/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Ansvar for medicin på inst.
Fra : vedikkealt
Vist : 612 gange
100 point
Dato : 23-01-09 19:36

En god bekendt arbejder på en inst., for unge mennesker med forskellige adfærds forstyrrelser, flere i sådan en grad at deres egen læge udskriver forskellig stærk medicin.

På inst., er der en som tæller pillerne op...i dags eller uge rationer.

Problemet er så nu at der er forsvundet noget stærkt medicin fra medicin skabet, og det er her det i min optik går galt, for det viser sig nemlig at alle, undtaget eleverne er udstyret med en nøgle til medicin skabet som indeholder alle skolens reserver / ordineret medicin.

Er det ansvarligt..??? eller for den sgas skyld lovligt..?? da jeg selv vil kalde det...

Særdeles lemfældig omgang med stærk medicin.

Selv vikarer på stedet kan vade lige ind i / til medicin skabet.

Findes der mon regler for opbevaring af stærk medicin..?? og HVEM der overhovedet må have adgang dertil.

Hilsen vedikkealt

Kommentar
Fra : binky

Dato : 23-01-09 19:44

Det er i hvertfald ikke forsvarligt. Min første tanke var, om der er nogen, der sælger medicinen. Er der ikke tjek på antallet af piller?

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 23-01-09 19:45

IKKE GIV mig skylden.
Sidst jeg var et sådant sted, skulle jeg vente 2 timer på at få en PANODIL
Mens personalet ?? hellere ville se på håndværkere //

Og så kunne de ikke FATTE, at jeg ikke skulle have mere,
da jeg brokkede mig over størrelsen på DOSIS.
Over dobbelt så stærk som jeg er vant til__MEN hvem fanden brokker sig?
BORTSET FRA..mennesker herinde.

TAG DET SOM DET KOMMER

Men den der har NØGLEN, må VEL have et MEGET stort ansvar
da der står hvor MEGET og hvor lidt patienten skal have.

Og i nøds tilfælde måske mere, eller andet/ ELLER INTET.
MEN__DU FÅR LIGE SÅ MANGE SVAR SOM DER ER BRUGERE/ PATIENTER.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-01-09 19:48

Ellers må du snakke med forstanderen, det kan ikke være meningen at der skal foregå tyveri uden at ledelsen bliver orienteret. I sidste ende kan i henvende jer til embedslægen, han har det overordnede ansvar for medicin.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 23-01-09 19:55

Ledelsen er orienteret.

Men der hvor kæden falder af for mig er at ALLE har adgang.

Så når der opstår uregelmæssigheder er alle mistænkt...i princippet.

Mon der findes noget om det på nettet...et sted.

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 23-01-09 20:08

Citat
Men der hvor kæden falder af for mig er at ALLE har adgang.

Skal der IKKE kun være et sæt nøgler, som videregives
ved vagtskifte + udfyldende vedledning om skiftets foreløb.

Ellers = Embedslægen
Alle andre er mere eller mindre ligeglade,bare hver får sit.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 23-01-09 20:18

Det er stedets ledelse der har ansvaret.

Der er umiddelbart ikke noget ulovligt i den praksis du beskriver.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-01-09 21:21

Den praksis, har jeg da også oplevet på hospitalet, så den er sikkert mere almindelig end vi tror

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-01-09 21:41

Det er lemfældig omgang med medicin men er måske mere almindelig end jeg tror.

Embedslægen skulle nok orienteres.

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 24-01-09 00:57

hvis man skal fikse skal man fikse...med eller uden nøgle kommer man i skabet alligevel!

Accepteret svar
Fra : Axelise

Modtaget 100 point
Dato : 24-01-09 11:57

Det er helt klart ledelsens ansvar, og lederen på institutionen bør tage det fulde ansvar og sørge for, at et lignende tilfælde aldrig nogensinde opstår. På de fleste institutioner er der skrappe regler omkring hvem, der har adgang til medicinskab og hvem der må dosere og give medicin, den meget lemfældige omgang med receptpligtig medicin, som du beskriver, lyder højst besynderlig og uforsvarlig i mine ører.
Klag til ledelsen, og hvis det ingen effekt har, kan du gå videre til forvaltningen. jeg forestiller mig, at institutionen hører under SOF (Socialforvaltningen) - de har en Hot-line, hvor man som boreger kan henvende sig ved klager. Jeg ved at en klage indgivet til forvaltningen skal og BLIVER taget meget seriøst.

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 24-01-09 11:59

Klagesager til SOF:

sof_tilsyn@sof.kk.dk

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 26-01-09 21:21

Citat
Den praksis, har jeg da også oplevet på hospitalet, så den er sikkert mere almindelig end vi tror

LOL___
+

OG DET VAR ET STATS- ditto

Hellere SE damer end =)¤#&%!?"? patienter
De GAD ikke engang sørge for en skide hjemkørsel til mig
efter 26 sting på katten´s MAVE_varmer
JA_da
Og de ville have deres tøj igen...?
Sled det op_
Prøv den LOKALE _ vejkro

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 31-01-09 08:26

Tak for det uddybende svar Axelise.

Og nu viser det sig så at det vist nærmest er stående vits m.h.t., til deres pilletæller...at HUN har ansvaret...mens ALLE har en nøgle...

Hende jeg kender er et led i en ledergruppe på en 6 - 7 stykker..hvoraf 3 er næsten nye...og de vil ikke finde sig i at der ikke er styr på det...og slet ikke HVIS de kan ryge i fedtefadet på en eller anden måde.

Men faktisk findes der ikke et punkt for punkt regelsæt for opbevaring af selv stærkt medicin, det skal bare opbevares forsvarligt...!!!!...og det er squ da et vidt begreb...

Så NU bliver der arbejdet på en oprydning...hvilket dælme også er på tide...

God weekend til alle...

Hilsen vedikkealt

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 31-01-09 08:27

# sokoban

Dejligt at se du stadig hygger dig...

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 31-01-09 09:57

Det lyder godt. Jeg håber der kommer orden i sagerne. Man har som medarbejder pligt til at indberette, hvis tingene ikke fungerer forsvarligt på de offentlige institutioner. Ellers ender hele sagen i medierne og med endnu skrappere regler til følge for alle, der arbejder indenfor området.
God weekend!