/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
maxtor basic
Fra : enebaer3
Vist : 673 gange
200 point
Dato : 25-01-09 14:22

Hejsa og godt Nytår til alle.

Jeg ha en extern HD, maxtor basic 160 GB, har virket fint, men efter engang rensning forsvandt drev K hvor Maxtor HD var koblet til.
Jeg har hentet dette fra Seagate,s side men jeg kan ikke finde roden af Maxtor Basics Desktop drev
er der nogen der kan hjælpe med det ?

Venlig hilsen enebaer3

Og her hvad jeg har hentet:

1. Download mbp_drive-icons_2_5.zip fil til Windows-skrivebord.
2. Udpak mbp_drive-icons_2_5.zip filen. Du vil se følgende to (2) filer:

BEMÆRK: Nogle systemer kan vise disse filer som autorun.inf og Maxtor_Desktop.ico. Dette er normalt.

3.Vælg Autorun og Maxtor_Portable ikon filer og kopiere dem til roden af Maxtor Basics Desktop drev.

4.Sikkert frakobl Maxtor Basics Portable drev fra Windows System tag USB-interface-kabel for omkring tredive (30) sekunder. Når der, tilslut USB-kablet til Maxtor Basics Portable drev.

5.Når tilsluttet, en Automatisk vindue kan åbne på Windows Desktop. Klik på knappen Annullér for at lukke dette vindue.

6.Åbn Denne computer (Computer med Windows Vista). Du vil se følgende ikon forbundet med Maxtor Basics Portable drev:

BEMÆRK: drevbogstavet udpegning kan variere afventning på dit system.

Accepteret svar
Fra : bruuno117

Modtaget 210 point
Dato : 25-01-09 14:31

Så når du slutter disken til sker der ingenting?

Kommentar
Fra : enebaer3

Dato : 25-01-09 14:47

hej bruuno 117

Nej der sker ingenting, disken kører og den lyser,
jeg vil bare vide om hvordan jeg kopiere Autorun og Maxtor_Portable ikon filer til roden af Maxtor Basics Desktop drev
hvor finder jeg roden??

enebaer3

Kommentar
Fra : edison

Dato : 25-01-09 15:02

det du harr hented er vel bare ikoner.
du skal finde dit diskdrev i denne computer, oprette en genvej til skrivebord, og der kan du så skifte ikon med dem du har dovnloadet

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-01-09 15:16

Kan du se den i Diskhåndtering?
Tryk Start>Kør og skriv diskmgmt.msc tryk OK

Hvis du kan, kan du højreklikke på enheden og redigerer drevbogstav

mvh klaudi

Godkendelse af svar
Fra : enebaer3

Dato : 25-01-09 16:43

Tak for svaret bruuno117.

Men jeg vil bare vide hvordan jeg finder roden af Maxtor Basics Desktop drev.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 26-01-09 12:07

prøv www.diskhelp.dk
Din partition er måske fjernet ved rensningen, men dine data ligger stadig på drevet og kan reddes.

Kommentar
Fra : enebaer3

Dato : 31-01-09 14:39

Hejsa
Tak for hjælpen, men det kunne jeg ikke bruge.
Jeg fik all mit data ved hjælp af Active file recovery og formaterede disken, nu kan jeg kopiere tilbage.
Har prøvet andre file recovery prg. men det fandt intet på disken, så jeg anbefalder Active File Recovery inden man gør noget andet.

Venlig hilsen enebaer3 og slutter