/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Netbank; mistanke om angreb
Fra : BerndJ
Vist : 837 gange
200 point
Dato : 25-01-09 11:21

Har fået lukket mine netbank-konti hos Nykredit på baggrund af mistanke om inficeret pc.
Jeg bruger følgende opdaterede beskyttelsesprogrammer:

BullGuard vers. 8.5
Counter Spy
Trojan Hunter Guard
Super Anti Spyware 4.24.1004
AVG Anti Spyware

Alle frem programmer er opdateret. Alle fem programmer har scannet min pc, derefter har jeg fået lavet en online-scanning via www.spywarefri.dk ... og INTET har disse programmer kunne finde.

Kan det tænkes at det er "falsk alarm". Eller skal jeg yderligere foretage mig noget? I givet fald, hvad?

PCen fungerer iøvrigt upåklædeligt!!!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-01-09 11:25

Lidt ved siden af.... mange får lukket deres Visa-kort for øjeblikket pga hacking, mon det kan være sket i den forbindelse??

Du får sikkert et godt svar af andre

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 25-01-09 11:25

Hej.
Der er ingen problemer med Nordeas netbank.
Gudskelov

Kommentar
Fra : tezt

Dato : 25-01-09 11:29

nordea samt danske bank virker fint her

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-01-09 11:32

Hvis du overholder de gældende sikkerhedsregler, må det da være bankens ansvar.
Og du mister ikke dine penge...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-01-09 11:38

Prøv at læse i tråden her, der er et par link til sider, hvor der skrives om at computer brugere som ikke har opdateret deres computere og er blevet inficeret, har fået lukket deres netbank, det djerer sig om et par tusind stykker, opret dig i et sikkerheds forum og få renset din computer, eller formater den og begynd forfra
http://www.kandu.dk/spg131622.aspx

Kommentar
Fra : arvig

Dato : 25-01-09 11:41
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-01-09 11:42

Et link mere her: http://www.comon.dk/news/danske.banker.beder.kunderne.om.at.formatere_39428.html der står at alene Danske Bank har lukket for cirka 2000 netbankkunder, også Nordea og Nykredit Bank har lukket for netbank hos de af deres kunder som har ikke opdaterede og inficerede computer

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-01-09 11:44

Det er overkill med 3 antispywareprogrammer.

Nøjs med Counterspy eller Superantispyware, og helst købeversion med real-time beskyttelse, de andre kan bruges til alternativ scanning hvis man keder sig.

Onlinescanning på Spywarefri ??
Er Du oprettet i forum og har lagt logs ind ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-01-09 11:47

Citat
BullGuard vers. 8.5
Counter Spy
Trojan Hunter Guard
Super Anti Spyware 4.24.1004
AVG Anti Spyware

Det er meget godt at alle dine sikkerhedsprogrammer er opdateret....

Men hvad med din Windows

Netop Nykredit var de første til at lukke konti pga. folks manglende opdateringer.....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-01-09 12:20

Hvad med din JAVA version?

BerndJ -> Er det: Sun Microsystems Inc. Version 1.6.0.0_11 ???

Tjek evt. på : http://www.znn.dk/

..ellers bli'r du nemlig også 'smidt' af

..og har du fjernet de gamle versioner?

Start -> Kontrolpanel -> Tilføj eller fjern programmer

Den nyeste JAVA version hentes hér: http://www.java.com/en/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 25-01-09 13:40

Hej Molekyle.

Dit forslag på : http://www.znn.dk/ viser 1.6.0_11 og ikke 1.6.0.0_11 (er "mangler" således ét 0) - dvs. jeg skal fjerne den version jeg har og downloade fra den side du anfører???? (bare for at være helt sikker ...) - TAK for hjælpen!!!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-01-09 13:48

Det nemmeste til at opdatere Java og fjerne gamle Java, er JavRa som du kan hente her: http://rds.yahoo.com/_ylt=A0geu8WtYXxJOEIBwj1XNyoA;_ylu=X3oDMTBybnZlZnRlBHNlYwNzcgRwb3MDMQRjb2xvA2FjMgR2dGlkAw--/SIG=13trp11s6/EXP=1232974637/**http%3a//sourceforge.net/project/downloading.php%3fgroupname=javara%26filename=JavaRa.zip%26use_mirror=osdn

men jeg tvivler på at du kan få genåbnet din net bank, bare ved at fortælle banken at du har nyeste Java, har du været på Windows Update og opdateret alt der kan opdateres: http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/default.aspx?ln=da

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-01-09 13:48

Test din pc her >>
http://secunia.com/vulnerability_scanning/online/

For at se om du mangler opdateringer,der er også en downloade version.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-01-09 13:49

Jeg skrev forkert ...sorry

Imidlertid bør du stadig tjekke om du har 'gamle' versioner liggende ...og slet dem, hvis du har !

Som sagt: Start -> Kontrolpanel -> Tilføj eller fjern programmer

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-01-09 13:50
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-01-09 13:50

Nej nej Molokyle det var i gamle dage, nu bruges JavaRa

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-01-09 13:52

1.6.0_11 skal der stå.

Det er hip som hap om man fjerner de gamle først, men gør det bare, der kan samle sig flere under tilføj/fjern.

Sjovt nok kan Sun ikke finde ud af at overskrive de gamle

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 25-01-09 13:53

Citat
Kan det tænkes at det er "falsk alarm". Eller skal jeg yderligere foretage mig noget? I givet fald, hvad?
nej det er sikkert ikke en falsk alarm, sørg for at din Windos er fuldt opdateret og gå til et sikkerheds forum og få set din computer efter, enten Spywarefri eller Malwarecheck, før får du sikkert ikke din net bank igen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-01-09 13:55

o.v.n. -> Du ka' sel' vær' gammel

Faktisk hedder seneste version af JAVA:

Version 1.6.0_11 (build 1.6.0_11-b03)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-01-09 13:59

Det kan JavaRa også finde, og den kan fjerne de gamle Java så let som ingeting

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-01-09 14:23

Det er stadig YDERST vigtigt at HELE DIT SYSTEM er opdateret

Det hjælper ikke at skifte benzinfilter hvis tanken er utæt

PS...

Med hensyn til Java har jeg nu indtrykket af at bankerne SELV lægger link til de nødvændige ting - når opdateringer er nødvændige - mine netbanker gør

Godkendelse af svar
Fra : BerndJ

Dato : 25-01-09 14:56

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-01-09 17:22

Selv tak, få nu opdateret og renset maskineriet