/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Tak til O.V.N.
Fra : granner01
Vist : 513 gange
300 point
Dato : 24-01-09 14:06

Hej o.v.n.

Tak for din manual til gparted. Den skal jeg nok få brug for.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-01-09 14:17

Det her er ikke nødvendig, men nu du har skrevet, så jeg kan da lige spørge dig: Hvordan ser teksten ud når du læser indledningen ? Den er lavet på min Ubuntu computer og da jeg åbnede den på min Windows XP, da ser det ud som om navnet/overskriften på dokumenterne har nogle mystiske tegn, de skulle hedde Læs her først, står der det når du åbner ?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-01-09 14:21

Jeg kigger på den nu og vender tilbage.

Og jeg synes altid at initiativ og et stykke arbejde skal belønnes.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-01-09 14:31

Jeg har kigget på manualen nu og den kan ikke læses i PaintShop Pro. Så hvilket progran har du lavet den i?

Det er rigtigt at navnet på de første 2 sider i den udpakkede manual er krims krams og genvejene virker ikke i manualen. Det bedste og bedst læselige er det der er lavet i AcrobatReader. Det i Word var ikke godt.

Måske skulle du overveje at lave det i f.eks. Word eller Publisher og så sende den via mail til dem her på kandu som ville have den. Og resten kan downloade den.
Jeg har lavet så meget undervisningsmateriale i årenes løb, så jeg kan da godt hjælpe dig med at lave det. Jeg skal bare vide hvordan programmet virker.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-01-09 14:37

Jeg har åbnet i Vista.
"word" dokumentet kan hos mig læses af office 2000.
screenshot (png filer) læses af billedefremviseren

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-01-09 14:38

png screeshot filerne kan også læses af paint

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-01-09 14:44
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-01-09 14:46

Kan sagtens læse de du har lagt genvej til Manse, men genvejene i filen duer ikke.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-01-09 14:48

Manse 9933 - teksten er ikke læsbar.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-01-09 14:48

Det er fordi det ikke er aktive links,de er txt baseret
i dokumenterne.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-01-09 14:49

Citat
Manse 9933 - teksten er ikke læsbar.

Kan du ikke læse txt på billedet?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-01-09 14:54

Det ser sådan ud manse
http://peecee.dk/upload/view/151309

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-01-09 14:57

Det er tage på en 22" skærm så det er meget stort,vis du har downloadet så har din billede fremviser forminsket det og viser det ikke i fuldstørrelse.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-01-09 15:02
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-01-09 15:09

Det kan være fordi mit screenshot program var indstillet til 110 dpi,er dette bedre>

http://manse9933.dk/test_info/vis/vis_img/3.jpg

??

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-01-09 15:21

Jeg kan godt se at dpi'en var for høj på de første to billeder når man ser dem i rækkefølge
http://manse9933.dk/test_info/vis/billede.htm
Men det virker på min xp pc.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-01-09 16:11

Jamen for hulen da, billeder kan fint vises af Windows billed og fax fremviser, IrfanView, PhotoFiltre og Gimp, pdf filen fejler heller ikke noget, hvis den bliver læst af Adobe reader eller Foxit reader, tekst filen kan åbnes med Wordpad og OpenOffice, jeg lavede pdf også for at alle skulle kunne læse den, og kan godt se at de danske øæå har taget skade af turen, jeg skulle have kaldt den Read me
Der står at det er en billed guide, så venligst benyt et billede program til at se billeder

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-01-09 16:12

Vil det sige at det er en OMer, og jeg skal lave den i Windows og bruge jpeg billeder ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-01-09 16:15

Den er ganske udmærket den Gparted guide, kan se alle billeder, ingen problem.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-01-09 16:15

Hos mig virker det uden problemer,jeg kan ikke se hvorfor du skulle lave det om.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-01-09 16:17

Men jeg har problemer med at se det.
Jeg vil godt lave det som et diasshow hvis du mener det?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-01-09 16:23

Her

granner01

http://www.faststone.org/FSViewerDetail.htm
Kan en masse ting ud over at være en billede browser.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-01-09 16:30

Windows XP kører en fin dias show med billederne, jeg har hentet mappen hjem fra Peecee på min Windows XP computer, bare for at se om jeg kunne genkende den, jeg pakkede filen ud og åbnede den udpakkede mappe, der i mappen, oppe i venstre menu som alleførste valg står der: Vis som dias show, gør der ikke det på alle Windows computere nyere end Windows 98 ? , ved ikke om jeg kan hitte ud af at lave en præsentaion i OpenOffice, det er det samme som i der gerne vil give mange penge for kontor programmer, kalder PowerPoint men så kan i velsagtens heller ikke se den ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-01-09 16:36

Altså - når jeg kigger direkte på o.v.n's link til screenshot, vises de fint her hos mig.
Zepto 15,4" med 1280 X 800 i Vistasystem

Det jeg ikke kunne se var billedet hos Manse 9933.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-01-09 16:39

heller ikke billede nr 3
http://manse9933.dk/test_info/vis/3.htm
klik på billedet for fuld størrelse.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-01-09 16:47

Vista ultimate>>
Når alle screenshot vises i "mappevisning" kan de umiddelbart køres når der klikke på diasshow.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-01-09 16:54

Det kan være mine forventninger er for høje, men jeg troede at når jeg havde hentet manualen så kunne jeg bare printe den ud og så ville det være smadder nemt at lave nye partioneringer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-01-09 17:03

Der er dog et lille pas på............hvis der er flere harddiske i computeren eller USB harddiske.
Så skal man lige sikre sig, at det ikke er den forkerte harddisk, der ændres/formateres.

Ps. Jeg nåede selv lige at stoppe gparted inden den tog fat i min Vista partition.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-01-09 17:05

Du kan da printe billederne ud ,et på på hver ark så kan du se teksten, pdf filen kan også printes, jeg har lige nu afprøvet med det første billede, det blev så tydelig at jeg godt kunne gå ned til to billeder per ark papir

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 300 point
Dato : 24-01-09 17:08

Øv ja den glemte jeg at få med, måske laver jeg guiden om, så vil jeg forklere hvor man ser hvilken disk man arbejder med

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-01-09 17:08

Jubi det vil jeg straks prøve.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-01-09 17:22

Nu er det hele printet ud så nu kan jeg bare gå i gang. Og tak for det.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-01-09 17:22

Jeg har nu fjernet guiden fra Peece, jeg laver den om og lægger en ny op sent i aften, jeg får ikke tid lige nu, men når der bliver ro i huset så går jeg i gang

Godkendelse af svar
Fra : granner01

Dato : 24-01-09 17:23

Tak for svaret o.v.n.. Du får 5 stjerner fordi du har lavet sådan et stort arbejde.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-01-09 17:25

Tak jeg må så i gang med at arbejde for pointene