/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mistet musikmappe
Fra : miniclaus
Vist : 585 gange
500 point
Dato : 22-01-09 11:32

HJÆLP..!!!

Jeg har lavet en totalkvajer... Er kommet til at slette en hel mappe med musik og har også tømt papirkurven... Er der ikke en eller anden måde at genskabe mappen på...???

Jeg kører (selvfølgelig) XP... På en stationær Dell...

Håber der er en der kan hjælpe, i er jo mange der har styr på det...
Jeg takker samtidig for en masse gode tip herinde...

Jeg er ikke ret meget online resten af dagen i dag, men håber virkelig der en der kan hjælpe..

miniclaus

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-01-09 11:47

Citat
Er der ikke en eller anden måde at genskabe mappen på

Jo - der findes flere recoveryprogrammer der måske kan hjælpe dig...

Men hvis du bruger PCen EFTER det er sket er chancerne IKKE ret store - så er det allerede overskrevet..

Kommentar
Fra : theill

Dato : 22-01-09 11:49
Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 510 point
Dato : 22-01-09 11:50

Først - så må du helst ikke gemme eller installere noget på din comp. nu.
Prøv først med dette gratis program
http://www.pcinspector.de/Sites/file_recovery/download.htm?language=7

Kommentar
Fra : theill

Dato : 22-01-09 11:52

Her er et mere og held og lykke med det... Håber det lykkes...
http://www.nettips.dk/p1247.asp

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 22-01-09 13:43

Jeg har en miniguide til det program som Eyvind linker til her http://tips.bsjh.dk/recovery/
Det er godt nok et CF-kort jeg lavede recovery med, men princippet er det samme.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-01-09 17:18

Hold da op, jeg ville godt nok græde snot hvis det var sket for mig

Men rolig nu, der er dog stadig håb, bl.a. med disse programmer

http://www.recovermyfiles.com/

eller dette

http://www.pcworld.dk/download/66/1566

Håber det lykkedes for dig

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-01-09 17:47

Men pas på med at installere de nævnte programmer på harddisken. Det er alle fine programmer til at genskabe data, men ved at installere risikerer du at overskrive dele af billedmappen.

Hvis du har en anden pc vil det være muligt at smide den hd med den slettede billedmappe over i den anden pc og genskabe derfra, eller du kan installere programmerne på en usb stick, så forhindrer du overskrivning på harddisken

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-01-09 21:31

God idé Fijala - så er det kun lidt registrering som lægger sig på harddisken.
Når eller hvis du bruger denne guide http://tips.bsjh.dk/recovery/
så lav en mappe på en memorystick eller ekstern harddisk.
Når du søger efter filerne - så søg sådan:

>>>>>>>>>>>>>>>>>> .filefternavn <<<<<<<<<<<<<<<

Kommentar
Fra : miniclaus

Dato : 23-01-09 13:33

En stor tak til Eyvind for et svar der kunne bruges...

Også tak til jer andre...

Jeg fik genskabt 698 af sangene... Ud af lidt over 700... Så det er en dejlig dag...

God weekend til jer alle...

Godkendelse af svar
Fra : miniclaus

Dato : 23-01-09 13:34

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-01-09 14:16

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-01-09 15:05

Fint fint, nu håber man så bare at det var noget godt musik.

Kommentar
Fra : miniclaus

Dato : 23-01-09 15:14

Fijala Der er masser af god blandet musik...

Eyvind...