/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
"Hukommelsen"
Fra : Line99
Vist : 378 gange
70 point
Dato : 26-01-09 17:58

Hvordan tømmer jeg hukommelsen, altså derfra hvor jeg gør " kopi " og " indsæt "

Synes at der findes et lille program

Håber at I forstår ellers spørg

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-01-09 18:04

Her er lidt om det
http://www.real-knowledge.com/clearbrd.htm

mvh klaudi

Kommentar
Fra : iah

Dato : 26-01-09 18:04

Kan tænkes du mener f.eks. CCleaner http://www.filehippo.com/download_ccleaner/ som renser ud i gammel hukommelse...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-01-09 18:07

Klik på Start > Kør skriv Clipbrd, tryk ok
vælg Rediger og så Slet

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 26-01-09 18:19

Du kan markere et tilfædigt tegn og vælge kopier så bliver den gamle værdi overskrevet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-01-09 18:22

Bare genstart maskinen

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 26-01-09 18:42

Alt det jeg ikke vidste om clipbrd - herligt .

ccleaner har jeg men den er lidt tung at køre bare for at slette udklipsbogen. Hvis der ikke findes et program er det mon så muligt at der findes en direkte keyboard kombination Alt + et eller andet noget der gør det samme ?

refi dy kan selv slukke for din maskine

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 26-01-09 18:42

dy = du

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 70 point
Dato : 26-01-09 19:25

Her er et lille program som måske kan bruges:
http://www.moonsoftware.com/Files%5CLegacy/ClipClear_320.zip

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-01-09 19:52

Windows taste + R. Skriv Clipbrd

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 26-01-09 19:53

Klaudi det virker fint, lægger sig som lille ikon nederst i højre hjørne (ved uret) lige til at klikke på

Mange tak for hjælpen til alle

Godkendelse af svar
Fra : Line99

Dato : 26-01-09 19:54

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 26-01-09 19:55

Mosebæk det er først nu jeg ser dit indslag det skal jeg da også liiiie prøve - tak

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-01-09 19:57

Her er lidt mere

Når du har pakket ClipClear ud, så kopier ClipClear.exe til c:\windows\system32\

Lav en genvej til Rydning af udklipsholder

Først skal du oprette en genvej på skrivebordet ved at højreklikke på skrivebordet, vælge Ny, og derefter vælge Genvej.

Guiden Opret genvej vises.
I feltet Angiv hvor element er placeret skriver du ClipClear.exe /CLEAR /EXIT
Klik næste og giv genvejen et navn f.eks. Ryd Udklipsholder

Nu kan du rydde indholdet ved at dobbeltklikke på genvejen du lige har lavet.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-01-09 19:58

Velbekommen

Windows taste + R. Skriv Clipbrd er det samme som Start > Kør skriv Clipbrd

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-01-09 20:04

Citat
Windows taste + R. Skriv Clipbrd er det samme som Start > Kør skriv Clipbrd

Fuldstændig korrekt. For mit vedkommende,er det bare hurtigst at finde "kør" med tasterne,da min trådløse mus indimellem,danser rundt som en forårskåd pony hingst.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-01-09 20:10

Citat
Hvordan tømmer jeg hukommelsen

Du gør det da ikke ved at installere noget der BRUGER hukommelse

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 26-01-09 20:11

Mosebæk hvis du skal have styr på hestene er det da en trackball du skal have (omvendt mus) det er godtnok noget der kører

Hele 'musen' ligger stille (man undgår at blive 'lam' i armen) og det er kun kulen man triller med.

http://www.logitech.com/index.cfm/mice_pointers/trackballs/&cl=dk,da