/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
"Ka' du fatte det, perker!"
Fra : Papaalfa
Vist : 1041 gange
10 point
Dato : 23-01-09 01:01

Kan der i dette forum skabes en kvalificeret meningsudveksling omkring : ”Ka' du fatte det, perker!”. Jeg har søgt lidt efter en debat, men jeg fandt kun et sted, hvor jeg ikke mener, at debatten bar præg af at være seriøs.

Det hænger mig langt ud af halsen, når f.eks. Vagn Greve, Jørn Vestergaard eller Bjørn Elmqiust udtaler sig om, hvordan politiet skal eller burde agere.

Jeg forstår godt, hvis det, som sker i marken ikke altid til punkt og prikke følger lovens bogstav. Det er jo værd at holde sig for øje, at der er tale om politifolk, der rekrutteres bredt blandt befolkningen. Det kan være personer, der f.eks. har en håndværksmæssig uddannelse. De har jo ikke læst i en ”klog bog”, men må tage udgangspunkt i undervisningen på politiskolen samt den praktiske erfaring, som opnås med tiden. Og ikke mindst deres sunde fornuft.

I TV avisen den 22. januar 2009 kl. 18.30 var det så Niels Erik Hansen, der er leder af dokumentation- og rådgivningscentret om racediskrimination, der udtale sig. Der sidder han så. Juristen med det vandkæmmede hår og skrivebordsattitude. Virkelighedsfjern! Skrankepave!

Niels Erik Hansen har jo i lighed med Greve, Vestergaard og Elmquist aldrig stået derude, hvor det virkelig brænder på. I forreste linie. Der, hvor det kan regner med brosten, molotovcocktails og ikke mindst, hvor den oppiskede folkestemning findes. Der, hvor adrenalinen pumper og hvor det hele lige pludselig kan eksplodere såvel korporligt som verbalt. Der, hvor politifolk på måske to sekunder skal foretage et skøn om, hvilket magtmiddel, der i en given situation skal tages i anvendelse. Der, hvor politifolk kan blive truet på liv og helbred. Det har jo selvfølgelig indvirkning på i hvor høj grad politifolk er i stand til at holde hovedet koldt således, at der ikke ryger en finke af panden.

Presset og overvejelsestiden. Det er jo lige præcist det, som er forskelle på politifolk i marken og alle de ”kloge” med en juridisk baggrund, der på deres kontor i ro og mag kan slå op i Karnov, spørge en kollega, læse domspraksis eller udsættes overvejelserne en dag, en uge eller en måned.

Jeg giver ikke fem potter pis for deres ”ekspertudsagn”. Disse skrankepaver skulle selv prøve at stå i forreste linie. De ville skide en snemand, ville de. En ting er teori - en anden er praksis.

Jeg giver min fulde opbakning til, at der i en presset situation kan ryge en finke af panden. Der er simpelthen nogen, der ikke forstår, at det er alvor, før der bliver talt med store bogstaver og skredet til anholdelse.

Det ender desværre nok med en bøde til den pågældende politiassistent, hvis denne udfindes, selvom undersøgelsen, som er iværksat af politidirektøren i København, burde arkives lodret under hensyntagen til omstændighederne omkring den forudgående situation.

Nogen, der har en anden opfattelse eller kommentarer?

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 23-01-09 01:32

Jeg forstår ikke helt hvor du vil hen må jeg indrømme, jeg vil lige rise op hvad jeg ikke rigtig forstår i dit indlæg.

Det virker til at du har meget imod den dømmende magt, som du sådan set over en kam kalder skrankepaver, især virker det til at du mener at ligeså snart man har taget en videregående uddannelse mister man alt kontakt med virkligheden. Personligt er jeg glad for at det er veluddannet folk det tager sig at sådan ting, ligesom at jeg gerne ser at min busbuschauffør har et kørekort.

Loven er jo sådan set til for at beskytte os alle sammen, selv om jeg personligt også syndes at det ser ud til at manden går over stregen og havde brug for at få at vide at nu måtte han falde ned. Så er spørgsmålet er jo omkring ordvalget, lad os vende den om. Ville jeg kunne accepter hvis jeg i en kontakt med politiet fik at vide "Smut med dig fede svin" - Det tror jeg ikke.

