/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Utæt lygtesprinkler Scenic
Fra : kittiekat
Vist : 405 gange
200 point
Dato : 25-01-09 18:07

Hej Kandu´er
Jeg har en Renault Scenic 2001
Den ene lygtesprinkler er utæt
Den står lige så stille og siver sprinkler op af den revne hvor strålen gerne skulle affyres.
Det drejer sig om ca 1-1½ liter om dagen
Har nogen erfaring med hvad der kan være utæt og i så fald hvad jeg gør ved det.
Venlig Hilsen
Jensen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-01-09 18:20

Citat
Det drejer sig om ca 1-1½ liter om dagen

Der må jo være DIREKTE gennemgang til beholderen

Der skal dæleme en del dråber til at give 1½ liter i døgnet...

Kommentar
Fra : kittiekat

Dato : 25-01-09 19:34

Hej REFI
Du har helr ret - jeg har lige kigget til beholderen under lygtesprinkleren
Ved opsamling siden igår er der nok kommet mellem ½ og 1 liter .
Korektion til vædskemængden
VH Jensen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-01-09 19:47

Så er der jo ikke mange andre muligheder end utæt pumpe/slange.....

Ellers ville jo kun det i det sidste stykke slange kunne løbe ud.....

På en eller anden måde er der DIREKTE adgang til beholderen - UDEN pumpen kører....

Kommentar
Fra : edison

Dato : 25-01-09 20:53

hvis det er så meget, op ti 1,5 litter. så må du kunne se at den drypper, tør alt af. lav en kop kaffe. og kik. det burde kunne ses hvor den er utæt.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 25-01-09 20:56

ups dud skriver at den siver fra en dysse, det er så nok sprinklermotoren der er slidt, den holder ikke tæt.

Annuller spørgsmålet
Fra : kittiekat

Dato : 14-02-09 08:20

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål