/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
windows NT 4.0 server
Fra : thomas5
Vist : 375 gange
20 point
Dato : 17-10-01 12:43

Hejsa...

Jeg har rent ud sagt et problem, jeg har lige etableret en Windows NT 4,0 server.

Og her kommer det så....

Jeg ved, at man kan lave et logonscript som gør at når en klient logger på, vil han automatisk få tildelt et netværksdrev.

Ved du/i hvorledes man gør dette??????????????????

Jeg ved at man skal tilføje det inde i brugeroplysninger, men så skal der jo bruges et logonscript som klienten kan bruge til at logge på med det netdrev.

kort udsagt: HJÆLP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

på forhånd tak...

Med håb om positiv respons: Venlig hilsen Thomas

E-mail: Tracker128@hotmail.com

Accepteret svar
Fra : deurell

Modtaget 30 point
Dato : 17-10-01 13:32

Jeg tror nok at du kan finde den information du søger her:
http://www.mortenft.dk/kix32.asp

Hilsen Deurell

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-10-01 12:29

"thomas5" <thomas5.news@kandu.dk> wrote in message
news:Vbdz7.1680$YP6.262760@news000.worldonline.dk...
> Hejsa...
>
> Jeg har rent ud sagt et problem, jeg har lige etableret en Windows NT
> 4,0 server.
<SNIP>

Prøv i dk.edb.system.ms-windows.server istedet. Der passer dit spørgsmål nok
lidt bedre.

--
Jimmy Nielsen

Kommentar
Fra : thomas5

Dato : 18-10-01 10:31

Jo, men problemet er stadigvæk, at jeg skal lave et logonscript som gør at hver enkelt bruger kan logge på og få sit eget tildelte netværksdrev.

Programmet 'kixtart', som jeg blev anbefalet er sikkert udemærket, men i manualen står det ikke understøtter: oprettelse af private netværks, under Windows 9x. (mine klienter kører selvfølgelig med win95: sucks!!!).

Jeg håber at der er nogen derude, som har en løsning!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : thomas5

Dato : 18-10-01 10:31

Jo, men problemet er stadigvæk, at jeg skal lave et logonscript som gør at hver enkelt bruger kan logge på og få sit eget tildelte netværksdrev.

Programmet 'kixtart', som jeg blev anbefalet er sikkert udemærket, men i manualen står det ikke understøtter: oprettelse af private netværks, under Windows 9x. (mine klienter kører selvfølgelig med win95: sucks!!!).

Jeg håber at der er nogen derude, som har en løsning!!!!!!!!!!!!