Med hensyn til at det er svær at være politi-mand giver jeg dig helt ret, det er ikke alle der kan holde hovedet kold og holde fukus på opgaven uden at tage det personligt.

Manden skulle havde at vide at det er ikke i orden, han bliver nå til at holde sig til de magtmidler vi som samfund har givet ham. Bla. dem er at han kan bede manden om at forholde sig i ro, men ikke at han kan bruge nedladende tale om manden.

Så han skal havde at vide hvordan han skal takle sådan situationer og det er så det i den her omgang.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 23-01-09 01:38

Jeg deler stort set din opfattelse, dog kan jeg ikke forstå, hvorfor balademagerne fra jagtvej skal behandles bedre end pe... . Det bør være opførsel og ikke udseende, der håndteres efter.
Jeg mener, at alle bør indledningsvis mødes med respekt; men den, der møder sin modstander respektløst såsom de selvudnævnt autonome og hærgebanderne, fortaber retten til respekt.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 23-01-09 01:40

Elmquist har da aldrig været dommer

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 23-01-09 01:43

Glemte vist at skrive at alle sager med politiet bliver håndteret af statsadvokaten.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 23-01-09 02:00

Citat
Disse skrankepaver skulle selv prøve at stå i forreste linie. De ville skide en snemand

Ja, det ville de nok. Og netop derfor har de taget det ansvar at lade være. Og i stedet avanceret til beslutningstagere. Jeg er ret sikker på, at vi ikke får et bedre samfund, hvis der bliver byttet roller.
I øvrigt aner jeg ikke, hvad du taler om? Det virker som om, at du refererer til en hændelse, der burde være alment kendt?
Men det er det samme overalt. I skoleverdenen var det sådan, da jeg var dreng, at havde jeg fået en skidebalde af en lærer og kom hjem og fortalte om den... så fik jeg endnu en skidebalde om, at jeg skulle høre efter, hvad læreren siger til mig. Sådan er dert mildest talt ikke i dag. Og hvad det end er, du beskriver kan jeg ikke se, at det er relevant at sætte en race på dit problem.
I lørdags blev jeg antastet af det, man i din terminologi ville kalde en "perker". Han truede mig. Og jeg har ikke nogen somhelst tvivl om, at det er tilfældigt, at han var "perker". Det kunne lige så godt have været en dansker, der stemmer på "Dansk Folkeparti". (som den diametrale modsætning)
Forklar, hvad det er, du taler om.. eller læg dig til at sove....

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 23-01-09 02:48

Han snakker vel om den betjent der kom til at kalde en person perker under en presset situation for nylig!?

jeg er sådan set enig, engang imellem kommer man bare til at ytre nogle kraftudtryk, og set i bagklogskabens klare lys var det måske ikke så smart, men jeg ser ikke nogen grund til at folk klejner ud over det.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-01-09 02:56

Politifolk er i bunden mennesker som os selv, de har selvfølgelig lært at lægge bånd på sig selv, men kan i den grad blive provokeret af PERKERE uden respekt for noget som helst, og så kan det ikke undgås at der smutter et forkert ord ud.

Etniske danskere f.eks rockere bliver nok også indimellem tiltalt i et barsk sprog, men de protesterer ikke. De har, hvis man kan sige det sådan, et bedre forhold til politiet.

Invandrerne bedriver omvendt racisme og råber hele tiden FUCKING politi, under beskyttelse af Elmquist og de andre hattenåle.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 23-01-09 03:01

Nej, der er ikke nogen profession, der kan retfærdiggøre "forkert" sprogbrug. Så dkulle man have valgt sig en anden profession. Man får jo løn for at være den, man får løn for at være....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-01-09 04:38

> justuniverse

Er Du en krybende sjæl der aldrig bruger at tiltale folk på samme måde som Du bliver tiltalt ?????

