/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
micro sd
Fra : hightowernr1
Vist : 457 gange
100 point
Dato : 26-01-09 11:17

Er der nogle der kan sige mig om jeg kan bruge dette til min samsung G800??? den skulle kunne understøtte 4 gb , og hvad er det for noget tilbehør der er med?

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 26-01-09 11:19
Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 110 point
Dato : 26-01-09 11:41

Kingston er et godt mærke.
Hvis din samsung kan bruge MicroSD så passer den direkte.
Kan Samsung bruge MiniSD, så sættes MicroSD i MiniSD adapteren.
Det hele kan sættes i en kortlæser til alm. SD
Micro > Mini > alm. SD - så alle 3 sidder sammen.

Men da det er et SDHC kort er det ikke sikket alle kortlæsere kan håndtere disse hurtige kort.
Men der findes bille kortlæsere som kan.

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 26-01-09 11:51

Hvordan finder jeg mon ud af om min pc kan bruge sdhc?? min telefon kan godt bruge micro SD. Men har jeg forstået det rigtigt, at jeg sætter micro SD sammen med det medfølgende adapter, og så kan indsætte det i min bærbare pc eks.? Og omvendt måske bruge det til mit kamera som bruger mini SD-kort? Jeg tør ikke lige købe noget før end jeg lige helt har fattet det...ha ha Syntes godt det kan være lidt forvirrende.

Godkendelse af svar
Fra : hightowernr1

Dato : 26-01-09 12:24

Tak for svaret Eyvind.

Har vist fået styr på det nu.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-01-09 13:17

Ja det kan du.
Nyere bærbare (eks. min Zepto) kan håndtere SDHC og SDHS.
Ellers kan man købe denne som jeg bruger til gamle bærbare.
http://www.multimediaworld.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=FCR%2DML&GroupGuid=3830&SelectedGroup=3830
Hvis du afhenter selv - så skal den vis nok bestilles på internettet først.