/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ram Vindows Xp Pro
Fra : jannicolai
Vist : 571 gange
100 point
Dato : 24-01-09 14:18

Hej jeg har lige været nede og købe 2 gb ram Pc2-53oo DDr2 SD-RAM. Og sat dem i min søns computer. Men den viser kun 1 Gb Ram.De 2 gb er i en block. Hvordan kan det være?. Mvh Jannicolai

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-01-09 14:35

du har købt 1 GB

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-01-09 14:36

Er Ramslottene samme farve? Hvis de er så kan du kun have samme antal Ram i, det vil sige at du skal tage den ene blok på 1gb Ram ud og kun have den på 2 gb Ram siddende.

Kommentar
Fra : jannicolai

Dato : 24-01-09 14:59

Hej jeg har kun sat 1 gange 2 gb i. Altså kun 1 ram block. Kan den evt sætte sidde i det forkerte slot.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-01-09 15:10

Du skal aelvfølgelig sætte blokken i slot 1, hvilke slot der er nr. 1 er ikke altid til at vide. Men som udgangspunkt er det den slot der er længst VÆK fra printplade kanten.

Men er du sikker på det er den rigtige type ram du har købt?

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 100 point
Dato : 24-01-09 15:18

Det kunne være fordi computerens bundkort ikke understøtter 2 GB i en blok, men det skal være
2 x 1GB blokke.

Kommentar
Fra : jannicolai

Dato : 24-01-09 15:22

Hej jeg har købt dem i en computer butik , hvor jeg havde de gamle Ram med ned. Netop for at få de rigtige.Men det med bundkortet kunne jo være en mulighed. Mvh Jannicolai

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-01-09 15:30

hvis du kan finde ud af hvad bundkort du har så kom med det så finder vi ud af hvad det kan klar.

Kommentar
Fra : jannicolai

Dato : 24-01-09 15:31

ok prøver lige at se

Kommentar
Fra : jannicolai

Dato : 24-01-09 15:43

Kan det passe at de hedder Asustek p5vdc-mx. Jeg har downloadet cpu-z .Det viser godt nok de 2 Gb ram?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-01-09 16:02

hvor er det du ser der kun skulle være 1 Gb?

Kommentar
Fra : jannicolai

Dato : 24-01-09 16:19

Det gør jeg under system oplysninger

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-01-09 17:02

Du højreklikker på denne computer - vælg egenskaber og på forsiden af boksen står hvor meget ram du har.

Kommentar
Fra : jannicolai

Dato : 24-01-09 17:59

Hej der skriver den 1 gb.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 24-01-09 21:02

Tja det kunne være SharedRam med Skærmkort, check bios om der står noget med 1024 Shared Memory

Godkendelse af svar
Fra : jannicolai

Dato : 24-01-09 21:17

Tak for svaret bentjuul. Hej det er bundkortet der ikke understøtter 2 gb. Takker for svarene til alle.Mvh Jannicolai