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 23-01-09 04:46

Nej, ikke generelt. Men hvis jeg ved, at det vil resultere i skade på mig selv at fortsætte "diskussionen", så føjer jeg mig.
Og det har jeg det fint med. Alt andet ville være tåbeligt. Jeg kender mine styrker, men jeg kender også mine begrænsninger.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-01-09 05:19

Jeg føjer mig ikke men ignorerer blot personen og lader som han ikke er der, det forstår de fleste.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-01-09 06:23

Har man valgt en metier som kræver/forudsætter et vist moralkodeks, så mener jeg også man har pligt til at følge dette. Politibetjenten brød med dette moralkodeks i den aktuelle situation og dette må/skal selvfølgelig påtales.

..om så man kan føle sympati eller udvise forståelse for 'manden' i den givne situation er vel egentlig underordnet?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-01-09 06:58

Er en betjent blevet bombarderet med sten gennem et helt år på Nørrebro samt at hans familie bliver truet på livet kræver det en meeeeeeget stærk personlighed for ikke at være bitter og lade et forkert ord falde, det kan kun meget få mennesker klare.

Kommentar
Fra : thomas2610

Dato : 23-01-09 07:03

Nu er tv-klippet jo kun en lille del af det der skete. Det er jo som at kigge ind i en balsal gennem et nøglehul, og så forstå alt hvad der sker derinde.
Betjenten har sikkert hele dagen gået og måtte finde sig i provokerende tilråb, og det er dag ud og dag ind. Desuden er der flere grupperinger af udlandske unge mænd som kalder hinanden for perker. Så det er ikke så nedladende som vi "rigtige" danskere vil have det til at lyde.
Så hvis der i en presset sitiutation kommer en sådan udtalelse, så burde den ikke kunne føre til påtale eller ligende. Betjenten er jo ikke begyndt at bruge kneblen.
Lad nu politiet udføre sit arbejde, demonstranten var jo flere gange blevet bedt om at flytte sig, og han efterkom ikke politiets order. Så de kunne jo også have anholdt ham. Så var der nok rigtigt kommet gang i den.
Jeg har heller ikke været tilstede, og det er jeg glad for, så dette er også "kun" min mening ud fra det jeg har set i pressen.

Kommentar
Fra : telia

Dato : 23-01-09 07:13

hvad er en perker - en fra Perkistan ?

Kommentar
Fra : hyldeborg

Dato : 23-01-09 08:20

Man kan godt "tale med store bogstaver" uden at bruge fordømmende ord.

Vh
hyldeborg

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 23-01-09 09:08

Citat
hvad er en perker - en fra Perkistan ?

Sjovt nok har vi tit diskuteret det samme, er det bare fordi vi ikke kan se forskel på dem, så vi blander perser og tyrker sammen?

Citat
Er Du en krybende sjæl der aldrig bruger at tiltale folk på samme måde som Du bliver tiltalt
Det har nu ikke noget med at være en krybende sjæl. Hvis vi alle gjorde som de andre, ville verden da være et helvede. Og man kan vel i bund og grund ikke kritisere folk for noget, hvis man selv gør det samme?

Nå men til sagen:
Hvad i alverden skal politiet gøre?
Den nye reform, har skåret ret pænt ned på deres rescourser.
De må ikke noget.
De skal finde sig i, som nævnt, slag og trulser på livet. både til dem selv og familien.
Samtidig har de en masse "skrankepaver" som de kaldes her, på nakken.
Den danske presse og en del af befolkningen er også ude efter dem.
Jeg er overbevist om, at defindes blandt den del af den danske befolkning, der ikke har været i kontakt med nogle ubehageligheder.

Men når ret skal være ret, er der en større del af unge med indvandrer baggrund (eller perkere), der er indblandet i vold og kriminalitet.

Jeg tror det har meget at gøre med vores forskellige kutlur.
De griner jo af vores straffesystem.
De oplever et land, der ikke rigtig har nogle konsekvenser, der virkelig kan mærkes, i forhold til de fleste andre lande - især der hvor de kommer fra.

