holdet: http://www.ubuntu.com/getubuntu/download der kan du bruge knappen Vis skrivebord, både til at vise- og til at få vinduer (det er ikke faner) op på skrivebordet igen
hvis du bruger Ubuntu risikerer du heller ikke at få din netbank lukket af sikkerheds hensyn

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-01-09 06:43

Skal du ikke bare klikke på>vis åbne vinduer,bagefter ?

i højreklik menuen på proceslinjen.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 27-01-09 07:47

Ja manse9933

men det fungerer ikke hvis jeg har lavet noget på skrivebordet (f.eks. åbnet en ny mappe og gemt et nyt tekst-dokument) så vil den ikkke " vis åbne vinduer " igen!! Det er som om den 'glemmer' hvis jeg har lavet noget på skrivebordet, men så længe jeg ikke har lavet noget klikker den fint frem og tilbage.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 27-01-09 07:48

O:V:N det forstår jeg ikke helt, hvis jeg trykker 'windows-knappen' og D, så havner jeg da i dokumenter. (?)

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 70 point
Dato : 27-01-09 08:11

Windows Logo+D skifter mellem at vise og ikke vise skrivebordet, det samme som når du klikker på ikonet i Hurtigstart.

Prøv dette
Windows Logo+M (minimer alle vinduerne)
Windows Logo+SKIFT+M (gendan de minimerede vinduer)

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 27-01-09 08:32

(I'am with !! )

Jeg troede lige at "windowsknappen" (der sidder på tastaturet) var start-knappen (der sidder nedderste venstre hjørne på skærmen) BEGGE har et win-FLAG,,,

Men hvorom alting er: så fungerer alt perfekt frem og tilbage, LIGE INDTIL man laver noget på skrivebordet (f.eks. åbner en mappe og gemmer et tekst-dokument) så går TILBAGE muligheden tabt. Afprøv lige selv engang, alt fungerer fint INDTIL man laver noget på skrivebordet, så går den IKKE tilbage.

Derfor søger jeg et lille program ellr noget der gør det 100% hver gang -(I øvrigt kører ClipClear rigtigt fint, og den har et rødt kryds hvis der er noget i hukommelsen, når jeg så trykker på ikonet slettes alt og røde kryds forsvinder )

Kommentar
Fra : white usher

Dato : 27-01-09 08:34

Du behøver ikke at trykke på Windows log + shift+ M, du kan bare trykke på Windows log+D igen for at få den op igen!

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 27-01-09 08:41

white usher - ja - nu er den fesen ind MEN NÅR MAN HAR LAVET NOGET PÅ SKRIVEBORDET VIL DEN IKKE GÅ TILBAGE, DEN 'GLEMMER' ---> det er det, der er problemet, derfor søger jeg et lille program eller noget som gør det 100% af gangene

Kommentar
Fra : white usher

Dato : 27-01-09 08:51

hehe, okay, har lige fundet noget, men ved ikke om du kan bruge det, men her;
'http://www.tips-og-tricks.com/tippet/Arbejd_på_fire_skriveborde

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 27-01-09 09:45

Du kan skifte mellem åbne programmer ved at holde ALT tasten nede og trykke på TAB (tabulatortasten 3. øverste lange til venstre) indtil du rammer ikonet for det program du vil arbejde på

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 27-01-09 10:16

Yesssssss, nu begynder det at ligne noget

I skal alle have rigtigt mange tak for engagementet. Det bliver Klaudi fordi kombinationen: tastatur-knappen "med windows logoet" og M, dette...

Prøv dette
Windows Logo+M (minimer alle vinduerne)
Windows Logo+SKIFT+M (gendan de minimerede vinduer)

rent faktisk udfører skiftet frem og tilbage UANSET hvad jeg har lavet på skrivebordet - fino
O:V:N jeg MÅ få kigget mere på Ubuntu, men har ikke tid til at sidde med for øjeblikket. Jeg burde kunne bliv mindst 200 år og døgnet havde minimum 48timer til alt det jeg skal nå.

white usher og amandaKanDu - rigtigt fine inslag, som jeg ikke kendte - tak - har ikke så mange p men kig lige på forsinden så er der 40 til hver.

Igen tak til alle

Godkendelse af svar
Fra : Line99

Dato : 27-01-09 10:17

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-01-09 10:19

Det var så lidt, fint det kunne bruges

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 27-01-09 10:24

Nej det var da stort, du gad at læse al denne smøre og var i stand til at besvare spørgsmålet, det er da godt gået