/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
svine mørbrad opskrift?
Fra : return
Vist : 668 gange
16 point
Dato : 24-01-09 16:32

hej

er der nogen af jer der kan komme med et godt folslag til hvordan jeg skal lave min mørbrad ret med løse ris til vil gerne lave den som bøffer i fløde sove men hvad kommer man ellers i
gerne link eller i er også velkommen til selv at komme med jeres bud på en sådan ret

Kommentar
Fra : tezt

Dato : 24-01-09 16:35
Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 24-01-09 16:38

Hej med dig.
Tag du og steg dem på en meget varm pande ...ikke for længe ...så bliver de tørre.
Kom godt ..og jeg mener godt...med løg og champignon ved.
Hæld piskefløde ved til sidst og lad det "koge" ind.
Smag til med salt og peber.
Løse ris er ganske dejligt til det.
God arbejdslyst.
Pia

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-01-09 16:54

Man kan også marinere mørbraden i portvin 3-6 timer i køleskabet, smid mørbraden i en plastpose og hæld lidt portvin ned, vend posen et par gange.
Ikke i en skål da der skal bruges for meget vin.

Gem marinaden og hæld den i saucen.

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 24-01-09 17:01

Man kunne jo også:
Marinere kræet i 3 timer i øl tilsat lidt olie, timian og hvidløg.
Grille den på en Weber (eller lignende) 3 minutter på hver side (der er 4 sider) og så på indirekte varme i 15 min.
Marinaden koger du ind til 1/3 og tilsætter fløde til passende konsistens, og så løse ris til.
Velbekomme.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 26 point
Dato : 24-01-09 17:06

Først stager du baconsnitter og champignon og derefter steger du mørbradbøfferne. Det hele lægges i et lidt højt fad. Så kommes der fløde/mælk på planden og der smages til med salt, peber, engelsk sovs og ribssaft/gele el. lidt sukker.
Det hældes over mørbraden.

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 24-01-09 19:20

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-01-09 19:23

selv tak.