Ligeså deres syn på vores unge piger/kvinder.
Ingen respekt. Jeg har i sygehusverdenen oplevet at muslimske mænd har nægtet at lade sig behandle af kvindelige læger.
Min datter har været udsat for chikane fra en muslimsk familie, da den ene søn havde udset sig hende som værende HANS. Politiet havde desværre ingen rescourser til at klare kæresteproblemer - hertil skal lige siges: De havde ALDRIG været kæreste. Tværtimod. Fyren blev smidt ud fra ungdomsklubben pga af den chikane, der endte med at hun blev sparket, brændt med cigaretter, slået, men uden vidner, så politiet havde ikke rescourser, Men skete det igen skulle de nok tage sig af det. Det sluttede da nogle af min ældste søns venner besøgte familie. En måde jeg er absolut modstander af, men det virkede.

Er det noget at sige til at de ikke har respekt for vores retssystem og for vores politi?

Giv da for pokker politiet peberpray og vandkanoner. Pistoler med gummikugler vil også være fint.
Så behøver de ikke komme i nærklammeri, og komme til at sige et lille forkert ord.

Gad vide hvad den pågældende betjent gennem tiden er blvet kaldt?
Har han følt sig truet i sitiationen? Havde det antal betjente med, så de var i en "rimelig tryg" situation, eller er det med angsten i baglommen?
Så sæt da hjemmeværn, militær olign til at hjælpe i de siutationer, hvor der er mange urolige elementer, der skal stoppes.
Så foretager de sig da noget andet, end at være en social klub (hvad hjemmeværnet for nogle er).

Lad dog politiet udføre deres arbejde, og sætte sig i respekt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-01-09 10:03

Hvis man ernærer sig som forsvarsadvokat må man ikke kalde dommeren for idiot.

Hvis man ernærer sig som folketingspolitiker SKAL man sige Hr./Fr. til en minister.

Hvis man ernærer sig som præst må man ikke benægte Guds eksistens.

Hvis man ernærer sig som sagsbehandler må man ikke kalde klienten for en taber.

Hvis man ernærer sig som læge må man ikke nægte en patient behandling.

Hvis man ernærer sig som politibetjent må man ikke kalde en borger for perker.

Hvor svært kan det være?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 23-01-09 10:08

Hvor er der mange der ikke har respekt for vores retssystem og for vores politi?
Førhen da jeg var knægt fik man en svingene lussing af betjenten vist man lavede et "lille" nummer med dem. nu står betjenten nærmest til en fyreseddel vist noget sådan sker i dag .
Jeg føler med de betjente som er i marken i dag og bliver svinet til , selvføgligt skal de kunne klare at være i konfrontion men det ender jo nok med at de skal sige " undskyld hr / frue men klokken er mange jeg bliver desvære nød til at andholde dem , vist de ikke har noget i mod det"

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-01-09 10:12

Jan4100 -> Minder er rare at ha', men du skal se; der nok er en grund til vi ikke længere alle render rundt i bar røv og slår med køller.

Tidligere måtte læreren slå eleverne. Blev de dygtigere og bedre mennesker af dét?

Jeg har mine tvivl

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-01-09 10:18

Der skal være grænser for politiets opførsel, da de er de eneste som har ret/pligt til at udøve vold mod befolkningen (..medmindre der er undtagelsestilstand, hvor militæret har samme beføjelser).
De er den såkaldte udøvende magt. Grænsen går altså der, hvor man ikke må forulempe andre borgere med sin sprogbrug. Derfor trækkes denne streg i sandet. Føler man som politibetjent, at man ikke kan leve op til dette ansvar? Tjaeh... så bør man nok tage sin afsked med etaten.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 23-01-09 11:15

Citat
Tjaeh... så bør man nok tage sin afsked med etaten.

Hold da op, hvor er der mange mennesler rundt omkring der skal sige op.

Kommentar
Fra : AnooNym

Dato : 23-01-09 11:41

Politiet er ZERO
Den Etniske, noble herre er TOP

Kommentar
Fra : Wolf10

Dato : 23-01-09 12:22

Hvad så hvis man kalder en jyde for kjøvenhavner. Det er sgu da værre.

