/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Sådan kan det gøres.
Fra : bb1
Vist : 582 gange
100 point
Dato : 23-01-09 20:55

Link: http://www.youtube.com/watch?v=qJUQII8JaVU&NR=1

- men det er måsk ikke den rigtige måde?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-01-09 21:04

Byt med en lystfisker, altså grejet.

Jeg ved så ikke lige om kronvildt kan tygge sandorm for enden af en line........... bør nok udskiftes med en radise , men en rødspætte kan nok heller ikke lide at få et skud hagl i røven.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-01-09 21:16

Jeg ville også hellere fiske, jeg kan godt anerkende sporten jagt, men jeg ville aldrig gå på jagt selv.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-01-09 21:49

Men jeg må indrømme at skal det gøres, så er det en ordentlig måde det bliver gjort på.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 24-01-09 06:30

Findes der andre måder

Kommentar
Fra : Rensdyr

Dato : 24-01-09 08:03

Hvordan kan nogen gøre sådan noget?

Forstår ikke jægere.

Tag og skyd på jer selv.

Med vandpistoler eller splatter geværer...

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 24-01-09 08:12

Rensdyr har du nogensinde tænk på hvad Samerne lever af

Har du tænkt på at allene i Danmark har ca. 170.000 lov til at gøre det

Eksemplet er fra Tyskland her er der flere milioner, der gør det

Døm os derfor ikke så hårdt

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-01-09 12:38

Måske blev en stor del af danskerne vegetarer hvis de tænkte over hvor vores kød kommer fra.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 24-01-09 12:43

Ja, det er bestemt ikke altid hyggeligt, at befinde sig i en svinestal

Kommentar
Fra : Rensdyr

Dato : 25-01-09 05:00

Hej bb1...

Nej, jeg vil ikke dømme...

Og iøvrigt gør I jægere jo som I vil - (Indenfor "Jagt-Loven/Sæsonen)
Hvad enten jeg syntes om det eller ej...

Men hvad lå der i dit Spørgsmål?

Var det at den lystige jæger fløjtede, og rådyret lige fik kigget sig tilbage og så et geværløb, som plaffede?

Eller hvad gik det ud på?

Hilsen
Rensdyr
(som syntes det er sjovt at skyde bamser i Tivoli - og er ret god til det)

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 25-01-09 05:46

Jeg troede der var jægere herinde - men filmen var måske en for stor mundfuld for dem med den lille mands jagt

Til Renen: At der fløjtes er for at få dyret til at stå stille i nogle sekunder, så der kan afgives et skud til et dyr, der ikke bevæger sig og at det er vigtigt ved afgivelse at et langt skud ses tydeligt her.

Kommentar
Fra : Rensdyr

Dato : 25-01-09 06:01

Ja, jeg er jo IKKE jæger ...
(kun i Tivoli & på Bakken)

Var godt klar over, at den fløjten ikke var en "sidste hilsen" til rådyret...

For at få den til at stå stille, så man bedre kan ramme ...
Se, Se ... Er der ikke mere sport i det, når jagt-målet er i bevægelse?!!!!

Gå dog over til LerDuer

Slut

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 25-01-09 06:10

Det misforstod du helt og aldeles, men det er sikkert fordi du ikke er jæger.

At man ønsker at få dyret til at stå stille er fordi man altid skal forsøge på afgive et så godt og dræbende skud til et dyr, som muligt. Da et levende dyr jo netop ikke er en lerdue.

Ved du forresten hvordan en lerdue kan flyve uden vinger?

Kommentar
Fra : Rensdyr

Dato : 25-01-09 06:39

OK da -

Jeg kan godt forstå at det er mere humant, at rådyret dør med det samme, uden yderligere lidelser, og ikke ligger og forbløder i timevis.

Var det det, som var dit spørgsmål?
- Og det ikke var sådan, man skulle gøre?
- Det er det naturligvis!!!, når man nu har disse "lyster".

(Jeg ville foretrække at "skyde" dyret med et Kamera)

Men, ja jeg er ikke og bliver ikke jæger.

Så det er nok bedre, at du spørger/diskutere disse jæger-ting med dine venner i Jagt-Klubben.

Lerduer har vist ingen vinger, nej ...

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 25-01-09 06:48

"En Jæger Gik At Jage"
Tra La La ...

http://www.youtube.com/watch?v=8eeCtcgEq24

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 25-01-09 06:53
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-01-09 08:40

Interessant.....

Men de fasaner der bliver jaget op, står de også stille i luften som en tårnfalk og kigger jægeren dybt i øjnene for at bede om at det første skud er dræbende ?

-I sidste uge skød jeg på 300 m en hare med riffel

-Nåda, det var heldigt for Dig at haren ikke skød først

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-01-09 09:15

Vi prøver igen:

-I sidste uge skød jeg en hare med riffel på 300 m

-Hvorfor bankede Du den så bare ikke i hovedet ?

