/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
trådløst netværk
Fra : katfm
Vist : 850 gange
100 point
Dato : 24-01-09 09:54

   Jeg har det problem når jeg spiller online spil f.eks left4dead eller jeg ser film på nettet mister jeg hastigheden på min download (går fra 10 mbit til 1 mbit) og upload bliver ikke påvirket hvad jeg har set.
Jeg har resetet router og google uden jeg har fået løst problemet og jeg vil håbe at der nogle af jer der kender til problemet og en løsning
hvis jeg genstarter router eller tager netadapteren ud af usb´en og sætter det i igen, løser det problemet men det gider man jo ikke mit i et online spil

Der er ingen problemer hvis jeg har netkabel mellem router og pc, kun hvis jeg kører trådløs

spec:

modem - speedstream 4100
router - netgear wgr614 v9
netadapter - d-link dwl-122
isp - telmore

vista 64

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-01-09 10:55

der er mange aspekter man skal se på i forhold til den hastighed man købe hos en udbyder.

Først og fremmest er der hastigheden man køber, den siger en ting, men den er samtidig også afhængig af andre faktorere. De fleste steder man downloader fra har jo selvfølgelig en eller flere forbindelser der kan bære den mængde der bliver downloadet og den hstighed man downloader med, som regl ligger deres upload på 1 - 2 Gbit. Men ud over det skal man også se på hvilke hardware der "administrere" uploaden. Hvis servere har en "langsom" overførselshastighed, vil det have en indfyldelse på din download, hvis der er mange der henter samtidig har dette også en indfyldelse.

Grunden til at det starter så flot hos dig er nok at lige ved begyndelsen udregner windows hastigheden og mængden og afstanden, som ved første beregning er rigtig go', når downloaden så er begyndt så kommer de andre faktorere ind, som så tvinger hastigheden ned.

Når alt dettet er sagt så skal du også tænke på din egen hardware, har du et 100 Mbit eller et 1000Mbit/1Gbit netværkskort, hvad er din dataoverførsel på harddisken?

Der er mange andre ting som også spiller ind, men jeg synes jeg har nævnt de vigtigste ting. Håber det gi'r lidt forståelse for hastighed med download.

Kommentar
Fra : katfm

Dato : 24-01-09 11:07

som sagt opstår problemet kun når det er trådløst og ikke via kabel

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-01-09 11:54

jamen så er det nok snare din egen hardware du skal kigge på og den hardware som levere det trådløse signal.

Kommentar
Fra : katfm

Dato : 24-01-09 12:02

signalet er godt nok men det virker som om at routeren bliver over belastet for den kommer helt ned på 1 mbit download

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-01-09 12:32

nu er netgear heller ikke mit fortrukkende mærke og slet ikke som router, har du prøvet og fireware opdatere den? VED du om den kan klare de hastigheder du snakker om eller er det noget jeg også lige skal kigge på?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-01-09 12:42

Tag dog og sæt et kabel i, så er det problem løst. Ellers skal du nok investere i en hurtigere router og et hurtigere netkort.

Kommentar
Fra : katfm

Dato : 24-01-09 15:25

nu er router og modem noget jeg fik af telmore og netadapteren er noget jeg selv har købt for et år siden men fik aldrig brugt det.
router og netadapter kan klare 54 mbit

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-01-09 16:17

Hvis du kan holde hastigheden oppe, når du er on-kabel, men ikke når du køre trådløst, så er dit problem lokalt, så du skal se efter fejlen hjemme hos dig selv.
Er du alene på dit trådløse netværk, eller er der andre, som også bruger det?
Hvorlangt er der mellem AP og PC'en?
Er dine antenneforhold optimale?
Hvad er der af forhindringer, som forstyre signalet?

Kommentar
Fra : katfm

Dato : 24-01-09 16:29

nu har jeg siddet og testet lidt med og uden route onkabel og jeg kan se at der er belastning med router dog ikke lige så meget som med trådløs.
kan det skyldes noget med porte eller nat hvis der ikke kan komme nok forbindelser igennem routeren?

med trådløs er der ca 2-3 m fra router til netadapter og der er ingenting der står i vejen, der er ca 3 andre trådløse netværk i nærheden men jeg har brug kryp. og jeg er den eneste bruger

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-01-09 17:28

Dit trådløse netværk skal have et navn, et SSID som for den sags skyld kunne hed katfm så du kan se, når du søger netværn, så kan du vælge dit eget som fortrukken netværk, så du sikre dig, at der ikke pludselig switches over på et andet, hvis dette signal pludselig skulle blive stærkere.
Du vil sikkert også kunne skjule dit SSID i routerens menu, hvilket gør, at andre ikke kan se og søge dit netværk uden at kende dets navn, og som du skriver om, dets krypteringsnøgle.
Vælg også at aktivere MAC filtret, hvor du skal have angivet alle de MAC-adresser der må få adgang gennem din router. Denne sikkerhed er især godt på steder, hvor mange trådløse netværker kan ses.
Husk også at holde øje med odateringer til din router, så den har den nyeste firmware. En ny firmware bliver lavet, når fabrikanten opdater, at der er problemer i en tidligere udgave. Så bliver fejlen rettet, og det skulle gerne afhjælpe den ustabilitet der måtte være med den tidligere udgave.
http://kbserver.netgear.com/products/wgr614v9.asp

Kommentar
Fra : katfm

Dato : 24-01-09 20:08

Min router har den nyeste firmware
jeg kan ikke slå ssid fra eller skjule det
hvad jeg har set på google kan det være noget med en brigde på mit modem til routeren men eftersom jeg ikke har helt styr på dette område er jeg usikker

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-01-09 01:51

Citat
Min router har den nyeste firmware

OK, jeg går ud fra at du har kontrolleret det, ud fra det link som jeg angav tidligere.
Citat
jeg kan ikke slå ssid fra eller skjule det

Det er ikke alle der kan skjule det. Det kunne min router heller ikke i starten, men kom så i en senere opdatering af firmwaren.
Citat
noget med en brigde på mit modem til routeren

At bridge som du nævner det, sker jo hvis dit modem sender det trådløst til din router. Men jeg tror de fleste har et kabel fra netmodemet til routeren, og først køre trådløst til PC'en fra routerens AP.
At bridge (at bygge bro) er en slags master/slave tilstand, hvor det er modemet der styre routeren. Det tror jeg ikke helt er det der er i dit netværk, så vi skal nok finde fejlen et andet sted.

Prøv at give lidt detaljer om din PC's operativsystem, processor o.s.v. måskekan vi den vej finde ud af noget.

Kommentar
Fra : katfm

Dato : 25-01-09 10:14

info
OS Navn - Microsoft Windows Vista Ultimate 64 sp1
CPU Type - DualCore AMD Athlon 64 X2 Black Edition, 3200 MHz (16 x 200) 6400+
Motherboard Navn - Asus M2A-VM
4 gb ram

jeg har læst at der måske er en fejl i sp1 når det gælder min router

Kommentar
Fra : katfm

Dato : 28-01-09 18:00

jeg har fundet en løsning
router og netadapter stod til b/g mix og jeg satte dem til kun at kører over g

Annuller spørgsmålet
Fra : katfm

Dato : 28-01-09 18:01

jeg fandt selv en løsning