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 23-01-09 12:23

[CITidligere måtte læreren slå eleverne. Blev de dygtigere og bedre mennesker af dét?

Jeg har mine tvivl TAT][/CITAT]

Jeg er måske nok så gammel at jeg også har oplevet dettet men respekten mangler jo i dag stortset overalt ikke at jeg vil leve som i Moten Korck tid men der sq da ingen som respetere noget i dag joda læren var et dumt svin og strømeren , men man lavede sq ikke numre med de herre for fremtiden kald det respekt eller hvad du har løst til men det virkede

Kommentar
Fra : hyldeborg

Dato : 23-01-09 13:37

Hanne Bech Hansen har lige i radioavisen udtalt at hun kunne høre at politibetjenten sagde "perle" og ikke "perker"............!????!!!!!!!?????

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-01-09 13:45

Politiet skulle nok hellere bruge loven som den er lavet. Man må jo heller ikke omtale/tiltale politiet med ukvemsord........................nemt og elegant - anhold personen.

Men vi er dog kommet for langt ud med såkaldt "omvendt rasisme", hvor middelalderfolket påkalder sig religionen til at undertrykke deres egne og vise foragt for det samfund de befinder sig i.

Vi mangler almindelig respekt for det Danske samfund, og de goder der flittigt benyttes.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 23-01-09 14:21

Citat
Hvad så hvis man kalder en jyde for kjøvenhavner. Det er sgu da værre.

Ja tak... må vi bede os fritaget for et :)

Citat
Politiet skulle nok hellere bruge loven som den er lavet. Man må jo heller ikke omtale/tiltale politiet med ukvemsord........................nemt og elegant - anhold personen.

Hmm.. det er jo ikke lige altid, den der skal anholdes lader sig anolde, nemt og elegant.
Hvad skal politiet så gøre?

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 23-01-09 15:08

Politiet siger "Perle" ikke "Perker" ifølge JyllandsPosten ...
Og "Perle" er skam et kærligt ord - Siger Politiet altså ...

JR

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-01-09 15:20

jeb3...............................så er det kun en ting tilbage - kald dem tidligt op om morgenen.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 23-01-09 15:22

Jamen Eyvind...

Det tror jeg sgu heller ikke kan lade sig gøre med mange af den slags ...

De er nattedyr, der kommer frem når det er mørkt.

De er flokdyr, der er små og bange, når de kommer alenen.

De er rovdyr af værste slags - mennesket: De går på rov for sjov, og ikke af nød

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-01-09 15:25

Enig.

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 23-01-09 15:59

Jeg tror ikke du ønsker en seriøs debat når du i dit indlæg skriver flg. :

Det kan være personer, der f.eks. har en håndværksmæssig uddannelse. [B]De har jo ikke læst i en ”klog bog”[/B], men må tage udgangspunkt i undervisningen på politiskolen samt den praktiske erfaring, som opnås med tiden. Og ikke mindst deres sunde fornuft.

Det er da noget af et udsagn at komme med, men måske alle håndværkere sidder og banker deres hoveder ind i væggen hele dagen og kun magter at læse Anders And.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 23-01-09 18:18

Det må da være vidunderligt, at være så selvretfærdig, at man kan fordømme en presset betjent, fordi der måske er røget en finke af panden

PS. På et skolekort så jeg i det østlige Tyrkiet et område benævnt Perkien

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-01-09 18:49

Nu må jeg ikke endgang sige:"Min egen lille perle", til min etniske kone.
Hun siger at det lyder som noget andet.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-01-09 19:14

>>>> Molokyle

"Hvor svært kan det være"

Hvor svært kan det være for DIG at gå ud på gaden og lære de hjernelamme indvandrere ikke at råbé FUCK efter politiet, ikke at spytte højlydt på jorden når man går forbi dem, at lære deres uopdragne møgunger fra 5-års alderen at de ikke skal gå og råbe "bøsse" efter andre, at de skal holde køkultur ved busserne etc. etc. etc. etc. etc.

