/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Nyklægget motorcyklist!!!!!
Fra : matas
Vist : 731 gange
100 point
Dato : 27-03-03 16:42

Jeg har læst de fleste oplæg og spørsmål på kandu.dk ang. motorcykler. Men jeg ved stadig ikke hvad der bedst kan betale sig.

Der bliver snakket både pænt og grimt om den lille gsxr 250 (som jeg i øvrigt synes er en fed cykel) det samme kan siges om gs500 e.

jeg har taget kørekort på en droslet kawasaki er-5 og den synes jeg helt klart er en fed cykel, som kører godt og trækker pænt. jeg er flere steder blevet rådet til at købe en stører cykel med det samme og så drosle den da man på den måde ikke "piner" motoren så meget. Er dette fornuftigt eller helt hen i vejret?

Mit største problem er at jeg ikke vil ofre mere end ca. 30000 på den første cykel. kan det lade sig gøre at få en måske lidt ældre "stor" cykel til samme pris eller vil denne blive for dyr i rep.?

jeg har også haft kig på en Honda NSR125 men er blevet frarådet at købe en totakter da de skulle være dyrere i rep. og vedligehold!!!!

Jeg håber der er nogle som kan hjælpe en fortvivlet mc'er som mig!!!

Kommentar
Fra : michaelsmed

Dato : 27-03-03 17:00

Hvis du tager til tyskland kan du sagtens finde en fin en til 30.000,- , men lad vær med at købe en to-takter, det er jo bare en stor knallert ! Honda og Suzuki er gode mc´ér til rimelige penge, i Tyskland, og jeg foretrækker personligt Honda. Hvis det er fordi du kun har kørekort til en "lille" mc, er det med at drosle den, og registret den som en lille, en fin idé ! Kig fx. på www.mc-basen.dk

Håber at det hjalp lidt !

Accepteret svar
Fra : TrezuR

Modtaget 100 point
Dato : 28-03-03 01:22

Hej.

Jeg har selv haft en Suzuki GSX 750 R fra 1998 som min første cykel *griner* Kunne som mange, ikke få nok på en gang. Men fik...ALT for meget nok :)
Så den blev solgt igen..
Men,
Jeg stod faktisk i samme dilemma som dig...ville godt have en fornuftig cykel til ca 30.000 kr...Og havde kigget på Kawasaki ZZR 400 og Honda CBR 400 og Suzuki GSXR 400 og sådan lidt...
Men endte med et dilemma mellem 2 helt andre *griner*
Det blev Suzuki GSXR 250 og Suzuki GS500E..
Jeg prøvede begge slags, og kiggede på hvad man fik for pengene osv osv...
Og jeg har nu købt mig en Suzuki GS500E med fuldkåbe, og fik den enda til 35.000 hos en FORHANDLER!!
Den har garanti osv og den kører som en drøm og jeg har virkeligt fået noget for pengene der...Jeg kan kun anbefale Suzuki GS500E´en...Da du får virkelig mc for pengene..
FA motor i Brønshøj kan hjælpe dig med det er jeg sikker på, mht svar på neddrosling osv..
Jeg har ti tons info og billeder og lyde og film liggende omkring de to eksakte modeller..Så tøv ikke hvis du magler noget på dem, bare skriv :)

PS: Til dem der var med til at åbne bakken idag, *G* Tak for endu en god oplevelse..

Hope it was helpfull..

TrezuR.

Kommentar
Fra : buggyman

Dato : 28-03-03 17:39

Ang. michaelsmed synspunkt på en to-takter at kalde det for en knallert står han alene med.
Jeg har kørt 2t i mange år og forskellige mærker...RD 350. RD 400 .RD500. GT 750 .KH 500. KH 750...Henholdvis Yamaha. Suzuki og Kawasaki...DET ER IKKE NOGEN KNALLERT...Han har åbenbart ikke prøvet det.

Kommentar
Fra : JohanAC

Dato : 01-04-03 00:57

Her må jeg lige give buggyman medhold! der er masser af underholdning i en 2 takters bane cykel (jeg har selv en)... hvad angår vedligeholdelse har jeg ingen erfaring endnu da jeg selv lige er sprunget ud som mc'ist, men jeg kan da godt forestille mig at en sådan cykel slides hurtigere end gennemsnittet...
held og lykke med købet

Godkendelse af svar
Fra : matas

Dato : 03-04-03 10:53

Tak for svaret TrezuR.