/ Forside/ Interesser / Helbred / Motion / Spørgsmål
10  ans 380
løbeprogram til mit polar rs40
Fra : ryan1312
Vist : 778 gange
100 point
Dato : 25-01-09 19:59

hej er der ikke nogle løbeprogrammen inde på nettet jeg kan downloade til min pulsur polar rs400, eller skal man selv lave dem i det polars program??? Og hvordan laver jeg dem og overføre dem til mit ur ???

Er der ikke nogle af jer der ude der der har et program som i kan sende til mig som jeg så kal overføre til mit ur???

Kommentar
Fra : jdkq

Dato : 25-01-09 20:07

Hej ! . . - vi kan ikke hjælpe med løbeprogrammer, men Dit indlæg fortæller os at Du er interesseret i at gøre noget konstruktivt for det personlige velbefindende.

Prøv at besøge Laura på nettet ! . . – Laura er Din personlige sundhedscoach, - og Du kan frit benytte Laura’s portal på nettet, - det er helt gratis.

http://www.webstar.biz/?id=INTE-65EC-C2F7

Lige nu i skrivende stund, er Laura’s Sundheds- & Vitalitets-portal på engelsk, men fra medio februar 2009, vil alt være på dansk.

Laura kan helt sikkert hjælpe Dig, og mange flere, med at sætte et program sammen, som fører Dig frem til de målsætninger Du har for en sund livsstil.

Med Venlig Hilsen
Wellstar Vitality Coach
wellstar@provita.as

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 25-01-09 21:11

Hvad f. er det for et svar. Det er ikke en reklamesøjle her. Han har brug for et løbeprogram, ikke en wellness reklame.

Det burde være Polar ProTrainer 5 du bruger. Hent den seneste version, den er lige blevet forbedret. Den kan lave en træningsplan for dig, det er bare at trykke på en tast.

Men ellers kan du måske lige sige lidt om hvor meget du løber nu, hvad du vejer, og hvor du vil hen med din træning - om du f.eks. sigter efter en halvmaraton, eller bare vil i form. Skriv gerne privat.

Men ellers kan programmet lægge en træningsplan ind på din Polar. Jeg har ikke haft RS400, men har haft RS200sd og RS800sd, så mon ikke din ligger midt imellem Her er selve træningerne lidt specielle. Jeg har altid kun brugt "free", for jeg har mest haft brug for bare at logge fart, distance og tid, men du kan sætte den op til at variere hvordan du skal træne din puls. Er det det du vil?

I RS800 kan du sætte den op så den giver en reminder når du skal træne Du kan også bare få den sat op så den fortæller hvilken træningstype du skal løbe den dag.

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 25-01-09 21:13

Nåhja, du updater programmet her:

http://www.polar.fi/en/products/training_software/polar_protrainer_5

Da du har uret bør du også have CD'en, men det lyder som om du har programmet?

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 25-01-09 23:21

Ok, så fik jeg checket op på det. I selve programmet kan du sætte en plan op, men det er dig selv, som definerer hvordan den skal være.

Men: På Polars hjemmeside kan du hente forskellige planer. Du downloader dem, gemmer dem på din harddisk, og derefter bruger du Import funktionen i Polar ProTrainer (tools - training plan - import training plan). Du kan hente følgende:

Level: Beginner / Intermediate / Advanced
Duration: 10 wks
Target: 10 km race / 21 km race / 42 km

Ialt 7 forskellige. Man kan her sige at de sigter mod et mål. Og de bliver typisk længere og mere intensive henimod målet. Den sidste uge skal dog være en nedtrapningsuge.

Generelt vil jeg sige om en træningsplan at den skal indeholde en tempotur, en lang tur og en restitutionstur pr. uge. Længden og hastigheden afhænger af dit niveau. Mængden af ture må gerne være mere end 3, men så skal du også være i form til det, eller turene skal være beherskede.

Prøv at lave en profil på Dourun.dk. Det er en fin løbesite, og der er masser af folk som vil være glade for at hjælpe dig. Du kan sikkert læse dig til det du skal bruge bare ved at kigge i forummet. Jeg bruger selv runningahead.com, den er på engelsk, men jeg synes den er bedre.

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 25-01-09 23:22

Nåhja, det med at overføre til dit ur det foregår med infrarød forbindelse. Her er et link hvis du får problemer:

http://forum.polar.fi/showthread.php?t=1859

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 25-01-09 23:26

Nå, nu husker jeg dig, gik det ok med at få målt dine kcal?

Accepteret svar
Fra : pedroso

Modtaget 100 point
Dato : 25-01-09 23:30

Jeg snakker vist... men jeg glemte lige linket til der hvor du henter træningsplanerne:

http://www.polar.fi/en/training_with_polar/training_plan_bank?creator=Brendon%20Downey

Det er forresten et superur du har købt, tillykke med det. Til pulstræning fås det ikke bedre, tro mig

Kommentar
Fra : ryan1312

Dato : 26-01-09 15:06

tak for alt hjælp pedroso... men hvordan sletter jeg så alle programmerne på min ur igen?????

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 26-01-09 18:08

Øh, det forstår jeg ikke lige. Men det er nok fordi jeg ikke selv bruger det. Kan du ikke bare slette dem inde i din kalender? Du kan i hvert fald nulstille uret ved at trykke på alle 4 knapper på en gang.

Kommentar
Fra : ryan1312

Dato : 26-01-09 18:17

ok så må jeg selv finde ud af det.....

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 26-01-09 18:18

Det jeg mener er at i ProTrainer kan du slette dem, og når du så opdaterer uret burde de være væk. Det er meget lettere at opdatere uret vha. programmet. Men du burde altså også kunne slette dem via uret.

Godkendelse af svar
Fra : ryan1312

Dato : 28-01-09 13:29

Tak for svaret pedroso.

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 28-01-09 22:08

Selv tak