Kom dog i gang, mand

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 23-01-09 20:20

Præcis LuffaA vi har også et stort problem med de såkaldte 2 gen. invandrer i den by jeg bor i og de ikke en s... respekt for noget som helst anden end deres lokale præst eller hvad de hedder

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-01-09 20:23

Imman

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-01-09 05:28

LuffeA -> Nu er det ikke min opgave at skabe ro og orden. Det er politiets opgave og det er deres sprogbrug vi diskuterer. Ikke hvad JEG ville gøre. Jeg er bange for ...næeh ret sikker på, at jeg i samme situation ..som privatperson, ville have givet svar på tiltale.

Jeg mener heller ikke det er politiets opgave, at skulle opdrage på uopdragne unger. Det er forældrenes opgave. Og til Jan4100 vil jeg sige: Jeg gik også i skole da man risikerede en flad ørenfigne for opsætsighed. Desuden har jeg arbejdet på flere alm. kommuneskoler bl.a. på Nørrebro med et stort flertal af elever, med anden etnisk baggrund end dansk. Min erfaring derfra er, at majoteten af børnene er søde, flittige og velopdragne, men selvfølgelig er der i sådanne 'belastede' kvarterer en hård kerne af børn uden for pædagogisk rækkevidde. Skræk eksemplet var da ca. 50 truende muslimer fra Hizb-ut-Tahrir ville 'snakke' med en lærer som til en elev havde sagt: Sluk så for det lort ...i.fbm. at computerne skulle slukkes og forlades, da der var afgang til spise-frikvarter. Knægten sad imidlertid og 'surfede' i nogle Koran-tekster og svarede læreren: Skal du kalde Koranen noget lort? ...og så opstod balladen. Der var også en fjortenårig knækt der kom racende til skole på en ulovlig knallert. Da han blev gjort opmærksom på, at han altså ikke var gammel nok til at føre knallert, svarede han med største selvfølgelighed: Det er da fucking ligemeget med min alder. Den er jo stjålet.

Joeh... jeg kender udmærket de små banditter og stratenrøvere der råber FUCK DIG !!! ..til politiet. Men når jeg kunne/skulle beherske mig på mit arbejde i skoleregi, burde en politibetjent kunne det samme i sit arbejde på gaden.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : zhogun

Dato : 24-01-09 22:18

Politifolk skal nu engang være professionelle tjenestemænd som ikke skal give udtryk for deres egen mening, også selvom de er i en presset situation. Det er det, de bliver uddannet til. De skal vide det er uniformen og ikke et personligt angreb de bliver udsat for under en demonstration.

Den tåbe, der deltager i en demonstration og kommer i klameri med politiet har ikke det samme ansvar. Han kan til gengæld anholdes hvis han bryder loven.

At manden føler sig forurettet er lidt af en gråzone idet han ikke selv giver det bedste billede af den minoritet han repræsenterer.

Omvendt må man jo sige at politet håndterer det her amatøragtigt. "perle"... klart... det er blevet afvist af en lydtekniker. Beklag dog bare situationen og sig det var politifolk under stress. Så er vi ude over al den her pinlighed.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 24-01-09 23:39

zhogun: Enig. Uanset "lydteknikker" (eller sprogforsker, som det vist var) behøve man ikke at være det ene eller det andet for at regne ud, at den hænger gevaldigt i hegnet.... Og det er faktisk skammeligt pinligt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-01-09 11:05

Et sidespring:

Jeg læste Ekstrabladets bagsides stribe af Morten Ingemann i dag:

En række 'fremmede' står i kø og 2 betjente kommenterer storgrinende:

Sikke en 'perlerække'.

Tjaeh... jeg fandt nu også på en vittighed for nogle dage siden, men den har jeg ikke før nu 'turde' lægge i forum på nettet. Jeg vover dog forsøget her:

Hvad kalder man en luder fra Mellem-Østen?

...en KNALDPERLE !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-01-09 00:16

Vi kan jo også "Kaste perler for svin".

En flok store sultne grise er faktisk i stand til at flå et menneske i stykker. Må være maksimum straf for en muslim da svin er "urene" ......Fryd.

