/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Indbygget wlan virker ikke
Fra : zandman
Vist : 1219 gange
100 point
Dato : 22-01-09 04:15

Jeg har nu næsten fået fundet alle drivere til en Fujitsu Siemens Amilo A1650G og mangler så bare at få WLAN til at fungere som skulle være indbygget i den.

Jeg har forsøgt med DRIVER GENIOUS PRO som også har hjulpet mig godt til at finde alle de drivere jeg stod og manglede og alting virker nu på computeren bortset fra WLAN driveren.

Systemet er windows XP home med SP3 og den er installeret med en godkendt nøgle.

Den information jeg kan give er at det er broadcom der har lavet wlan.

Jeg har indtil videre hentet en driver fra fujitsu siemens der indeholder 3 filer.

bcm43xx.cat
bcmwl5.inf
bcmwl5.sys

Men jeg kan ikke få den til at godkende denne driver når jeg vælger at installere den fra den placering hvor disse filer ligger.

Bruger jeg dem mon forkert.

Jeg har forsøgt med drivere som DRIVER GENIOUS PRO siger jeg skal bruge og de installerede da også noget som gjorde at WLAN delen nu bare står med en fejl på i Enhedshåndtering.

Den siger at driverne muligvis er ødelagte og man skal installere dem igen. Men problemet er at jeg har forsøgt med flere forskellige. Har dog fjernet dem der var i tilføj/fjern programmer.

Har søgt rundt på nettet og præcis denne wlan er åbenbart en bitch at få til at virke så hvis nogen sidder med nogle guldkorn så del endelig ud. Jeg køber snart en USB pen i stedet for at bøvle med det her fis.

Kommentar
Fra : zandman

Dato : 22-01-09 04:18

Det skal siges at jeg forsøgte at lave en system restore tilbage til da jeg ikke havde installeret nogen som helst drivere endnu. Hvis det er nødvendigt kan jeg godt gøre det igen. Men indtil videre har jeg annulleret den system restore da det var noget rod da jeg forsøgte at installere alle drivere forfra.

Det gik gnidningsløst første gang så hvis jeg bare kan beholde hvad jeg har nu og så få wlan til at virke så undgår jeg måske flere nætter indtil 4-5 stykker om morgenen.

Kommentar
Fra : zandman

Dato : 22-01-09 04:32

Jeg har fået hjælp til at vælge usb dongle i en anden tråd og blev tilråddet at bruge everest home edition til at finde information om den indbyggede trådløse enhed. Men det eneste jeg kan få frem er at der er broadcom 802.11g og ikke noget versions nummer eller noget som helst.

Kommentar
Fra : zandman

Dato : 22-01-09 04:35

Enheds Beskrivelse   Broadcom 802.11g Wireless Network Adapter

Device ID   14E4-4318

Subsystem ID   17F9-0006

Revision   02

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 110 point
Dato : 22-01-09 04:42
Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-01-09 08:56

hvis du skriver devmgmt.msc i kør, kan du så se om der er installeret et trådlæstnetværkskort og om det er installeret rigtigt?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-01-09 13:36

Du skal selvfølgelig have din usb netkort i stikket når du går til Enhedshåndtering, så kan du højre klikke og opdatere driver, brug din CD med driver i stedet for at lade Windows søge.
Vises der ikke en ikon nede ved uret, når du har din netkort tilsluttet ? Prøv Kontrol panel og Netværks forbindelser, højre klik på den trådløse og klik på Status, hvad står der under Understøttelse ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-01-09 13:39

Nå du vil prøve den indbyggede forbindelse, så skal du ikke have den trådløse i, men ellers samme fremgangsmåde i Enheds håndtering, måske skulle du prøve at fjerne den indbygged, det sker der ikke noget ved, Windows finder den igen ved næste start og køre guiden Der er funde ny hardware, hvis du har en driver til den trådløse så brug den, ellers lad Windows søge på nettet

Kommentar
Fra : zandman

Dato : 23-01-09 04:08

Hej O.V.N. Jeg har ikke købt den trådløse USB pen endnu. Jeg forsøger først lige om jeg kan få den indbyggede til at virke.

De andre råd forsøger jeg lige senere fredag. Lige nu er det lidt for sent på natten til at rode med det.

Kommentar
Fra : zandman

Dato : 24-01-09 02:39

Scootergrisen> Tak for link. Har dog forsøgt den driver og den fungerer ikke. Ved at du linkede kom jeg dog til at prøve en anden driver for Gemtek som også var til broadcom. Jeg ved så ikke hvorfor de kalder den noget forskelligt. Men anyways samme problem. Får en fejl 39.

Webnoob. Mit trådløse netkort er ikke installeret rigtigt. Så ville jeg jo aldrig have postet her.

O.v.n. Det er ikke muligt at finde en driver automatisk via nettet der virker. Det er faktisk ikke muligt at grave nogen som helst driver frem der virker ser det ud til.

Måske jeg bare skulle købe den usb dongle og så holde med at spilde tiden.

Kommentar
Fra : zandman

Dato : 24-01-09 03:20

Nu virker det sgu....

Jeg kan ikke gengive den nøjagtige fremgangsmåde. Men for mit vedkommende gjorde jeg noget i denne retning.

Brugte den der gemtech driver som scootergrisen linkede til.

Installere den og fik den samme fejlkode på netværket.

Installerede så fra samme mappe det ikon med en rød trekant og så installerede den en sony erichson wlan driver. Det virkede stadig ikke og jeg fjernede den igen fra tilføj fjern programmer. Så genstartede jeg og da jeg kom ind i windows kunne jeg få den til at finde driveren automatisk uden det der sony fis til at forbinde med.

Så nu havde jeg en WLAN der dog ikke kunne tændes for.

Det jeg tror gjorde tricket var da jeg hentede driveren under tools and utilities >quicklaunch buttons.

For indtil jeg gjorde det har jeg åbenbart ikke været i stand til at tænde for det trådløse netværk.

Konklusion.

Start med at hente den quicklaunch button ting og så installer driveren bagefter som scootergrisen linkede til.

Nu er jeg pænt glad for jeg har brugt op mod 5-6 timer på det her fordi jeg blev stædig.

Tusind tak for den hjælp der blev givet.

Godkendelse af svar
Fra : zandman

Dato : 24-01-09 03:21

Brug drivere fra sony-ericsson

Kommentar
Fra : zandman

Dato : 24-01-09 03:29

Hvis nogen er interesseret i et komplet sæt drivere til en AMILO A1650G laptop computer så har jeg lavet en backup af alle nuværende drivere som en installer pakke med DRIVER GENIUS PRO. Den burde man så bare kunne smække på hvis man skal køre windows xp home sp 3 på en tilsvarende laptop.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 24-01-09 13:40

fedt nok det altid godt og få ting til at virke.