/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Antal processer i jobliste.
Fra : scrubber
Vist : 507 gange
100 point
Dato : 23-01-09 22:10

Når jeg starter mit windows op ved jeg at der findes en funktion hvor jeg kan begrænse antal processer der startes op når windows startes op. Sidst jeg bruge det gik jeg fra 50 til 38 processer og computeren brugte ikke så meget ram mere.

Håber på et klogere hoved end mig.

mvh scrubber

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 23-01-09 22:21

Du kan starte det program som hedder tjenester under administration i start menuen.
Der kan du vælgen hvilken programmer du vil have kørende.

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 23-01-09 22:24

du kan starte med Alt-Ctrl-Del
kommer inde i windows jobliste og så skal du vælge den Tab som hedder Tjenester
der kan du så vælge hvilken af de mange mange mange tjenester skal køre og hvilken skal stoppes

Kan du bruge det til noget?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 23-01-09 22:26

Du kan skrive msconfig i Kør, klik på fanebladet Tjenester og der indstille hvilke tjenester som du vil have startet sammen med Windows, nederst kan du sætte prik i Skjul Windows tjenester, det kan anbefales for ikke at komme til at deaktive en tjeneste så computeren ikke kan startes

Godkendelse af svar
Fra : scrubber

Dato : 23-01-09 22:35

Tak for svaret o.v.n.. Yes det var lige denne funtion jeg søgte

takker og bukker

scrubber

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-01-09 22:45

Selv tak, godt du fik løst problemet