/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Ekstranet og Intranet
Fra : Enim
Vist : 359 gange
10 point
Dato : 27-03-03 16:37

Jeg har brug for den konkrete betydning af disse to ord.
a)Intranet
b)Ekstranet

eks.Kan man tale om at leverandører er en del af virksomhedens ekstranet....?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-03-03 16:46

Intranet = netværk internt indenfor et område der fælles evt. har adgang ud til internettet. også kaldet LAN = lokal Arier network.
Exstranet kender jeg ikke.
Externnet er et netværk udenfor intranettet, evt. tilkoblet intranettet eller bare Internettet er WAN = Wide Arier Network
Tror jeg nok.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : cad

Modtaget 10 point
Dato : 27-03-03 23:58

se her http://www.juul.stejle.dk/article.asp?MenuID=1300

eks.Kan man tale om at leverandører er en del af virksomhedens ekstranet....?
JA

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-03-03 00:10

Man lærer nyt hver dag.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : Enim

Dato : 10-06-04 22:22

tak for svaret (gammel tråd jeg fandt som jeg ikke havde afsluttet, jeg beklager)