/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ISDN / Spørgsmål
10  dk 160
problem med MiniVigor128
Fra : alexteddy
Vist : 514 gange
500 point
Dato : 27-03-03 22:22

MiniVigor128 ISDN-opkobling virker fint såfremt strømstikket trækkes ud og sættes i igen. Jeg kan også fint genstarte computeren, og WinME kan stadig finde modemet. Men lige så snart computeren har været lukket helt ned og startes op igen, så kan WinME ikke finde modemet, og jeg kan derfor ikke koble mig på nettet. Så bliver jeg nød til at hive strømstikket (USB) ud af modemet og sætte det i igen, hvorefter det atter virker.
TDC’s hotline har ikke været til nogen hjælp overhovedet. Jeg fik meldingen om at det var et problem jeg ”måtte” kunne leve med, eftersom MiniVigor128 ikke var fuldt ud kompatibelt med WinME.
Det håber jeg virkelig ikke er tilfældet, og jeg håber der er nogen derude der kan give mig noget kontruktivt hjælp.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-04-03 20:18

hej !
den er lidt svær den der,men jeg tror ikke på TELEDANMARK
Så måske kan du prøve nogle ting:
gå ind i enehåndtering (kontrol panel-system)
slet alt hvad der er USB genstart,
usb hardwaren bliver nu indstalleret igen
måske skal du have cd til bundkortet i for at indstallere det igen eller me cdrom

Kommentar
Fra : tla

Dato : 15-05-03 10:35

Jeg kan desværre ikke rigtig hjælpe dig - men i virkeligheden måske kun bekræfte, at det ér et problem...

Jeg har selv samme erfaring med MiniVigor, dog med XP istedet. Uanset hvad jeg forsøgte, og hvilke opdateringer jeg installerede og "lappede" med, så var problemet der!
Ikke holdbart, men ingen hos TDC kunne hjælpe, og så vidt jeg er orienteret sker der heller ikke noget for at afhjælpe (nye drivere mv.) Så desværre, som TDC lidt koldt konstaterer, så kan du måske blive nødt til at leve med det...

Kommentar
Fra : alexteddy

Dato : 16-05-03 09:58

Jeg har været i nylig kontakt med TDC's hotline, og de har fremsendt en ny driver til modemet. Men den nye driver bevirker bare, at systemet går i sort (hvor det førhen bare frøs fra tid til anden.

Så hvis der sidder en derude og har en ny viden omkring mit problem, ja så ..... hjælp!

Kommentar
Fra : xou

Dato : 17-05-03 18:02

hej...
måske skal du rense din pc for den gammel driver
1.download her:
RegCleaner - A tool to clean up and control Windows' registry.
http://www.vtoy.fi/jv16/shtml/software.shtml
derpå skal du scanne for unødvendige registreringsnøgler ,find fanen filer,vælg save
for at tage backup slet derpå de nøgler den har fundet...
genstart - indstallere evt igen den nye driver...
ellers kan du osse downloade et ½ års gradis version at windows 2003 server hos microsoft(bruger jeg nu)
men der er osse en muligehed for at gå tilbage i systemgendannelse
start-programmer-tilbehør-systemværktøjer-
håber der er noget der lykkes for dig...

Kommentar
Fra : alexteddy

Dato : 18-05-03 15:17

Jeg har allerede fjernet gamle og unødvendige registreringsnøgler med et program der jv16powertool. Et godt lille program som kan anskaffes på nettet gratis, men det har ikke afhjulpet mit problem.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 18-05-03 16:03

prøv at gå ind i bios og se om du kan finde usb-indstilliger såsom
no misc , all porte o.a
du skal osse vende tilbage til den gamle driver,måske i enehåndtering kan du
prøve at indstallere den gamle,men det har du nok gjordt.
iøvrigt mener det om et typisk me problem,måske kan du istedet lukke den ned
i stand by for at se om den der husker modemet...

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 07-06-03 16:48

hej
måske en ny driver kunne hjælpe
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco-ks-47595

Niels

Kommentar
Fra : alexteddy

Dato : 12-06-03 11:53

Jeg har allerede fået tilsendt en ny driver fra Teledanmark. Den bevirkede kun at maskinen går i sort, fremfor kun at "fryse" fra tid til anden når man er på nettet. Men tak for tippet.

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 500 point
Dato : 24-06-03 14:07

Hej alexteddy

Jeg syntes nu nærmere at det "lugter" af en IRQ konflikt i enhedshåndteringen.
Prøv at åbne: kontrolpanel -> system -> enhedshåndtering og kig om ikke der nogle enheder der deler interupt/IRQ med din USB

mvh srhansen

Kommentar
Fra : majran2000

Dato : 24-06-03 14:28

hvor kan jeg hente en driver til en USB port.

jeg havde et gammelt Eicon modem kom gik ned, købte så et nyt mini vigor som skal kobles via en USB port, win 2000 kan ikke genkende denne port, og jeg har ingen driver til denne.

mvh

majran 2000

hr0309@yahoo.dk

Kommentar
Fra : alexteddy

Dato : 24-06-03 14:43

Ja, der er en irq-konflikt. USB porten deler irq-kanal med et onboard sound system. Jeg kan desværre ikke override irq-indstillingerne. Tro mig. Jeg har prøvet. Igen og igen og igen. Desværre!

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 24-06-03 16:03

Hej igen

Jeg tror vi har fat i noget her så.

Benytter du begge dine serielporte og din printerport ?b Hvis ikke kan du frigive dem i din Bios ved opstart. Herved får du frigivet op til 3 IRQ mere, hvorved en konflikt kan undgås

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Benji22

Dato : 09-07-03 20:45

srhansen er klart inde på det rigtige...
Det er den eneste vej hvis der ikke er flere ledige IRQ'er i systemet.

Kommentar
Fra : dxdjgl

Dato : 22-07-03 15:23

Hej alle

Problemet skyldes problemer med initialisering af modemet, jeg kender ikke til nogen software løsning til problemet. Men jeg henvendte mig til TeleButikken og fik et nyt Modem fra en anden produktions serie(problem solved).

Mvh.
dxdjgl

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 06-01-04 09:09

Hej igen alexteddy

Kan du få det til at virke, eller har du smidt det hele ud ?

mvh srhansen

Kommentar
Fra : alexteddy

Dato : 24-02-04 18:21

Jeg har smidt hele lortet ud!. Nej det har jeg ikke, men jeg er tæt ved! Indtil videre har jeg simpelthen opgivet det. Jeg gider ikke at døje med det mere, så jeg har lært at leve med det.

Tak for hjælpen til alle!

Venlig hilsen
En nedbrudt og misfornøjet bruger af endnu et af TDC's "strålende" produkter.

AlexTeddy

Godkendelse af svar
Fra : alexteddy

Dato : 24-02-04 18:26

Bedre end gennemsnittet. Du havde fat i noget af det rigtige. Men den korte og den lange er at TDC simpelthen er nogle brølhoveder, eftersom de sælger et produkt der hverken er gennemstestet eller eller færdigudviklet.

Tak for energien du lagde i det (mere end hvad man kan sige om TDC's support) og tak for svaret srhansen.