/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Styresystem som nyt igen?
Fra : HeimoHoimi
Vist : 621 gange
200 point
Dato : 25-01-09 18:48

Jeg har en bærbar som jeg godt vil sælge. Der er installeret XP på og der er en Vista business licensnøgle nedenunder maskinen.

Kan jeg på nogen måde få maskinen tik at virke som om den lige er kommet ud af kassen fra fabrikken? Ikke fordi jeg vil lade som om, men jeg vil godt sælge den uden alt mit eget crap på både for min skyld og for ham der vil købe den.

Da jeg startede maskinen op kunne man se at den startede op for første gang. Det ville jo være rart for køber hvis man kan nulstille det hele igen.

Kan man det? Og nogen der ved hvordan man gør det?

Tak.

Kommentar
Fra : momin001

Dato : 25-01-09 18:54

du kan geninstilere xp

Kommentar
Fra : HeimoHoimi

Dato : 25-01-09 18:56

Det er en downgrade til XP, så der er ikke licens eller dvd med til xp.
Er der ikke et eller andet restorepunkt et sted jeg kan bruge?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 25-01-09 18:59

Har du ikke Vista CD?

Kommentar
Fra : HeimoHoimi

Dato : 25-01-09 19:00

Nej der fulgte intet med overhovedet.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-01-09 19:03

Hvis den Vista key skal bruges skal DVD`en følge med, eller den oprindelige manual der beskriver hvorledes den genoprettes fra drev, hvis Du da ikke har slettet hele harddisken med XP.
I sidste tilfælde er den key værdiløs.

Hvis Du formaterer og geninstallerer XP skal den CD også følge med.

Accepteret svar
Fra : Jan4100

Modtaget 210 point
Dato : 25-01-09 19:04

Har du nogensinde taget et sikkerheds bacckup af din pc , vist ikke så vil jeg tro at du kan
ved ikke lige med din maskine men nogle vil lave en genopretning af maskinen ved at du taster f2 tasten eller f6 tasten under genstart så bliver den som ny igen

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-01-09 19:12

Forslaget fra Jan4100 kræver som jeg før nævnte at D-partitionen som man laver en Vista-genopretning fra ikke er slettet.

Hvis Du kender personen der vil købe og han har en Vista eller XP som han vil bruge så kræv at Du installerer den for ham, og vælg den langsomme formatering.
Ellers skal Du bruge Din egen XP....og lade den følge med.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-01-09 19:35

Mon ikke der er en skjult partition på harddisken, hvor der ligger en recovery. Hvilken type bærbar er det.

Prøv at kigge i manualen efter det jeg spørger om. Hvis der ligger en partition med recovery kan du læse i manualen om hvordan du kommer i forbindelse med den

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-01-09 19:41

hvis det er en downgrade XP fra vista, så kan man ikke, så kan du kun "nulstille" den med vista. Er det en dell?

Kommentar
Fra : HeimoHoimi

Dato : 25-01-09 19:57

Det er en Lenovo. Jeg prøver mig lidt frem.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 25-01-09 20:42

På nogen skal man trykke alt+f10 tror jeg det er.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-01-09 22:23

Citat
På nogen skal man trykke alt+f10 tror jeg det er.

den funktion kan ikke bruges når det er en downgrade. Når man modtager en PC med downgrade så installers vista først og bagefter ligges XP på og samtidig med at vista ligges på så ligges imaget af vista og på en seperat partition som er den man gendanner fra.

Godkendelse af svar
Fra : HeimoHoimi

Dato : 25-01-09 22:38

Det lykkedes uden nogle DVDer. Den gemte partition var med XP. Så det vil sige at den lykkelige ejer faktisk får både en XP og en vista.
Licenskoden på vista kan vel bruges hvis man downloader vista og brænder som en iso fil og XP kan jo reetableres så tosset man vil. Det tog en halv time ca.

Var lige inde på lenovos hjemmeside og hente en manual. Ganske rigtigt var to taster der skulle trykkes på.

Tak for info og hjælp.