/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
simkort
Fra : snusi
Vist : 456 gange
200 point
Dato : 22-01-09 18:57

Min kollegaes datter skulle låne en af mine forrige mobiltelefoner (den er ikke simlåst) da hun sætter sit simkort i, står der at kortet ikke kan registreres men da de prøver at sætte et andet simkort i, virker det. Hvorfor og hvad kan vi gøre?

snusi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-01-09 19:00

Simkortet defekt eller forkert isat....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-01-09 19:01

For det er vel ikke et gammelt udgået/lukket simkort

Kommentar
Fra : tezt

Dato : 22-01-09 19:03

din tlf kan være låst til selskabet

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 22-01-09 19:15

tezt min telefon er ikke låst. Kortet hun har er kun et halvt år gammel

snusi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-01-09 19:17

Tja - derfor kan det jo godt være lukket

Det korte af det lange er jo at andre kort virker udmærket

Men prøv da simkortet i en helt anden telefon, så vil det jo vise sig....

Kommentar
Fra : tezt

Dato : 22-01-09 19:29

jamen alder på kort har ingen indflydelse på din telefon

har du købt den låst til et selskab og ikke fået den åbnet vil den afvise de fleste kort

Kommentar
Fra : tezt

Dato : 22-01-09 19:30

sorry - du har jo lige gjort det klart at din telefon ikke er låst - beklager

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 22-01-09 19:33

refi ja det er jo rigtig men hvornår/hvorfor bliver et simkort lukket

snusi

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 210 point
Dato : 22-01-09 19:47

Det kan have mange årsager....

Stjålet/tabt kort
Opsagt nr.
Kortet måske aldrig aktiveret og derfor udløbet...

+ sikkert masser af andre årsager.

Taletidssimkort udløber jo generelt efter ½ år (selvom der ofte kan ringes til kortet i 9 mdr)

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 22-01-09 19:50

Tak for svaret refi.

Jeg vil give svaret videre

Også tak til alle andre svar

snusi