/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
US video
Fra : white usher
Vist : 1087 gange
50 point
Dato : 26-01-09 12:06

jeg ved at man kan få stillet sit nætværk om, så man kan se nogle amerikanske video fra DK, men jeg har prøvet at ændre mit IP adresse, men det hjælp ikke særlig meget.
Er der nogen der ved hvordan man kan gøre det?
takker!

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 26-01-09 12:18

Det er vel ikke så nemt at ændre sin IP adr. det er noget din udbyder bestemmer. Du kan kun selv ændre på LAN siden ikke på WAN siden.

Jeg kan dårligt se at din IP-adr skulle have noget at gøre med om du kan se film eller ej.
Kun hvis det er en hjemmeside som har lukket for adgang fra andre brugere end de lokale.

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 26-01-09 12:43

Prøv at benytte en proxy fra USA det virker nogle gange, men hastigheden er ikke altid den bedste :d
http://www.samair.ru/proxy/

mvh
Phylock

Accepteret svar
Fra : Per.Frederiksen

Modtaget 50 point
Dato : 26-01-09 18:27

For at ændre dit IP til et US IP nummer, så skal du koble dig op via en server som har et US IP nummer.

Én metode er at benytte en http proxy server. Som nævnt i en tidligere kommentar.

En anden metode er at lave en "IP tunnel" til en US server, så al din internet trafik går via tunnlen. Det kaldes bl.a en VPN løsning.

Der findes enkelte gratis vpn servere derude, men de har som regel ikke særlig god hastighed.

For at få tilstækkelig hastighed, så skal man som regel købe en vpn adgang. Jeg kan anbefale WiTopia.net. De er en af de billigste på markedet, men stadig en af de bedste, og de giver dig 98% af tiden en stabil hastighed til at se US video.
Du får reelt en 10Mbps tunnel, men selve tunnelen, dvs. data mellem dig og vpn serveren i US, kan stadig påvirkes af almindelig data-lag pga. afstanden fra DK til US.

Godkendelse af svar
Fra : white usher

Dato : 27-01-09 09:36

Tak for svaret Per.Frederiksen.