Når nu ordet "perle" bliver forbudt af hensyn til kriminelle indvandrere, skal nævnte smykke så til at hedde en mineralkugle ? (som det i grunden er).
Og hvad med "perlemor", det kan jo misbruges om indvandrernes fødemaskiner, altså mødrene.

Nu er det flere år siden at "negerboller" blev fjernet fra indpakningerne, og bare vent, der bliver fjernet mange flere ord der kan fornærme muslimer.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-01-09 00:32

> molekyle
Nu er jeg på nakken af Dig igen

Du nævner at læger ikke må benægte at behandle en muslim, det er vi så enige om.

Nå...... Der har været et par tilfælde hvor ambulancer er blevet kaldt til trafikuheld hvor en muslimsk kvinde er smadret, her har den altid tilstedeværende mand og familie forhindret redderne i at gøre deres arbejde "fordi at andre ikke må røre hende".

Påfølgende at anklage den dominerende stodder for ikke at hjælpe et andet menneske i nød eller at stå i vejen har der ikke været tale om, i integrationens fredhellige formålsparagraf.

Hvis en dansker ikke vil lade sig behandle af en muslimsk læge bliver han anklaget for racisme af personalet.

HVOR SVÆRT KAN DET VÆRE

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-01-09 00:59

Hvis vi nu liiiige vender tilbage til politiets sprogbrug, så er det velkendt, at selv i det racistiske midtvesten i U.S.A. taler politiet pænt til borgerne ..også de farvede:

Would you please put down your weapon sir? NOW ..or I'll blow your head clean off !!!

Se, de amerikanske betjente får nemlig en større erstatningssag på nakken, hvis de glemmer det lille sir eller ma'am, når de tiltaler en borger.
Det ku' den famøse betjent ha' lært noget af
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-01-09 01:08

Altså:

Er De venlig, at sætte Dem ned Hr.? NU ...eller skal jeg banke dig ned?

Præcis sådan ..og der havde ingen 'sag' været. Modsætter man sig politiets anvisninger/henstillinger, så må betjenten tage den fornødne magtanvendelse i brug ..eller trusler/advarsler derom.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pkforever888

Dato : 19-02-09 16:00

Jeg mener at det kan være ligegyldigt om en indvandre er blevet kaldt perle eller perker af en politi mand. Politiet bliver jo også kaldt en masse.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 19-02-09 23:53

og i øvrigt er vi alle "etniske et eller andet" så udtrykkene "etnisk" eller "etniske" uden præcisering er dybest set noget sludder og ret diskriminerende, når de hæftes på alle andre end de etnisk danske

Accepteret svar
Fra : jeb3

Modtaget 5 point
Dato : 20-02-09 09:15

hmm...
Troede egentlig debatten her var død. nå men stadig.

politiet er meget pressede. De er for få mennesker til den stigende kriminalitet. Ikke nok med kriminaliten stiger, den bliver også mere hård.

Politiet må være ved at være udbrændt.

Selvfølgelig skal man ikke bruge beskidte ord. hverken politi eller andre.
Det gorværrer jo det hele.
Man skal jo helst sige noget, der er værre end det modparten sagde, og til sidst kan man ikke flere beskidte ord, og så må man slå, sparke, brænde hinanden, skyde og hvad der efterhånden sker.

Nu vil de lave en bande-styrke. På 140 mand tror jeg det var.

hvor skal de finde dem?
Kommer der lige 140 betjente mere? De skulle jo ikke tages fra den eksisterende styrke?

Løsningen er at vi alle siger stop. Nu vil vi ikke finde os i det mere.

Når folk bliver truet eller slået, går man ikke til politiet. For det første, kan du, din familie og venner risikere det værste. og for det andet sker der jo ikke alverden rent strafmæssigt.

Hæv strafferammerne, så det kan mærkes (også overfor danskerne)
Bliver de udvist, så drop tålt ophold.
Giv dem en enkelt billet hjem, og følg dem til flyveren direkte fra retssalen. punktum.

Lovene er så blødsødne og så forstående, og vi andre er bange for hævnagter.

Lad os lave en nul-tolerance overfor børn og unge. Helt ned i vuggestuerne.
Det er her der kan forandres.
Nultolerance for alle.
Vi vil ikke finde os i at blive kaldt møgluder mere, eller at vores meget unge piger bliver overgramset.
Politiet skal heller ikke kaldes alt mulig beskidt, hverken af indbyggere med anden etnisk baggrund end dansk, eller af danskere (det var da vist pænt skrevet hehe)

Lad os indføre lov og orden.
Lad os få straffe, der kan mærkes.

Det indlæg jeg skrev d. 23. januar, hvor jeg referer til min datters oplevelser.... den slags sker ofte. det skal stoppes NU.

Det er politikere, forældre mm der skal vågne op. Og det kan ikke ske for hurtigt.

Min yngste søn blev nærmest forfulgt af en ung "indvandrerbande" der håbede på at gøre sig fortjent til at følges med de store mørke drenge.
Vi havde gang i politi, skole og de sociale folk, men de kunne ikke gøre noget. Drengene var, som vi ordret fik af vide, "uden for pædagogisk rækkevidde"

Hvad fanden er det for noget?

Kommentar
Fra : pkforever888

Dato : 20-02-09 10:14

Du har fuldstændig ret Jeb3.

Strafferammen skal hæves og fangerne skal ikke have det så godt som de har nu. De får god mad og de kan se fjernsyn og gøre meget af det de har lyst til. osv..
Så lære man da ikke noget ved at sidde i fængsel?

Mener desuden at Hanne bech hansens (perlemors) version af hvad en politi mand har sagt er dybt latterlig. Kan ikke forstå hvorfor hun ikke bare siger sandheden og beklager det.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 20-02-09 10:19

Hun var da helt til grin.
Ligesom en rigtig "perlemor", der ikke vil indse/indrømme at hendes unger laver fejl.

Vi er mennesker, alle mennesker fejler - basta.

Lev med det.

Ellers skal vi jo have robocops. Sikke en verden vi lever i, hvis fejl ikke kan tolererec. Betjenten slog ham da ikke ihjel eller truede hans familie, som betjenten garanteret selv har oplevet.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-02-09 15:54

Den lette løsning:

Fra NU af ...bestemmer jeg

Iøvrigt er det nu billigt sluppet kun er være blevet 'stødt' på mangetterne. (Præcis derfor en idiot som Peter Lundin nu vil have 'æres-oprejsning' for, at være blevet kaldet psykopat ..eller noget?)

Ueeeehhh..... der var een; som kaldte mig for: 'Kylling'
Jeg må STRAKS klage til FN, Amnesty International, GreenPeace og samtlige dyreværnsforeninger ...GLOBALT ...naturligvis !!! ..for denne fornærmelige sammenligning

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 21-02-09 02:17

hvad skal kyllingerne så gøre

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-02-09 05:57

hjkofoed -> Nemli' ! Man ska' da ik' kom' hér og fornærme kyllinger

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Papaalfa

Dato : 27-02-09 11:37

Slut!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-03-09 08:36

Lige en sidste kommentar ...til alle de som mener løsningen er; STRAF, STRAF, STRAF og gerne:

HÅRDERE STRAF !!!

Det er igen og igen blevet bevist, at hårdere straffe IKKE løser nogen problemer.

Min mening er, at det gør KONSEKVENS derimod.

Hvis en borger kalder en betjent for homo-hippo, sadistiske svin, klaphat eller lign. Ja, så falder der prompte en påtale, en irettesættelse, en bøde eller ultimativt ..en anholdelse. Hvis en betjent kalder en borger for perker, sorte svin, abekat eller københavnersnude, så skér der ikke en dyt.

Det mener jeg er een af grundende til den manglende respekt for landets love. Der er al for megen 'slinger i valsen', når det kommer til hvem som straffes for hvad.

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 02-03-09 08:46

Ligeså den tid, der går FØR man får sin straf.

Kommentar
Fra : eseses

Dato : 12-03-09 01:29

Jeg troede at poltifolkene blev uddannet til at kunne håndterer sådanne situationer. En person har ikke ret til at svine en anden person til, uanset om han/hun er betjent eller ej.