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 25-01-09 09:26

Skid - Undskyld - Skyd på det hele...
Men husk Deodoranten :

http://www.justforlaughs.com/videos/show/7096-hunter-hilarious-adverts?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-01-09 16:42

Nu var det bare sådan, at jagttiden på hare sluttede d. 15. december. Hvis en eller anden har skudt en hare for en uge siden - så har der været tale om ulovlig jagt. Derudover er det fuldstændig vanvittigt at skyde til levende mål på denne afstand. Men - OK - hvis formålet har været at demonstrere færdigheder med riflen - så er det en anden sag. Så burde man nok have valgt en konservesdåse, idet man har løbet risikoen for at anskyde/skamskyde den sagesløse hare.
Og til min gamle ven - bb1 - vær ikke så nedladende, når du skriver på siden. Det er ikke kun jægere, som beskæftiger sig med dyrevelfærden.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-01-09 16:47

Og hvor er klippet tysk. Man kan næsten fornemme "Die Fahne Hoch" - stemningen. Næsten som i WochenSchau under krigen, hvor tyskerne optog scener fra jødenedskydninger etc.. Man får næsten brækfornemmelser over den lille film. Det eneste positive der kan skrives er, at skuddet var perfekt. Hvis man endelig vil ødelægge jagtsagen herhjemme, så skal man bare vise den slags.

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 25-01-09 17:14

Nu du siger det ...
Så minder (starten) af melodien om "Horst Wessel Sangen" ...

(Eller også er det bare mig, som hører "spøgelser")

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 25-01-09 17:16

Men :

Jeg vil IKKE påstå at bb1 er sådan !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(Naturligvis er han ikke det) (Ja, hvad ved man...)

(Tænkte bare, at melodunten lød ret "bekendt")

JR

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-01-09 17:26

Efterhånden synes jeg det er lidt perverst med alle disse nedskydningsfilm. Efter min mening er et drab en sag mellem jægeren og dyret. Jeg er selv en gammel jæger - men jeg udviser respekt for det vildt jeg nedlægger - og det gør man ikke, hvis man udelukkende fokuserer på nedskydningen - altså drabet som det væsentlige. Herhjemme fokuserer vi på kødet.
Og hvis bb1 nu kværner løs om at også jeg fotograferer en nedlagt buk eller hare - så er det rigtigt. Men at filme et drab - føj for den.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-01-09 17:28

De også kunne bruge "Wir fahren gegen Engeland" i klip fra de engelske rævejagter

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-01-09 17:39

Ja, og "Elefantens Vuggevise" når man filmer hvordan en sagesløs elefant får en kugle i hovedet. Det kan godt være jeg er pjattet - men jeg hader altså disse modbydelige nedskydningsfilm.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-01-09 17:41

Jeg har set en del film hos en jagtkammerat - og hvis så bare holdt sig til de korrekte skud, så kunne nye jægere måske få udbytte. Men man viser dælme også modbydelige lever og waid(mave)-skud, hvor de arme dyr springer flere hundrede meter, før de forender under grusomme pinsler. Jeg ved ikke, hvad der er ved at ske med jagten herhjemme.

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 25-01-09 18:21

Ja, sådan er den film fra BB1 jo (heldigvis) trods alt ikke !

Og forresten lå det ikke noget odiøst (fra min side) i at det var en tysk sang.
(Det slog mig bare med det samme: Horst Wessel)

Dårlig valgt film-musik.

Jeg er totalt ligeglad om det er en engelsk, amerikansk, engelsk eller grønlandsk film
med dertil hørende musik.

Og så må jeg vist hellere holde op nu.
For det er jo IKKE noget jeg har forstand på.

Det eneste er at jeg er i tvivl om hvad spørgsmålet er.
(Men jeg er jo heller ikke Jæger)
Derfor kiggede jeg af interesse ...

Go Nat

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 25-01-09 20:07

Jørgen Rudolph.

Du angriber i det mindste ikke min person, som Tonganeseren gør. Han benytter sig af en hver lejlighed.
Jeg har lagt en sølle Tysk you tube film ud, straks beskyldes jeg for at være i familie med Hitler.
Jo Tonganeseren, den gamle mand, som i mails til mig skriver, at han BESTEMT ikke skriver her i debatten.
Han har røbet sig selv for længst, for der er skrevet noget, som kun han har viden noget om også var der jo lige en udflugt til Sverige. Så desværre dit gamle sure opstød, der kan ødelægge en hver debat – så derfor er du fra nu af udelukket.

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 27-01-09 04:50

Hej bb1 !

Naturligvis vil jeg da ikke angribe dig!
Og du er vel ikke i familie med Hitler...
Jeg er heller ikke i familie med Rudolf Hess ...

Ha ´ det fint - Og send en forklaring på dette jagt-spørgsmål, som jeg ar deltaget i.
På trods af, at det er et område, jeg absolut ingen forudsætning har for at svare på.

Blev dog interesseret og venter spændt på et svar fra dig om formålet af filmen.

Med Venlig Hilsen
Jørn

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 09-02-09 11:45

Formålet med linket var kun at vise hvordan man kunne drive jagt fra et skyde tårn, at dyret blev fløjtet i ro inden skuddet blev afgivet.

Men det misforstod Tonganeseren helt og aldeles, som sædvanligt, men hvor skulle han også have kendskab til denne jagt form fra - det får man jo ikke i en skydepram med standerflaget påtrykt D.L.S.

Så vi lukker denne tråd.

Annuller spørgsmålet
Fra : bb1

Dato : 09-02-09 11:45

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål