/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
DVD Shrink Compression
Fra : hjerterum
Vist : 945 gange
100 point
Dato : 23-01-09 21:20

Jeg har lige købt den originale dvd med Morten og Peter der er 2 dvd skiver og ville så lave et kopi i DVD Shrink som jeg har brugt mange gange før, men når jeg sæter den første dvd skive i og sætter Compressione setting til Automatic så står den helt i bund på 60 % og den bjælke der indikere om det er muligt står nu i det grønne på 4,464 mb og den røde bjælke på 4,891 og så længe der er rødt kan jeg ikke komme videre da filen er for stor, så har jeg prøvet at sætte den på Custom Ration her starter den også i bunden ved 60 % her er det heller ikke muligt at få den længer ned.......... hvad er mine muligheder, er der dvd film der er så meget på at det ikke er muligt at bruge Compression.....

Kommentar
Fra : theill

Dato : 23-01-09 21:28

Det har jeg jeg ikke prøvet eller hørt før...
Men jeg bruger os "DVDFAB HD Decrypter" der er jeg aldrig støt på det problem.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-01-09 22:23

Det er fordi 2 DVDer er for stor en mundfuld - kompressionen bliver alt for voldsom....

Brug en dobbeltsidet DVD (hvis din brænder kan klare det)

Kommentar
Fra : hjerterum

Dato : 24-01-09 00:29

(Det er fordi 2 DVDer er for stor en mundfuld - kompressionen bliver alt for voldsom.... )

Det er kun en skive jeg beskriver..... så dobbeltsidet DVD hjælper ikke noget da jeg ikke engang kan krompimere en skive...

Accepteret svar
Fra : jesper.s

Modtaget 100 point
Dato : 24-01-09 08:52

Jeg har prøver det flere gange at DVD Shrink ikke kan komprimere DVD'ere. Du skal bruge programmet "Clone DVD". Du kan hente det her: http://www.slysoft.com/da/
Du kan bruge det gratis i 21 dage, derefter kan du selv vælge om du vil købe det (hvilket jeg har gjort, og aldrig har haft problemer siden). Hvis DVD'en er kopibeskyttet kan du hente programmet "AnyDVD" på samme link. Det er også gratis i 21 dage. Det skal blot installeres, og så kører det automatisk, uden du skal åbne det eller lign.

Godkendelse af svar
Fra : hjerterum

Dato : 24-01-09 11:11

Hej Jesper tak for svaret har hentet programmet det virker rigtigt godt, kan du hjølpe mig med at forklare når jeg når der til i programmet hvor jeg kan vælge hvordan jeg vil gemme filen under destination der er 3 muligheder der er enten DVD filer eller Iso/ udf image eller DVD brænder hvad er Iso/UDF filer for nogle ting......

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 24-01-09 11:21

Her er beskrivelse af dem begge.

http://da.wikipedia.org/wiki/UDF

http://da.wikipedia.org/wiki/ISO-fil

Det skal lige siges at hvis du vælger at købe programmerne, er der gratis opdateringer resten af livet. Du får automatisk besked fra Slysoft, når der er nye opdateringer.