/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Oprettelse af nye brugere !!
Fra : scrubber
Vist : 388 gange
100 point
Dato : 25-01-09 11:14

Når man har oprettet en eller flere brugere på den fælles computer. (blev nødvendigt da der alt for ofte var blevet ændre på den opsætning jeg gerne ville have).

Men hvordan trækker man diverse rettigheder med over (adgang til bank og fjerarbejdsplad osv), samt det at flytte favoritsider med over så ens egen adgang også får det personlige præg man måtte ønske.

Feks har vi alle i familien haft vores egen mappe med diverse bogmærker/favoritsider.

MVH scrubber

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-01-09 11:48

Mappen Favoritter kunne i jo starte med at kopiere til mappen Start i Alle brugere, hvis de skal være ens for alle, adgang til for eksempel bank er personlig, den skal da ikke være på de andre brugeres konti, de kan vel selv oprette deres egen netbank

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-01-09 12:35

Du skal kopiere det fra den ene bruger til den anden, lige som om de havde deres egen PC.

Kommentar
Fra : scrubber

Dato : 25-01-09 16:36

Tja og hvordan gøres dette !

1. Hvordan kopierer jeg en hel mappe med Favoritter over til en anden bruger.

2. Og hvordan bestemmer man at den anden i huset også må komme på netbank ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-01-09 18:28

Klik på Start og på Denne computer, åben drec C, åben Docments and settings, åben mappem med det navn som har de foretrukne som skal bruges af alle, åben mappen Feretrukne (i XP er det en stjerne) klik på Rediger gå ned og klik på Marker alt, klik en gang mere på Rediger gå ned og klik på Kopier.
Gå nu tilbage til Documents and settings og åben mappen Alle brugere, åben mappen Foretrukne og klik Rediger gå ned og klik Marker alt, højre klik på en af de markerede elementer og klik på Slet, bekræft at du vill slette alt i den mappe, gå op og klik Rediger og ned og klik på Sæt ind.
Nu har alle brugere af computeren de samme Foretrukne, men kan hver især tilføje nye til deres personlige foretrunkne uden at alle har adgang til dem, hvis alle skal have adgang til nye foretrukne, så skla de tilføjes i Foretrunke i Alle brugere.
Angående net bank, spørg i banken, i skal sikkert have en nøgle hver, selv om det er til den samme konto, ellers vil jeg påstå at det er en usikker net bank i har

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-01-09 18:29

Øv masser af slå fejl, håber du forstår meningen

Kommentar
Fra : scrubber

Dato : 25-01-09 21:14

Hej Har glemt at oplyse at jeg ikke bruger explorer men bruger firefox

sorry

mvh scrubber

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 25-01-09 21:34

Det gør jeg også så det kunne du jo bare have sagt, Firefox er jo ikke født sammen med Windows, så dens BOGMÆRKER er ikke så nemt tilgængelige, hvis du havde sagt Bogmærker, så havde det været nemmere at gætte du brugte Firefox
Jeg vil foreslå dig klikke på Bogmærker i den Firefox som har de bogmærker som alle vil bruge, klik på Arranger Bogmærker og på Sikkerheds kopier og find Skrivebord for alle brugere, ved at klikke på Denne computer ude til venstre og åbne drev C, åben Documents and settings, åben mappen Alle brugere, åben mappen Skrivebord og gem din sikkerheds kopi, den kan ses af alle brugere og kan så gøre det samme som dig, de skal bare klikke på Gendan istedet, og finde kopien på Skrivebordet.
Kort fortalt så kan alt hvad du gemmer på Skrivebordet i Alle brugere, bruges at alle brugere på computeren

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-01-09 14:24

Er der gået kuk i alle brugernes bogmærker eller hvad?

Godkendelse af svar
Fra : scrubber

Dato : 09-02-09 23:29

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-02-09 03:30

Selv tak, blev resultatet nogenlunde som ønsket ?