/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Dalacin
Fra : mai22
Vist : 614 gange
5 point
Dato : 28-03-03 10:00

Hej...
Dalacin er en medicin mod acne og bumser, men jeg har fået af vide at det også kan bruges hvis man har meget udflåd fra skeden (altså så som stikpille) Er der nogle der ved om det er rigtigt???

Knuz mig...

Kommentar
Fra : mango

Dato : 28-03-03 12:03

Hej mai22
Det tror jeg ikke den kan!! Men du kan jo hoppe ind og kikke i medicinleksikonet på: www.sundhed.dk
venligst
Mango

Kommentar
Fra : mango

Dato : 28-03-03 12:06

Hmm kunne ikke lade være med selv at kikke

Kapsler og injektionsvæske anvendes til behandling af betændelser (infektioner), fremkaldt af bakterier, der er følsomme over for midlet. Det kan dreje sig om bakteriearten stafylokokker samt om visse tarmbakterier (anaerobe bakterier, d.v.s. bakterier, der ikke kan tåle ilt).
Kutanopløsning og kutanemulsion anvendes ved alvorlige tilfælde af bumser (akne).
Vaginalcreme anvendes ved betændelse i skeden (vagina).

Så joee alt efter hvorfor du har meget udflåd!!!

venligst
Mango

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-03-03 17:57

Forhåbentlig kun efter råd fra din læge..... -Der kan jo være andre årsager til udflod end betændelse i skeden... -Og andre årsager (f.eks. svamp) kan måske blive værre, hvis du behandler med dalacin. Det er ikke nogen god ide at rode med det selv...
Hilsen Birgitta.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 28-03-03 18:05

jeg vil nu tro at den medicin skal ordineres af en læge, så der er vist ingen fare for at man begynder at eksperimentere med det selv!! Med mindre, man "låner" noget fra en anden. Det skal man selvfølgelig aldrig gøre, det er meget vigtig at man får en nøjagtig diagnose af en læge.
Mango