/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Vedr. Excel
Fra : xteam
Vist : 586 gange
40 point
Dato : 22-01-09 17:16

Mit spørgsmål er følgende.

Når man har oprettet et regneark og opmærket nogle seller med en farve som man kan indskrive i.
Alle andre seller skal låses så man ikke kan skrive i disse.
Hvordan gør man dette ?????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-01-09 17:22

Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål, men jeg kan fortælle dig at Kandu om få dage begynder at lukke dine øvrige ÅBNE spørgsmål....

Hvis det blot er cellelåsning du taler om - så gør du det ved at låse HELE arket og derefter låse de celler op der må skrives i.....

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 22-01-09 18:11

Som Refi skriver - husk selv at lukke dine mange spørgsmål - inden bliver annulleret af Kandu.
Citat
Spørgsmål
- Ubesvarede 6
- Besvarede 11
- Annullerede 2
- Slettede 0
Ialt 19

Du må have glemt det!
Spørgsmål der er ældre end 3 mdr. bliver automatisk annulleret.
Og sår ser din statistik ikke særlig pæn ud.

Kommentar
Fra : xteam

Dato : 22-01-09 18:15

refi: Kan sagtens finde ud af at låse hele arket, men hvordan låser jeg de celler op som må skrives i.

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 22-01-09 18:20

Hej

FØR du låser arket skal du låse cellerne op.

Det lyder lidt bagvendt, men er måden det gøres på.

Du markere de celler der skal være helt åbne, hvorefter du højreklikker i området og i fanen "Beskyttelse" fjerner du fluebenet i "Låst".

Når du derefter beskytter hele arket, så er disse celler stadig åbne.

HUSK AT GIVE EN AF OS POINT - DVS. LUK SPØRGSMÅLET.

Hilsen

Leo Lund
www.erhvervsbogforing.dk

Accepteret svar
Fra : Leo.pedersen

Modtaget 40 point
Dato : 22-01-09 18:22

Hej igen

Hvis der er mange celler spredt over et ark som skal være åbne - så gøres det let ved at markere det første område (evt. en enkelt celle) og åbne den.

Derefter markeres næste område og der klikkes F4 som betyder "gentag sidste handling", derefter næste område og igen F4 o.s.v.

Hilsen

Leo Lund
www.erhvervsbogforing.dk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-01-09 18:40

Du var hurtig

Du kan også markere cellerne ved at holde ctrl nede og klikke på de celler der skal være åbne....

Når alle de tilladte celler er markeret går du i formater - celler -- der fjerner du hakket ved låst...

Til slut låser du så HELE arket i funktioner - beskyttelse - beskyt ark.

Nu vil KUN de celler du før markerede være til indtastning...

Godkendelse af svar
Fra : xteam

Dato : 22-01-09 18:45

Tak for svaret Leo.pedersen.